CDXtract & Akai CD perikelen

Steven V

Ouwe rot
Een goeie dag.

Ik heb een sample cd in Akai formaat, maar ik heb geen SCSI cdrom speler. Daarom wil ik de samples die op deze cd staan op m'n computer zetten zodat ik programs (.pgm - MPC2000 formaat) naar believen op een geheugenkaartje kan zetten en aldus de samples in m'n MPC laden.

Het probleem is nu, dat Windows die cd niet herkent. Daarom heb ik het programma CDXtract geïnstalleerd. Nu wil dit programma per sé alles converteren, maar ik wil gewoon de .SND en .PGM bestanden op m'n schijf zetten (met andere woorden een conversie wil ik niet). Ik kan de .SND bestanden wel converteren naar .WAV (die leest de MPC ook), maar naar de .PGM bestanden kan ik fluiten.

Misschien weet iemand een manier om de samples op deze cd op m'n schijf te zetten? Alvast bedankt!

Hoi Steven V,

Ik zou als ik jou was gewoon een 2e hands SCSI CD-ROM speler erbij kopen; een simple 2 speed externe Apple Macintosh CD-ROM speler kost tegenwoordig haast niets meer.
Ik denk dat je er al één hebt voor nog géén € 20 inclusief kabel en verzendkosten.

Zoek maar even op Marktplaats bij Computer Hardware onder Apple Macintosh of op www.tweedehandsmac.nl

Een dergelijk probleem heb ik trouwens met Roland Sampler CD-ROMS; mijn S-330 heeft géén SCSI aansluiting en mijn MAC en PC kunnen hem niet lezen net als de Akai CD-ROMS.

Ik zou deze CD het liefst converteren naar SampleCell formaat en dan weer op CD branden; misschien heeft er iemand nog een bruikbare tip of ervaring hiermee.

Ik denk dat je er al één hebt voor nog géén € 20 inclusief kabel en verzendkosten.

Dat zeker. Ik had er eentje voor 25 euro inclusief een hele 8600 :D

Een dergelijk probleem heb ik trouwens met Roland Sampler CD-ROMS; mijn S-330 heeft géén SCSI aansluiting en mijn MAC en PC kunnen hem niet lezen net als de Akai CD-ROMS.

Translator Free zou ook die moeten kunnen lezen. Wel de PC versie proberen, want de Mac-versie schijnt nogal achter te lopen. Let er wel op dat mijn ervaring is dat al dit soort programma's niks kunnen met een dvd-speler (ROM of R/W). Ik moet er altijd even een echte cd-rom in zetten, ook bijvoorbeeld bij de import-utility van EmulatorX (wat intern ook Translator schijnt te zijn). En ASPI niet vergeten te installeren als je XP hebt.

Ik zou deze CD het liefst converteren naar SampleCell formaat

...helaas kan Translator dat niet schrijven.

Kan Translator wel converteren van Roland formaat naar Akai formaat?

Als dat kan ben ik al weer een stapje verder.

Ik heb namelijk het programma Osmosis SC waarmee ik Akia formaat CD's kan converteren naar SampleCell formaat.

Ik heb nu die Translator van Chicken Sys geprobeerd. Converteren naar .WAV geeft geen problemen, maar ik kan wederom fluiten naar de .PGM files. Converteren kan ook naar Akai MPC program formaat, maar als ik dat doe krijg ik één of andere dubieuze fout (zie screenshot).

Er zal echt niks anders op zitten dan een SCSI drive te kopen zeker?

Attachments

• error.jpg
    error.jpg
    45,6 KB · Bekeken: 131
Kan Translator wel converteren van Roland formaat naar Akai formaat?

Ja, alleen de Free versie niet. Het is dat je niet echt in de buurt zit anders had ik gezegd kom langs. Ik heb namelijk de Akai Edition van Translator.

Ik heb namelijk het programma Osmosis SC waarmee ik Akia formaat CD's kan converteren naar SampleCell formaat.

Da's weer een stapje extra (van vertaalde files naar Akai format CD), maar ook dat zou moeten kunnen.

@Steven V: heeft de Free versie geen optie om de bestanden alleen maar 1-op-1 van de cd naar de harddisk te zetten. Want zo te zien probeert hij iets te vertalen, wat niet nodig zou zijn.

Origineel geplaatst door etaoin
@Steven V: heeft de Free versie geen optie om de bestanden alleen maar 1-op-1 van de cd naar de harddisk te zetten. Want zo te zien probeert hij iets te vertalen, wat niet nodig zou zijn.

Misschien wel... Maar ik heb geen idee waar ik dat moet instellen. Ik heb al gekeken in de menu's en bij de options, maar ik zie nergens een dergelijke instelling staan...

:stupid :stupid

Back