Midi Guitaar convertors

Mole...

Mole...

...ik heb lang zitten twijfelen of ik nog zou reageren. Maar het is m'n eer te na om het hierbij te laten. Dat het voor jou het laatste is wat je erover wilt zeggen, hoeft niet te betekenen dat ik dat ook maar moet doen.

Wat mij betreft slaat de mierenneukerij waar rednoiz het over had met terugwerkende kracht op jouw opmerkingen over jouw ergernis (echt of onecht, ik weet het niet).
Verder kan ik nog een heleboel zeggen, maar dat wordt herhaling van wat ik eerder zei, en daar heb ik geen zin in. Ik zit niet te wachten op jouw begrip of iets dergelijks. Dus we laten het maar zo.
Ik had nog zelf wat vragen over de geluidsbeleving van MIDI-gitaar (heb ik ook een aantal messages over geplaatst (naast die paar goedbedoelde humor-bijdragen)). Maar daar start ik dan maar een andere thread voor op.

Re: Nou breekt m'n klomp...

Re: Nou breekt m'n klomp...

Origineel geplaatst door pjeut
[BDat de threadstarter is afgehaakt heeft volgens mij er vooral mee te maken dat het verloop van de thread hem boven de pet ging[/B]

Het verloop..., dus, níet de kennis van zaken of iets dergelijks. Eerlijk is eerlijk, "boven de pet" is wat dat betreft een beetje verkeerde uitdrukking. Trouwens, Rednoiz was al afgehaakt voordat de (technische) discussie goed op gang kwam.

Misschien moet ik even mijzelf ook even nuanceren
Ik wil het gewoon graag terzake houden. Daarbinnen kan er wat mij betreft prima gedold worden en ik snap je behoefte aan luchtigheid ook prima.
Ik vind het echt erg jammer dat rednoiz afhaakte. Dat is toch niet de bedoeling van dit forum. Ik heb het idee dat hij zich nogal gepikt voelde mbt de gitaar spelling en de daaropvolgende joligheid. De echte discussie moest nog komen, dat maakt het misschien wel extra jammer voor Rednoiz.

Kortom, ik bedoel het allemaal niet zo verkeerd, maar ik denk dat het wel zaak is om bij het onderwerp te blijven. Dat is alles wat ik wil zeggen.

Je hoeft niet een ander draadje op te zoeken voor je vragen, dat vind ik ook weer zo wat. Je kunt toch ook gewoon ter zake komen jolige Pjeut?

Goed om te horen, Mole...

Goed om te horen, Mole...

Wat mij betreft zand erover. En hierbij de uitnodiging aan Rednoiz om nog 'ns terug te kijken op z'n zelfbegonnen (oef...was dit nu een germanisme, een anglicisme of was het gewoon fout??) thread. :D

En dan terugkomend op het latency-verhaal. Het verhaal van matrix is perfect en de latency-staffels, daar is geen speld tussen te krijgen. Hoe komt het dan toch dat als je MIDI-gitaar hoort in een opname (heb het zelf nog nooit in handen gehad) dat deze vaak zo sponzig klinkt?
En ook, als je de formule 1 van de gitaristen naloopt (Satriani, Vai maar ook John McLaughlin en onze eigen Jan Akkerman) gebruiken ze MIDI-aansturing vooral voor pad-achtige geluiden of als solo-geluid maar dan in de delay maar zelden bij een solo als primaire geluidsbron.

Zou de verklaring toch liggen bij wat vos_paul in zijn message zette, dat het MIDI-element blijkbaar eerst een paar keer een snaartrilling moet hebben opgevangen voordat hij de bijpassende pitch kan detecteren? Dat zou betekenen dat MIDI via de gitaar, althans via het huidige systeem, dus altijd achter de feiten aanloopt (= sponsachtig). Dat lijkt toch aardig aan te sluiten bij jouw ervaring, Mole. Blijkbaar zijn wij mensen toch in staat om de allereerste trilling van een aangeslagen gitaar (akoestisch of elektrisch versterkt) bewust of onbewust te registreren, in ieder geval genoeg om een verschil met MIDI-gitaar op te merken. Misschien jammer voor snelle solo's met een MIDI patch, aan de andere kant vind ik het ook een troostrijke gedachte dat, ondanks het sluitende latency-verhaal, de percipiërende mens zich blijkbaar niet laat bedriegen door wat zijn oren horen.

Maar betekent dit dat MIDI-gitaar niet goed bruikbaar is om gitaar-partijen in een sequencer in te spelen? Dit is namelijk iets waar ik oren naar heb/had. Volgens het bovenstaande zou dat in ieder geval niet echt intuïtief moeten gaan. Evenwel lees ik juist van dit gebruik van de MIDI-gitaar op internet vaak positieve berichten.
Graag een reactie van ervaringen op dit terrein. Mogelijk dat het goed komt door met het echte gitaar geluid te monitoren en vervolgens de opgenomen MIDI in de sequence wat naar voren te schuiven.

Groeten,
Niet altijd jolige Pjeut.:)

Bij mij is er ook al n hele molshoop vol met zand over :D

Als ik je goed begrijp vraag je naar de sponzigheid van de midi-gitaar. Dat raakt precies aan de latency die matrix beschrijft. Inderdaad heeft de software 1 of meerdere cycli van een toon nodig voordat ie kan herkennen welke toonhoogte er bijhoort. Ik denk dan zelf: op basis van een deel van de golf zou je dat toch al moeten kunnen extrapoleren. Het zal wel een software ding zijn. Ik ben in dat licht ook heel benieuwd naar de pitchdetectie van de Axxon convertor (gebaseerd op neuraal netwerkje). Is die nou beter/sneller of niet. Dat wil ik wel eens weten.

Bijkomend probleem is dat dat voor elke snaar een andere latency is. Er is geen consistente latency waar je mee leert leven (waar Matrix naar verwijst voor wat betreft het signaalpad van de gitaar betreft consistente latency: voor alle noten gelijk), maar een snaar afhankelijke, nee zelfs toonafhankelijke latency. Immers hoe hoger de toon, hoe sneller de cyclus van de toonhoogte en hoe sneller de pitchdetectie kan verlopen. Ik vond dat heel lastig in de praktijk: de hogere snaren speelden heel direct. De onderste E en de A daarentegen spelen naar mijn idee te indirect. Lekker funken met single notes op de E en de A zit er eigenlijk niet in. Snelle basloopjes dus evenmin. Snaren dempen werkt eigenlijk ook niet goed. Rappe solo's lijken me ook niet echt goed mogelijk: Hammer on Pull off, zijn echt moeilijk te doen (heej ik ben helaas maar een trage soloslak hoor, maar ik kreeg het niet echt lekker voorelkaar).

De sponzigheid is niet echt te verhelpen met het naar voren trekken van datgeen je opneemt denk ik, vanwege de steeds wisselende latency (of je moet zin hebben om elke noot recht te gaan trekken: heej, we zijn niet allemaal de chili peppers)

Wel heel leuk vond ik de glides, die al naar gelang de instelling discreet (in halve tonen), danwel continue zijn(fretloosachtig).

eeeeeh Pjeut?...
Heb je lang moeten zoeken naar een fout in mijn taalgebruik?
:P
En is het echt een germanisme? Belgen gebruiken toch ook vaak een iets andere woordvolgorde dan 'ollanders? Ik heb overigens zelf een uitpuilende taalknobbel (en dat voor een techneut!) en moet echt moeite doen om me niet te ergeren aan de dubbele domheid van de "voetpendalen", die door de digitale ether vliegen. Maar genoeg hierover en terug naar het "boek".

@Mole, je hebt gelijk met je ondervinding dat de tracking van de E en A snaar in de lagere posities storend traag is voor je gitaristengevoel. Pas vanaf de de D-snaar - en bij sommige patches nog de 5e fret - wordt ik er zelf niet meer door gehinderd bij synth-only spel. Jouw gemengde gevoelens, ook m.b.t. de verschíllen in tracking snelheid, begrijp ik dus heel goed. Je wordt namelijk gehinderd in een essentieel onderdeel van muziek, namelijk timing en frasering van je spel.

Logischerwijze (minder processor belasting) zou de MIDI transmit van een GI-20 convertor iets sneller moeten zijn dan die van een GR-33, genoeg om die 6 ms verschil in te lopen. Of zelfs nog beter, omdat de "beslis" algoritmes inmiddels weer verder gevorderd zijn.
Ter verduidelijking hiervan het volgende: Het is niet perse zo dat de convertor meerdere goflengtes nodig heeft om de toonhoogte te bepalen. Maar tracking-snèlheid en tracking-nauwkéurigheid moeten in balans zijn. Zelfs al zou de convertor na 1 golflengte de toonhoogte al hebben bepaald, hij mag de synth natuurlijk pas aansturen als hij zéker is dat die bepaling juist is. Dus moet hij wachten tot de ergste bijgeluiden (niet harmonisch) weg zijn en er nog één of een paar golflengtes ter controle zijn geweest. Een nieuwe generatie convertors, sneller en nauwkeuriger, kan mogelijk sneller beslissen dat het goed genoeg is. Rolands hebben overigens - per patch instelbaar - tracking priority instellingen, waarbij je desgewenst een snellere triggering kunt krijgen in ruil voor meer risico! Dan moet je dus netter spelen.
Ik ken de Axxon convertor niet, maar wat die volgens mij alleen anders kan doen is dat beslismoment (durf ik het aan om een note-on message af te geven?) laten afhangen van de risico's die er zijn in jouw speelwijze. Eigenlijk gewoon een automatische versie van Rolands tracking priority instelling. Je moet de Axxon eerst duidelijk maken hoe je speelt, dus ik vermoed dat hij een ruwe speelstijl dan ook zal vertalen in een hoog risico en dus in een uitgesteld beslismoment c.q. een trage triggering. Klinkt dat logisch?

Hoeveel beter de convertors ook zullen worden, het pitch-to-MIDI principe zal altijd beperkingen houden. Tenslotte zal 1 enkele golf van een open E6 altijd 12 ms blijven duren. Shredding (kan ik gelukkig niet) zal wel nooit lukken, lekker funky bassen op de lage snaren evenmin (maar zie tips in vorige lange verhaal) en voor die tenorsax solo met die slome attack moet je gewoon niet iedere noot opnieuw willen triggeren. Maar hee, luister eens naar een echte sax: er wordt zoveel mogelijk legato gespeeld, want een echte saxofonist wil zich ook niet voor iedere noot door die lange aanblaas fase heenworstelen! Dus moet je op de gitaar leren sax te spelen met "chromatische bends" (vingerslides en hammer-ons) en enig "pre-delay".

Ik wil maar zeggen, een gitaarsynth is gedeeltelijk gitaar maar ook gedeeltelijk een nieuw instrument waar je mee moet leren omgaan. En dat kost blijkbaar meer tijd dan de meeste gitaristen - notoir conservatief en a-technisch volkje toch? - er voor over hebben.

Wat blijft is het voordeel van dat lijfelijke organische gevoel van een gitaar i.p.v. zo'n kil rijtje zwarte en witte plastic schakelaars (sorry toetsenisten). Een èchte piano speelt al wat gevoelsmatiger, maar echte saxofoons en gitaren voel je tegen je bállen! Je kunt een gitaar knijpen, slaan, strelen en met een beetje creativiteit misschien zelfs neuken (naar keuze met of zonder sok om je snikkel)............ Alleen Keith Emerson begreep dat zoiets met een Hammond ook moest!!!! Ik vond hem dan ook altijd beter op zijn L 122 dan op zijn C3, die een veel te "heavy momma" was om veilig mee te stoeien. (Stef Meeder heb ik nooit horen spelen, "mijnheer" Cor Steijn wel, staken die ook messen in hun orgel?)

Gebruik van een sequencer
Als je een MIDI sequence real time gaat opnemen moet je met een aantal zaken rekening houden:
1) Wil je het synth geluid ook monitoren, trigger de synth dan niet via de (soft-)thru van de sequencer maar splits het MIDI signaal middels een MIDI patchbay of splitbox; de MIDI thru van de computer zou weleens te veel vertraging kunnen geven. Ik kan me ook voorstellen dat je er voor kiest het synth-geluid juist niét te monitoren omdat het je hindert in je timing en frasering. Zie verder punt 2.
2) Je zult realtime opgenomen sequencer sessies toch vrijwel altijd moeten editen, met gitaarsynth opnames alleen iets uitvoeriger. Met de hand is dat vrijwel ondoenlijk; de wat uitgebreidere sequencerprogamma's bieden daarom wat ik maar noem "automatische voorwaardelijke editing" mogelijkheden. Daarmee kan o.a. de timing worden verbeterd door quantizing binnen door de gebruiker te stellen randvoorwaarden. Als jullie regelmatig op dit forum zitten, weten jullie daar waarschijnlijk meer van dan ik.
3) Bij gitaarspelen gebruik je vaak bends (ook veel kleine- de z.g. microbends) en bij iedere aanslag en druk op de snaar zijn er kleine toonhoogte variaties die door de Roland convertors buitengewoon goed (hulde!) gevolgd worden, waardoor het geluid levendig wordt . Maar denk eraan dat de sequencer editor windows die bends vaak alleen los van de note info laten zien en de score editor vaak helemaal niet. Bij eventuele bewerkingen - zoals het wijzigen en kopiëren van notes, het printen van scores en niet te vergeten quantizing - kan dat fouten opleveren. Misschien is het resultaat levenlozer omdat de microbends weggevallen zijn of vals omdat zuivere MIDI noot en bend elkaar overlappen . Daarom is soms chromatisch benden/spelen handiger.
4) Als de convertor zo is ingesteld dat alle bends nauwkeurig gevolgd worden, kunnen - vooral in mono-mode - over 6 kanalen enorme hoeveelheden pitchbend data verzonden worden, die mogelijk door de sequencer niet snel genoeg verwerkt kunnen worden en dan timing- of quantizing problemen veroorzaken. Gebruik dan in mono-mode de "bend thinning" functie of gebruik de poly mode. In de poly-mode wordt door Rolands bij het triggeren van één snaar wèl pitchbend data gegenereerd maar bij triggeren van meer snaren tegelijk worden automatisch alleen nog chromatische sprongen verzonden via de MIDI OUT. Interne geluiden volgen dan dus wel netjes pitchbends over 6 snaren, maar de sequencer ontvangt alleen pitchbend als er slechts 1 snaar getriggerd wordt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door matrix
Hoeveel beter de convertors ook zullen worden, het pitch-to-MIDI principe zal altijd beperkingen houden.

Inderdaad, wat ik ver terug in de thread ook maar wilde aangeven is dat je met pitch-to-midi altijd een fractie van of aantal golflengtes nodig hebt om de toonhoogte (juist) te identificeren (afhankelijk van het specifieke apparaat / de effectiviteit van het detectie-algorithme). Er zijn echter wel andere systemen (geweest); zo heeft Peavey de cyberbass, dit is een bass die electronische fret-detectie heeft. Hierdoor kan zonder vertraging (in theorie in ieder geval) de toonhoogte doorgegeven worden in het midi signaal (en dus de correcte note-on). Probleem hierbij is echter dat je pitchbends op deze manier niet kunt detecteren. Deze techniek is geen commercieel succes gebleken, maar een combinatie van ervan MET een pitch-to-midi detectie voor pitchbend data lijkt me optimaal. Jammer dat de markt ws te klein is om zo'n ontwikkeling te rechtvaardigen.

Ik heb mijn vorige post nog ge-edit met wat volgens mij de Axxon anders maakt dan andere convertors.

En inderdaad, Vos_Paul, goed dat je dat pitch detectie systeem op basis van fret contact ook aan de orde stelt. Ik meen zelfs dat er nog meer fabrikanten zijn geweest die daarmee geëxperimenteerd hebben.
Een paar dagen geleden kwam ik op een "midioten" site nog een stukje tegen waarin dat systeem gepropageerd werd......... Natuurlijk door een toetsenist, die blijkbaar geen flauw benul heeft van de superioriteit van een string bend boven die van een wieltje/pookje (met vaak ook nog een beroerde resolutie)

Laatst gewijzigd:
Klopt !!!!

Klopt !!!!

En is het echt een germanisme? Belgen gebruiken toch ook vaak een iets andere woordvolgorde dan 'ollanders?

Dat noemen we in Emmeloord een Vlaminisme :D.

Maar goed, alle gekheid op een stokje. Ik krijg toch het zilvergrijze vermoeden dat we met z'n allen een alibi zitten te zoeken om de synthesizer tegen heug en meug bij het "tussen de benen-gevoel" van de gitaar te slepen. En ik snap die behoefte wel, maar, is het reëel? En...is het eerlijk tegenover de gitaar?

Wat al eerder aan de orde kwam: zelfs al begin jaren 70 had de gitaarfabrikant Hagström uit Zweden een soort synthesizer-gitaar ontwikkeld, ook met triggering vanuit de frets: je hoefde niet eens de snaren aan te slaan, nou vraag ik je. En sindsdien zijn er 30 jaar verstreken, en is men tot op heden nog niet ontkomen aan het dilemma van de huidige MIDI-gitaar: er moet eerst een (of meer) volledige snaar-trilling(en) zijn verlopen voordat de MIDI-converter de pitch van de noot heeft en kan doorgeven.
Nogmaals, ik ben geen deskundige en maar matig technisch aangelegd. Maar blijkbaar moet er een systeem komen waarbij de converter al uit het ontstaan van de eerste snaartrilling (dus de snelheid van de eerste keer rijzen of dalen van de snaar) al de pitch kan afleiden. Pas dan kan de MIDI-converter de snelheid van de acoestische en/of elektrische overbrenging van geluid écht benaderen.
Klopt dit verhaal, en is men hiermee bezig? En een andere vraag: ik zie geregeld op dit forum van die Casio of Yamaha MIDI-klarinetten langskomen. Zitten die met hetzelfde probleem, of bepalen de toetsen hierbij de pitch?

Groeten,
Pjeut.

Nou, "we met z'n allen" propageren niet het meer lijfelijk zijn van de gitaarsynth, alleen ik ben zo gek.

De meeste gitaristen staan zeer sceptisch tegenover gitaarsynthesizers, en terecht! De fabrikanten reppen in hun reclamefolders nooit over triggervertraging, in de handleidingen op z'n best een beetje. De grootste leugenaars zijn echter de vele "vakblad" journalisten die bij ieder nieuw model opnieuw beweren dat de vertraging nu echt vrijwel onmerkbaar is geworden. Vervolgens wordt dit door teleurgestelde gitaristen in niet al te vleiende bewoordingen aan de kaak gesteld en worden daardoor andere potentiële gebruikers afgeschrikt. En.... is dat eerlijk tegenover de gitaarsynth?

Ik had het niet voor niets over beren op de weg zien. Die doorlopende teleurstelling over de tracking ontneemt ons het zicht op de voordelen van de gitaarsynth. Voor mij zijn dat vooral de meer lijfelijk-emotionele aspecten en de specifieke andere aansturingsmogelijkheden, die je met toetsenaansturing moeilijk of zelfs nooit kunt benaderen. En ook, al klinkt het misschien raar, de eigenaardige gebreken! Ik kan je een hele lijst geven van gebreken met creatieve potentie, maar die houd ik lekker voor mezelf, om beroemd mee te worden. Ter vergelijking: was harmonische vervorming door een gitaarversterker niet ooit iets afgrijselijks? Of de beperkte frequentierespons van een gitaarelement niet ooit teleurstellend? Of, om het bij synthesizers te houden, was het nooit helemaal stemzuiver zijn van een analoge synth niet een reden om ze digitaal te gaan maken? En hoe denken we nu over die ouderwetse onbetrouwbare zooi?

Er zijn al meerdere systemen geweest om de voordelen van snaarcontact te combineren met de nauwkeurigheid van schakelaar triggering. Synth-axe, Stepp etc. zijn altijd duur gebleven................. omdat een gitarist nu eenmaal het GEVOEL van een echte gitaar wil behouden. En er dus voor die in theorie betere systemen nooit een behoorlijke markt gekomen is. Die zal er voor de-pitch-to-MIDI gitaar ook wel nooit komen, maar hee, ik heb ook molens nodig om te bevechten!

Ik denk dat detectiesystemen die reageren op de stijgsnelheid van de golfvorm onhaalbaar zullen zijn, omdat iedere vorm van mechanische aansturing gepaard gaat met detectie-verstorende bijgeluiden. Die bijgeluiden zorgen trouwens voor een belangrijk deel voor de herkenbaarheid van een instrument: plak de "PFFRRTT" attack van een trompet aan de sustainfase van een viool of zelfs hobo en je denkt een trompet te horen.
Nee, de echte sprong in de technisch-muzische ontwikkeling wordt pas de aansluiting van een video-akoestisch-motorisch systeem op een high resolution direct-brain-to-system connector. Als je je ooit hebt afgevraagd waarom we nu nog maar 30% van onze hersencapaciteit benutten (Amerikaanse politici zelfs wel bijna 5%)........... Homo Sapiens zal ooit Homo Museius worden. "This is the dawning of the age of............SuperMIDI!"

Bij Yamaha EWI e.d. zijn de kleppen inderdaad gewoon pitch schakelaars en bepaal je de expressie met blaastechniek en druk op het mondstuk.

Wow Matrix, we almost lost you there. Inspirerende maar gevaarlijke combi hoor, psychedelica en filosoferen over de toekomst van de gitaar en de muziek. 13 pins to your brain, lijkt me dus na lezing van jouw muzikale trip een leuke titel voor mijn eerste synth gitaar stuk. Duurt alleen nog wel een paar maandjes voordat ie af is want ik moet nog sparen voor de synth gitaar. Na een paar nachtjes slapen denk ik toch dat ik er voor ga: de mogelijkheden zijn gewoon te uitdagend! Ik ga kijken of er ergens in Nederland de Axon gedemoot (Pjeut, kill me) wordt.

Ik denk alleen dat het technisch mogelijk moet zijn om met een gedeelte van de fase van het snaargeluid, de pitch te detecteren (je kunt in je algoritmes toch rekening houden met standaardvormen van bijgeluiden van de gitaar). Zou een combinatie van fret detectie en de huidige techniek niet de oplossing zijn? Of denk ik als technoleek weer te makkelijk
Wellicht dat de gitaar zich uiteindelijk niet leent als midi input instrument. Wellicht is de klankopwekking en de rauwheid van de gitaar toch te complex om de poorten naar de midi wereld te openen.

Zoals Matrix al filosofeerde het gaat om de intensiteit van contact en de mate van expressie die je met een instrument kunt bereiken. Ja Matrix ik ben het wel met je eens, ookal heb ik doorgaans gewoon een werkrelatie met mijn PRS. Maar is er niet een beter input instrument te benoemen, net zo expressief, waarmee gemakkelijker de link naar de synth wereld is te realiseren? Ik denk zelf dat de wind controllers ook allerlei expressieprobleempjes hebben voor de echte blazer, want anders zouden die toch ook een groter succes moeten zijn?

Je hebt gelijk, Matrix.

Je hebt gelijk, Matrix.

En.... is dat eerlijk tegenover de gitaarsynth?
Die doorlopende teleurstelling over de tracking ontneemt ons het zicht op de voordelen van de gitaarsynth.

We moeten de gitaar-synthesizers op z'n merites beoordelen. En die liggen momenteel, net als ± 30 jaar terug, op het layeren van de eigen gitaar-sound met een fraaie zwellende pad. Hey, het is niet voor niets dat Roland bij de eerste typen gitaarsynthesizers als basis een perfect werkende kwaliteit-gitaar nam. Als het synth-geluid op zichzelf al voldoende was geweest, dan hadden ze op het eigen gitaargeluid kunnen bezuinigen.

Ik denk dat detectiesystemen die reageren op de stijgsnelheid van de golfvorm onhaalbaar zullen zijn, omdat iedere vorm van mechanische aansturing gepaard gaat met detectie-verstorende bijgeluiden. Die bijgeluiden zorgen trouwens voor een belangrijk deel voor de herkenbaarheid van een instrument: plak de "PFFRRTT" attack van een trompet aan de sustainfase van een viool of zelfs hobo en je denkt een trompet te horen.

Waaaaauw, dat zou mooi geweest zijn, als elke boventoon een eigen pitch detectie kon opvangen en doorgeven. Wat een weirde pads zou je dan kunnen maken. nadeel: je hebt een paar duizend MIDI-kanalen nodig.

Nee, de echte sprong in de technisch-muzische ontwikkeling wordt pas de aansluiting van een video-akoestisch-motorisch systeem op een high resolution direct-brain-to-system connector. Als je je ooit hebt afgevraagd waarom we nu nog maar 30% van onze hersencapaciteit benutten (Amerikaanse politici zelfs wel bijna 5%)........... Homo Sapiens zal ooit Homo Museius worden. "This is the dawning of the age of............SuperMIDI!"

Jahaaa, en dan iedere zool zeker zo'n DIN-plug op z'n voorhoofd. Het derde oor, zeker.:D

Attachments

• pjeut.jpg
    pjeut.jpg
    20,8 KB · Bekeken: 105
Oké, genoeg leut...

Oké, genoeg leut...

...Ik groet jullie vrinden. Ik weet wat ik weten wil en ik zal af en toe nog 'ns op deze thread kijken.

Pjeut.

Axon ax-100 MKII

Axon ax-100 MKII

http://audiode.terratec.net/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=69

Ik kwam een tiental audiodemo's tegen van de axon gitaar to midi converter. Ik moet zeggen, ik ben echt onder de indruk (filmpje 7 en 8 vooral geloof ik). Het lijkt alsof de vertraging inderdaad nogal meevalt bij de axon (let goed op het geliuid van de aanslag van de pick en het geluid van de synth. Het instellen van 3 verschillende pick zones is in mijn beleving helemaal geweldig :{. Afhankelijk van waar je aanslaat (bij de brug, of bij de toets kun je een aantal verschillende sounds toewijzen of bijvoorbeeld een continuous controller, ik zie daar heel veel gave mogelijkheden)

Ik heb al een brute Brian Moore gitaar uitgezocht en denk er serieus over om de axon aan te schaffen (€459 bij thomann). Ben benieuwd of er ook enthousiaste gitaarsynthfreaks blij worden van deze demo's

Let trouwens niet al te veel op de x-factor van de presentator (we zijn niet allemaal natuurtalent!)

Lijkt me leuk als jullie een paar samples hier neer tezeten al dat gelul, sound zegt meer dan een miljoen woorden. dus ik zou zeggen posten :duivels:

nice topic ! ... denk dat ik me terug s een ibanez s series zal aanschaffen, zalige gitaren !
ik was vroeger rocker en speelde in een band, ik ben momenteel ook een synth freak... maar zoals iemand hier ook al zei, de keys bespelen lukt, maar gitaar ligt me beter... daar kan ik wel een solotje op "tokkelen"...
alè, we weten weeral voor wat gespaard zeker ( begrijp ng steeds niet waarom ik mn ibanez verkocht heb ! ) :stupid

8)

mijn converter

Attachments

• converter ezag.jpg
    converter ezag.jpg
    6,1 KB · Bekeken: 104
met dank aan mikemix :D

alle sounds uit een synth en een gitaarkeyboard
en sorrie voor de kraak (is niet bij mij gelukkig)het is niet zoon goed programma maar je kan wel het effect. horen met (fouten). ik heb niet zo mijn best gedaan om er iets leuks van te maken

het grappige is dat bij sommige sound eerder uit de synth komen dan uit de gitaar zelf
de eene kant is de synth en de andere kant de gitaar

Attachments

• untitled 05.mp3
    511,4 KB · Bekeken: 100
Back