Analoge warmte toevoegen in digitale producties

in principe als een analoge geluidsbron ook maar 1 keer digitaal is gemaakt, gaat er al veel "analoge" informatie verloren die je niet meer terugkrijgt..

wil je dus ECHT warmte houden, dan moet je zorgen dat het geluid analoog BLIJFT van begin tot eind..

dus synth -> analoge mixer -> analoge taperecorder is de enige manier

zoals deze doet dus :

http://www.youtube.com/watch?v=8SLkomESDWk

Dat is dus ook de reden waarom ik naar een 24 track en een master 2 track machine op zoek ben.
Wie dezijne kwijt wil kan mij een seintje geven!
Grtz,
Exo.

in principe als een analoge geluidsbron ook maar 1 keer digitaal is gemaakt, gaat er al veel "analoge" informatie verloren die je niet meer terugkrijgt..

wil je dus ECHT warmte houden, dan moet je zorgen dat het geluid analoog BLIJFT van begin tot eind..

dus synth -> analoge mixer -> analoge taperecorder is de enige manier

Draait youtube flash player advance via Taperecorder ofzo? waar komt die geluid van filmpje dan vandaan nu, direct uit Taperecorder?

Analoog>Goede geluidskaart = Niks verloren !

Wat je bedoeld is dat het pad Analoog lijn blijft maar als die met een goede geluidskaart opgenomen is moet die zelfde klinken. misschien zijn die digitale 11110000 anders maar dat zou geen ruk uit moeten maken.

Analoge Synth of Tape variëren van geluid maar niet hoorbaar dus is iedere keer anders, andere 1111000en maar dat is puur distortion/warmte, ruis de kwaliteit is gewoon hetzelfde net als tijdens tijdens opname afspeelde dus Warmte verlies vind ik beetje onzin :okdan:

ALLES wat van analoog (vloeiende lijn) digitaal (blokjes/samples) maakt heeft van invloed op het geluid hoe goed het ook is...

zeker als je digitale signalen gaat mixen (optellen) krijg je bepaalde neven-effecten en niet het echte ineenvlechten zoals analoog signaal dat doet als je dat mengt.

ALLES wat van analoog (vloeiende lijn) digitaal (blokjes/samples) maakt heeft van invloed op het geluid hoe goed het ook is...

In theorie wel ja, alleen hoor je dat niet. Doe maar eens een blinde test.

In theorie wel ja, alleen hoor je dat niet. Doe maar eens een blinde test.

mja misschien hoor je het niet maar je merkt het wel, iets met harmonischen en dergelijke

nou ja heel veel mensen "horen" het verschil tussen CD en 256 kb/s mp3 ook niet, maar het is er wel

Owja? wat zijn die wave files in cubase dan? ik zie geen blokjes of wat dan ook als je met een onboard sound card laten we zeggen van realtek had getest had ik nog getwijfeld. Sorry maar ik wil je niet voor gek verklaren, heb je computer op een oude analoge tv aangesloten omdat analoog is? Die oude analoge tv's hebben nog veel last van blokjes, anders geef ik je advies langs dokter te gaan:)

ik zou zeggen zoom eens wat verder in op die wave files in je PC :)

ow ja, nou ja dan zijn al mijn posts zinloos geweest :dubbel:

Je hoort het niet maar merkt het wel? Daar ben ik nieuwsgierig naar..

is broodtje aap verhaal geloof me ;)

Mensen kunnen normale musical warmth niet eens onderscheiden laat staan analoog harmonische geluiden. Bovendien is kwaliteit hetzelfde alleen 1111000 zijn iedere keer anders wat heb je eraan, ik bedoel uiteindelijk wil je hem opnemen en mp3 maken om te luisteren of je moet knettergek zijn iedere keer zelfde patch laden. knoppen tape alles goed zetten anders heb je nog meer verschil dan harmonie distortie :halleluja

Maar we hebben het over analoge warmte hè, niet over analoog /digitaal :) analoog maakt nog geen warmte sec gezien.

Inderdaad! Volledige buizeninstallatie + tapedeck kan nog altijd kil klinken.

Het blijft een moeilijk te vatten concept, waarom sommige dingen "warm" klinken en andere niet, en wanneer het ene dan beter is dan het andere.

Gewoon gaan met die banaan, en als het goed klinkt dan is het goed.

ik zou zeggen zoom eens wat verder in op die wave files in je PC :)

Net even gekeken en alles is zo rond als borsten van mijn vriendin ik kan helaas geen testen laten zien. Heb je ooit van dithering gehoord van geluidskaarten?

En denk je dat die blokjes nog blokjes zijn als ze doorheen een DA converter gegaan zijn? Doorheen een versterker en conus?

dat zijn allemaal gemiddelde waarden van wat daarvoor misschien wel net een andere waarde had,
bij sampling veranderd het geluid gewoon of je dat nou 44.100 of 96.000 keer per seconde doet

Attachments

• digitaal.jpg
    digitaal.jpg
    26,6 KB · Bekeken: 93
ik denk overigens dat de discussie een beetje passée is..
ik ben er ook altijd fel in geweest, maar nu ik en rustiger :D en wat beter ben geworden in het gebruik van spullen EN nu de software zoveel beter is geworden vind ik t allemaal maar wat geneuzel
er zijn analoge bakken die een bepaalde kleur geven aan een signaal die misschien wenselijk is, maar het is niet meer zo dat je geen dikke mixen of sounds kan maken digitaal

Back