Midi Guitaar convertors

zo als boven

Attachments

• untitled 01.mp3
    925,9 KB · Bekeken: 114
zo als 2 om hoog

Attachments

• untitled 03.mp3
    917,1 KB · Bekeken: 116
Leuk Dré!
Wat voor convertor gebruik je? en wat voor element? Een gitaarkeyboard, wat bedoel je precies? Ik ben benieuwd.
Op de manier waarop het is ingespeeld lijkt je convertor niet heel snel te tracken, klopt dat?

Origineel geplaatst door Djorvin Clain
nice topic ! ... denk dat ik me terug s een ibanez s series zal aanschaffen, zalige gitaren !
ik was vroeger rocker en speelde in een band, ik ben momenteel ook een synth freak... maar zoals iemand hier ook al zei, de keys bespelen lukt, maar gitaar ligt me beter... daar kan ik wel een solotje op "tokkelen"...
alè, we weten weeral voor wat gespaard zeker ( begrijp ng steeds niet waarom ik mn ibanez verkocht heb ! ) :stupid

8)

Ik ben wel benieuwd welke ibanez je precies bedoelt en wat je gebruikservaringen ermee zijn (ibanez S zijn dat de midi gitaren?). Ik moet nog steeds die aankoop doen, dus advies is wekom.

Die Yamaha ez ga...

Die Yamaha ez ga...

Origineel geplaatst door Mole
Leuk Dré!
Wat voor convertor gebruik je? en wat voor element? Een gitaarkeyboard, wat bedoel je precies? Ik ben benieuwd.
Op de manier waarop het is ingespeeld lijkt je convertor niet heel snel te tracken, klopt dat?

Is niet een echte gitaar. Het is een kunststof apparaat met detectoren in de hals die lezen waar je je vingers neerzet en zo dus de pitch per snaar bepaalt. Daarnaast hanger er ter hoogte van het "klank"-gat een zestal ghost-snaren; niet gespannen, niet over de hals, gewoon bungelend tussen twee ophangslotjes. Als je hier met je plektrum overheen gaat, dan wordt daarmee de timing en de velocity bepaald van de tonen waarvan je de pitch op de hals had bepaald.

Dré is er erg enthousiast over, maar mij lijkt hij vooral geschikt om MIDI in een sequencer in te spelen en níet voor life-performance. Maar goed, alles is een kwestie van smaak.

Ik zie als voornaamste nadeel dat je niet met andere stemmingen kan werken.

Aha Pjeut bedankt voor de toelichting
Die dingetjes ken ik wel. Niet heel erg geschikt voor de serieuze gitarist denk ik.

heb je de axon filmpjes al gezien by the way?

Nee...

Nee...

...zal ik vanavond doen.

Niet heel erg geschikt voor de serieuze gitarist denk ik ?????

dan heb ik niets meer te zeggen.=)

voor de gene die toch nog willen luisteren of hij een snel reactie heeft een met belletjes op genomen

een opmerking!!! deze gitaar doet zonder het midimod niks...

Attachments

• untitled 04.mp3
    565,3 KB · Bekeken: 112
Hey, dokkie Dré...

Hey, dokkie Dré...

...niet zo snel op je teentjes getrapt.

Ik zit me net te bedenken. In mijn bandje zit een gitariste met RSI-klachten. Gitaarspelen gaat nog redelijk maar met name barré-akkoorden heeft ze moeite mee.
Zo'n Yamaha MIDI-gitaar heeft géén snaren over de hals lopen, dus dat soort barré-grepen moeten dan moeiteloos te maken zijn. Klopt dit?

En wat zijn jouw ervaringen om met zo'n gitaar MIDI in te kloppen? En kun je nou wel of niet met verschillende stemmingen werken? Na wat googlen begin ik weer te twijfelen, en dat zou essentieel voor mij zijn.

Pjeut.

Hey, dokkie Dré...

Hey, dokkie Dré...

Ik zit me net te bedenken. In mijn bandje zit een gitariste met RSI-klachten. Gitaarspelen gaat nog redelijk maar met name barré-akkoorden heeft ze moeite mee.
Zo'n Yamaha MIDI-gitaar heeft géén snaren over de hals lopen, dus dat soort barré-grepen moeten dan moeiteloos te maken zijn. Klopt dit?

En wat zijn jouw ervaringen om met zo'n gitaar MIDI in te kloppen? En kun je nou wel of niet met verschillende stemmingen werken? Na wat googlen begin ik weer te twijfelen, en dat zou essentieel voor mij zijn.

Pjeut.

Re: Hey, dokkie Dré...

Re: Hey, dokkie Dré...

Origineel geplaatst door pjeut

Pjeut.
Ik ben niet snel op mijn tenen getrapt hoor, maar als iemand gaat vertellen dat als zoon ding plastick is dat het dan voor de "echt gitaarist" onbruikbaar zou zijn, wie bepaald dit. (elke synth is van plastic) Waarom mag een keyboardgitaar dan niet van plastic zijn.
DEZE KEYBOARD GITAAR MOET JE ECHT LIGGEN. ANDERS IS HET GEWOON SHIT.....

Ik ben een echte pingelaar en ram eigelijk nooit op mijn snaren (ik heb in mijn tijd dat ik gitaar speel volgens dat ik weet 1 snaar gebroken)dus echt voor iedereen is hij inderdaad niet weggelegt. Dat niet wil zeggen dat dit ding dus VOOR MIJ niet is geschikt. en wellicht voor" jou" als je de zelfde style hebt. wat voor mij telt is dat de reacktie tijd 3 of 2 mil sec is of zo iets met een 8080 en dat deze dan ook nog een paar "leuke geluiden aan boord heeft zoals een classieke gitaar is mooi mee genomen. (probeer maar eens een classieke gitaar met een converter)
nou even op je vraag terug tekomen Pjeut, bare akkoorden zijn wel iets makelijker om te pakken maar het gaat er om welke :kroon: . maar met plactrum spelen op deze keyboardgitaar is GEEN optie. ik speel alleen foute :D klassieke style (4 vingers). midi in kloppen zoals jij dat zegt gaat echt geweldig MET zoals boven vermelde midimod..deze zijn eigenlijk niet te krijgen jammer genoeg.( ik heb er wel :peukie: )steekikhem zo in mijn 8080 :dubbel: .@ Pjeut .helaas voor jou zit er alleen een drop d stemming in. maar dat gebruik ik nooit. wat ik wel vaak gebruik is 12 up en 12 down tenmiste tot -4 en +4

Ik werk met de meest uiteenlopende stemmingen, hoe gekker hoe beter.

Waarom? Een andere stemming inspireert tot het maken van songs (ik ben ook meer een liedjesschrijver dan een trackmaker) omdat je totaal ongedwongen en bevooroordeeld op zo'n vreemdgestemde gitaar tekeer kan gaan, immers, iedere greep die vertrouwd is levert iets hééél anders op dan je gewend was. Soms levert dit alleen maar bagger op, maar soms ook komt er iets moois uit waar je op een "gewoon" gestemde gitaar nooit op terecht was gekomen.

Dus EZAG voor mij geen optie. Maar dat verhaal van mensen die moeite hebben met barré-akkoorden, bijvoorbeeld vanwege RSI-klachten (dit is dus echt serieus, ik kom dat steeds vaker tegen in m'n kenni9ssenkring) staat nog steeds. Voor dergelijke spelers kan zo'n EZAG een blessing in disguise zijn.

Tjeempie Dré
Ik wist niet dat de liefde voor de ez gitaar zoooow diep zat bij je. Ik wilde je niet beledigen door te zeggen dat het niet echt bruikbaar is, maar voor mij komt het daar wel op neer. De mate van expressie die je met een echte gitaar bereikt is wel wat hoger dan je zou kunnen bereiken met deze vondst. De wens om er synths mee aan te kunnen sturen zal bij mij nooit de overhand krijgen boven het echte gitaarwerk. Ik zoek iets voor erbij. Dat jij er goed mee uit de voeten kan is mooi voor je, maar nogmaals de serieuze gitarist zal eerder een uitbreiding willen op de gewone gitaar dan een alternatief dat blijkbaar goed synths aan kan sturen, maar niet gebruikt kan worden voor het echte analoge gitaargeweld. Dat is dus mijn verklaring waarom ik het geen serieus alternatief noem. Doe ermee wat je wilt. Succes met het pionieren op je EZAG

Als ik het goed begrijp zou je hiermee een monofone synth mbv cv/gate kunnen bespelen?
Hoe goed zou dit werken, iemand ervaring mee?

RS35
(bij modules)

Laatst gewijzigd:
Zal jullie even uit de AXXON-DROOM helpen...
Ik speel pas 38 jaar gitaar en vanaf mijn elfde in bandjes.
Jaren voor mijn brood gespeeld.

Ik heb een aantal jaren terug op een Axxon gespeeld in een muziekwinkel.
Hij was net uit. En ik had een artikel in een blad gelezen. Van die Hongaarse ontwerper toch?
Een uur lang heb ik het apparaatje aan de tand gevoeld.
Reageerde behoorlijk snel. Sneller dan wat ik eerder geprobeerd heb.
Helemaal met snel soleren. Volgt best goed, maar.......wat een BIJWERKINGEN!

Ik werd een beetje ernstig gestoord van de instellingen waarmee je het apparaat moet 'opvoeden'.
Niet te doen. Wat een puinbak en een kuren. Ik heb me helemaal suf gedraaid.

Dat wil ik dus niet op een miditrack hebben!
En de verkoper maar zeggen: ja je moet hem zelf instellen....jaja....slap gelul.
Goodbye, DAT DING IS NIET IN TE STELLEN!
Doe het zelf maar!

Zelf wacht ik wel met zoiets aanschaffen tot het ECHT werkt.
conclusie:
NIET VOOR NETJES INSPELEN!!
Je wint er geen tijd mee.
Dan kan je nog beter een Roland kopen.
Die is nog een beetje in de hand te houden.

Heb nog steeds geen goede gehoord.
Zit er al jaren op te azen.
Bijkomend voordeel: ik kan inmiddels onwijs editen, ha.

Het idee was goed, maar de besturing is HOPELOOS!!

Laatst gewijzigd:
UPDATE

Ik moet mijn eerdere meting van de extra vertraging via de MIDI-OUT van de GR-33 even herstellen. Die moet netto ongeveer 2,8 ms zijn. Gemeten door de MIDI-OUT van GR-33 te verbinden met zijn eigen MIDI-IN, een sinustoon te genereren en vervolgens het tijdsverschil tussen het oorspronkelijke en het "geregenereerde" geluidssignaal te meten.

Er zal ongetwijfeld ook nog een kleine triggervertraging tussen de <note on> boodschap en het geluidssignaal zitten, maar dat zal bij iedere MIDI slave zijn, de een wat meer dan de ander.

Back