Analoge warmte toevoegen in digitale producties

Origineel geplaatst door Ytse
Vind het wel een goed idee. Misschien iets simpeler doen. Iemand een nummer aanleveren met losse sporen als wavs. Daarna iedereen mixen maar.

Vind ik geen gek idee, iemand zal toch wel een stuk hebben liggen van zon 8 tot 12 tracks Audio.

Ik doe in iedergeval mee.

Origineel geplaatst door fuse
Ik bedoel maar.
Dit is weer zo typisch SF dit.
Je geeft wel duizenden euros uit aan geile apparaten, maar een beetje moeite doen om uit te vinden wat verschillen zijn is dan teveel werk ineens.

Echt jammer.

Hallo, tussen je vraag en deze opmerking zit 1 dag! Je hebt toch geen haast? :yamaha:

coole thread btw, ookal gaat het om warmte

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Grooveron
Vind ik geen gek idee, iemand zal toch wel een stuk hebben liggen van zon 8 tot 12 tracks Audio.

Ik doe in iedergeval mee.

Nou kom maar op dan. Ik heb af en toe een grote mond dus dan moet ik ook maar'ns wat laten horen.
Hebben de overige grote monden ook het lef!?8)

grtz. Tom

ik moet die test in principe niet meer horen, ik weet ondertussen wat dat beste klinkt...
Maar doe maar gerust hoor, niks op tegen!:)

:geslaagd:

wat is nu precies de bedoeling ?! een zooitje losse loops in wav . of een heel arrangement , en zo ja , welk formaat ?
ik wil best een zippie plaatsen met een voledige track , maar dan wordt het cubase vst formaat. eventueel kan ik hem naar cooledit exporteren . ik weet nu ff niet hoe jullie die tracks willen hebben .

Origineel geplaatst door bassio
wat is nu precies de bedoeling ?! een zooitje losse loops in wav . of een heel arrangement , en zo ja , welk formaat ?
ik wil best een zippie plaatsen met een voledige track , maar dan wordt het cubase vst formaat. eventueel kan ik hem naar cooledit exporteren . ik weet nu ff niet hoe jullie die tracks willen hebben .

liefst 24 bit wave files 44.1 of hoger. Hoe beter de source hoe meer je hoordt in het eind effect.
Liefst gewoon een goede audio song. en met zang dat zou helemaal top zijn.
Nietteveel synths maar bv echte guitaar en drums.

Origineel geplaatst door Sander02
Hallo, tussen je vraag en deze opmerking zit 1 dag! Je hebt toch geen haast? :yamaha:

Hoi :)

Nou ja, als het om commentaar gaat dan zit iedereen op de voorste rij. Maar als puntje bij paaltje komt er daadwerkelijk moeite gedaan moet worden is het al snel teveel.
En misschien dat ik heel cynisch ben maar ik mocht ik zelf wat van die tracks maken dat ik standaard al 'gezeur' zou krijgen dat het niet deugde om wat voor reden dan ook. En wat dat betreft zou ik het erg waarderen als iemand anders de moeite zou willen doen om tracks te verzorgen. Iets wat trouwens onmogelijk is bij mij nu trouwens.

Nou ja, als het om commentaar gaat dan zit iedereen op de voorste rij. Maar als puntje bij paaltje komt er daadwerkelijk moeite gedaan moet worden is het al snel teveel.

Maar dat geldt voor jou zelf toch net zo hard?
Jij hebt redenen om op dit moment geen trackje te posten. Fine. Maar vind het een tikje hypocriet om dan zelf met modder naar anderen te gooien... typisch SF... yeah right.

Het zal wel. Er is al eerder geopperd om met voorbeelden te gaan werken en 0, nix reactie.
Probeer ik bij te springen met concrete invulling met oa bijval van anderen. Het gaat de goede kant op nu.

Stel we maken een 8 tal tracks die dubbel uit zijn gevoerd met software synths en hardware synths. Iets van 1 a 2 minuten of zo. Kick, snare, hihats, bas, melodie,akkoordjes, fx en de rest.
Vervolgens kan iedereen zelf het zo mixen als die wil. Analoog digitaal, met dure compressors, alleen software etc.
Qua bronnen mag je alleen niet hardware en software bronnen door elkaar halen.

Tja allemaal erg leuk. Maar als ik iets moet beoordelen hier op mp3 64/128k bitrate Dan geloof ik niet dat het lekker hoorbaar wordt

Origineel geplaatst door kareltje
Tja allemaal erg leuk. Maar als ik iets moet beoordelen hier op mp3 64/128k bitrate Dan geloof ik niet dat het lekker hoorbaar wordt

Mwah, als iedereen gewoon 192kbps of hoger hanteert is dit wel te doen hoor!

Verder vind ik het ook wel een goed idee, wie maakt de sporen?

M'n server is weer gefixed en daar kan ik makkelijk een aantal 24 bits trackjes kwijt om te sharen met de mensen. Dus wie interesse heeft PB met ff voor ftp access. :)

(En nu maar hopen dat m'n server mobo niet weer uitfikt.)

Vorige week stonden er in drie dagen 6 pagina's volgeschreven in deze thread.
Nu er een showdown wordt voorgesteld is het ineens wel erg rustig.
Waarschijnlijk zal de Efteling dit weekend wel voor het laatst open zijn en wil
iedereen daar nog even naar toe... .

Ik mis nog een paar deelnemers om het echt leuk te maken.

Aangezien Ron en ik in deze thread aan dezelfde kant van de tafel hebben gezeten zou het leuk zijn
als er een tweetal heren die zich erg geroerd hebben aan de andere kant van de tafel zich ook meldden.

Dan hebben we vier mixen. Twee met dure speeltjes en twee zonder.
Kunnen we ook kijken wat deze discussie waard was.

Dus heren; letterlijk en figuurlijk: Laat maar'ns horen wat je in huis hebt!:maffia:

Tom

...een battle die niemand kan winnen.....

spannend hoor :)

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Vorige week stonden er in drie dagen 6 pagina's volgeschreven in deze thread.
Nu er een showdown wordt voorgesteld is het ineens wel erg rustig.
Waarschijnlijk zal de Efteling dit weekend wel voor het laatst open zijn en wil
iedereen daar nog even naar toe... .

Aangezien Ron en ik in deze thread aan dezelfde kant van de tafel hebben gezeten zou het leuk zijn
als er een tweetal heren die zich erg geroerd hebben aan de andere kant van de tafel zich ook meldden.

Dus heren; letterlijk en figuurlijk: Laat maar'ns horen wat je in huis hebt!:maffia:

Tom

verbeter me als ik het fout heb, maar wat versta jij onder "dure speeltjes" ?

ikzelf draai 100% audio, maar mijn studio heeft alles bij elkaar ook een vlotte 40.000 euro gekost....

...of is dat cheap?

...en mag mijn engineer ook meespelen?

Origineel geplaatst door Tom Thomas

Tom

Uiteindelijk draait het altijd om de visie/talent van de mixer. Geloof je nu echt dat Ron of Jouw mix eruit gaan springen enkel omdat je 2 apparaten van 2000€ gaat gebruiken?

talent valt niet te kopen jongen :D

Origineel geplaatst door Toon
Uiteindelijk draait het altijd om de visie/talent van de mixer. Geloof je nu echt dat Ron of Jouw mix eruit gaan springen enkel omdat je 2 apparaten van 2000€ gaat gebruiken?

talent valt niet te kopen jongen :D

Goed, ik stel voor dat de volgende mensen een eindmix gaan maken:

TomThomas
Toon
MadR
B.S.E

Nog meer gegadigden?

Wat is dit nu weer voor een bull-shit man dat gelul.

Laat die personen die bereid zijn iets te mixen gewoon hun mix maken zodat we er allemaal wat aan hebben, en kap gewoon met dat gekwebbel over talent en ander geneuzel. Je vertrouwt je eigen oren toch wel? Dat negatieve gedoe komt me soms echt de neusgaten uit.

Of is Tom een vriendje van je en was het een geintje?

Het is dat ik zelf totaal nog niet goed kan mixen want anders had ik meegedaan, 100%!

Zo mannen dus put the money where your mouth is en begin maar te mixen.

Ik moet mijn eerste compressor nog kopen dus daar kan ik nog wel wat hoorbare hulp bij gebruiken.

s6!

Back