Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
meerdere kanalen analoog uit je daw, daarna afmixen op een degelijke analoge tafel.
Zit de thread weereens door te lezen, en ik begrijp wel wat je hiermee bedoeld, maar is het niet zo dat de Avalon in je signaal-pad de kleuring van het geluid voor z'n rekening neemt? Als het "B" mixertje verder niks met het geluid doet, behalve wellicht wat gain-reductie, is het toch niet zo'n ramp? De kleuring wordt toch niet teniet gedaan door het "B" mixertje? (niet dat ik het zou doen zo)3) En ja, goedkope apparatuur zal het meestal toch niet doen.
Sh*tin = sh*t out! En denk logisch: je opname kan maar zo goed zijn als
het slechtste stuk apparatuur in je recording chain. Wat dat betreft
heeft het geen zin om een Avalon unit voor een mixer van het merk "B"
te zetten.

maar hoe doen jullie dat dan om 30 kanalen uit je daw naar buiten te sturen en dan weer naar binnen?
ik zit met een fireface 400 en daar heb je bv maar 8 outputchannels..
Op veel geluidskaarten zitten ook ADAT aansluitingen -naast de al aanwezige 8 jack in/uit gangen- waarop je een externe converter kan aansluiten. Zo maak je van de -niet voor jack toegankelijke- ADAT m.b.v. zo'n extern kastje die ADAT poort ineens wel toegankelijk voor jack/XLR. Meest bekende voorbeeld is de behringer ada8000, die geeft je 8 extra analoge i/o (xlr).
Dat kan natuurlijk. Een andere optie is om al je sporen los op te nemen en vervolgens elke track via een eigen output op je geluidskaart/ converter op je analoge tafel tot een 2 sporen mix terug te brengen.Sowieso is de winst die je met een analoge mixer behaalt voor een groot deel ook te vinden in de analoge summing. Ga je dus een mixer misbruiken als een setje channel strips, gooi je die winst al weg. Wat je moet doen is je groepen / subs gebruiken om je mix naar bijvoorbeeld 4 stereo kanalen te mixen met een bepaalde logische groepering. Bijvoorbeeld drums/zang/leads/chords.
Dat kan natuurlijk. Een andere optie is om al je sporen los op te nemen en vervolgens elke track via een eigen output op je geluidskaart/ converter op je analoge tafel tot een 2 sporen mix terug te brengen.
Dat kan natuurlijk. Een andere optie is om al je sporen los op te nemen en vervolgens elke track via een eigen output op je geluidskaart/ converter op je analoge tafel tot een 2 sporen mix terug te brengen.

Dat is wel een pakkende omschrijvingDat laatste is ook mijn oplossing, maar goed mijn computer is tegenwoordig ook niet meer dan een cassettedeck met te veel ventilatoren er in![]()
Ik werk zelf ook zo, maar heb aan mijn 8 in 8 uit eigenlijk niet genoeg. Heb nu een RME adi-8, maar wil daarom misschien wat gaan uitbreiden. Een tweede adi-8 is alleen wel wat duur...Dat laatste is ook mijn oplossing, maar goed mijn computer is tegenwoordig ook niet meer dan een cassettedeck met te veel ventilatoren er in![]()