Midi komt met vertraging binnen

wesley

Nieuwkomer
Dag mensen,

Ik heb een yamaha Psr280 met een midi aansluiting (via een evolution 10 kastje) en deze op mn pc aangeloten via de usb.
Nu wil ik graag via mijn keyboard tonen invoeren in cubase en zo realtime kunnen spelen en opnemen.
Probleem is dat de tonen wel binnenkomen, maar om de 3 seconden ofzo. Als ik wat speel hoor je dus eerst een toon...dan na 3 seconden weer een toon wat ik op dat moment pak enzovoorts....

Iemand bekend met dit probleem???
Zou ontzettend graag hulp willen hebben omdat ik snel een nummer 1 hit wil maken en zo multimultimultimiljonair wil worden....:P

Thxn voor je reactie MrM maar ik denk niet dat dat is wat mijn probleem is.

Gisteren ben ik erachter gekomen dat als ik een van de vele liedjes die in mn keyboard zitten afspeel, dan komt
alles ook goed cubase binnen en op dat moment kan ik wel alle toetsen aanslaan en krijg ik ze ook allemaal goed bij cubase binnen.
Heeel vreemd. Zet ik het liedje uit, dan krijg ik om de zoveel seconde een signaal van mijn keyboard binnen. Dus niet dat alle ingevoerde signalen met vertraging in cubase komen maar echt om de 3 seconden komt het signaal wel over wat ik op dat moment indruk...

Ik heb de indruk dat het aan mijn keyboard zal liggen...Anyone??

Dus als je een interne song van je keyboard laat afspelen, met je keyboard volume op nul/uit, hoor je dan op je PC de geluiden goed?

En als je met de hand (of vinger?) speelt, dan komen de tonen onregelmatig door? Of komen ze konsekwent te laat door, of konsekwent onregelmatig (random delay)?

Welk proggie gebruik je, hoe groot is je CPU gebruik (CTRL+ALT+DEL en dan naar TAB grnaamd 'prestaties' kijken)...

Dag MrM

Open ik de key Editor en druk op die toetsen, dan worden deze prima ook verzonden naar mijn keyboard...zonder vertraging niks.
Doe ik het andersom en druk ik een toets in op mn keyboard, dan hoor ik het de eerste aanslag direct via mn pc luidsprekers. Blijf ik echter doorspelen dan komt niet alles binnen...Het lijkt wel of alles geblokkeerd wordt en om de 2 seconden even door mag naar Cubase....

Cpu gebruik is 9%...
Ik werk op een pentium 2,8 Ghz...1Gig werkgeheugen....80 harde schijf...Moet lukken dacht ik toch...

Back