SX 3.1 FX freeze

dextah

Ouwe rot
In SX 3.1 moet nu ook een FX freeze funktie zitten .
Ik las in de manual dat de freeze button in de track inspector zit .
Ik krijg het dus weer niet voor elkaar .. teminste ik kan die freeze button niet vinden .
Is dit soms weer een bug die alleen in OSX zit ?
Vind hem zoiezo erg buggy .

Origineel geplaatst door dextah
Jeetje .. niemand ??
Ik snap het al .
Er is natuurlijk nog geen crack van 3.1
Ik zoek wel ergens anders .

:gaap: sta je zo ook bij de bakker als je niet direct geholpen wordt ;)

Attachments

• freeza.jpg
    freeza.jpg
    31,7 KB · Bekeken: 117
Je suggereert nogal wat........

Jeetje .. niemand ??
Ik snap het al .

Jeetje .. niemand ??
Ik snap het al .

wat zijn we weer vriendelijk als we niet direct antwoord krijgen.

de fx freeze werkt ALLEEN voor external fx paden die je gedefinieerd hebt in je routing tabel. Freezen doe je vervolgens via de standaard freeze methode van audio paden en instrumenten. Kies dan freeze including channels. geef de tail lengte aan en klaar.

man, dat staat dus ook allemaal in de handleiding die je bij de update kon downloaden, dus doe eens ff rustig ;) en geniet van al dat moois dat sx3.1 heeft, zoals: external instruments en de midi clock follows song position. dan wordt het pas echt mooi, ff instellen eenmalig en al je hardware loopt voortaan via full pdc in sync met al je audio en vsti sporen, hoef je verder helemaal niets meer voor te doen.

:D

Ha ha ..
Ik weet uit ervaring hier dat je jullie (mede SF leden) een beetje uit de tent moet lokken als je een snel antwoord wilt ..
Ik wist dat deze reacties zouden komen ..
Maar ik kan het nog steeds niet vinden .
En Quifster het gaat me niet om de external fx . Die kosten me geen cpu .
Het is toch een OSX ding denk ik want ik kan geen sneeuwvlokje vinden in de track inspector .
De manual heb ik uiteraard gelezen .

:stupid

Ik heb het gevonden ....
T was een instelling in de inspector .
Ik ben dik over een deadline en daar word ik een beetje zenuwachtig van .
Track had al lang de deur uit gemoeten .
Vandaar 8D

Origineel geplaatst door quifster
wat zijn we weer vriendelijk als we niet direct antwoord krijgen.

de fx freeze werkt ALLEEN voor external fx paden die je gedefinieerd hebt in je routing tabel. Freezen doe je vervolgens via de standaard freeze methode van audio paden en instrumenten. Kies dan freeze including channels. geef de tail lengte aan en klaar.

man, dat staat dus ook allemaal in de handleiding die je bij de update kon downloaden, dus doe eens ff rustig ;) en geniet van al dat moois dat sx3.1 heeft, zoals: external instruments en de midi clock follows song position. dan wordt het pas echt mooi, ff instellen eenmalig en al je hardware loopt voortaan via full pdc in sync met al je audio en vsti sporen, hoef je verder helemaal niets meer voor te doen.

weet je soms ook hoe die externe instrumenten moet routen in die mixer van cubase?

want ik zie geen signaal binnen komen in de cubasemixer wel in de geluidskaart.

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
weet je soms ook hoe die externe instrumenten moet routen in die mixer van cubase?

want ik zie geen signaal binnen komen in de cubasemixer wel in de geluidskaart.

ja dat weet ik.
maak een extern instrument aan.

open je vsti slot, en kies je external instrument, nu is er een spoor bijgekomen die full pdc heeft.

hi had ik al gedaan maar in dat zelfde trackiie geen signaal binnen komen hoor.
of hoort dit niet?

je hebt wel 3.1?

en deze

die laatste is duidelijk.
je moet bij de device ports de daadwerkelijke outs kiezen van je geluidskaart. Als je daar niets ziet komt dat doordat ze al in gebruik zijn in je input tab. Daar moet je ze dan weghalen. Op deze manier weet cubase welke audiopaden hij per instrument moet pdc'en.

Dus je bent er bijna.

alleen kom ik nu uitgangen te kort.....:erm:

check de manual anders eens voor favorites. Hiermee kun je op basis van wat je nodig hebt in je project spelen met welke outputs waarheen geroute zijn. (soort virtuele patchbays die al ingevuld zijn op basis van wat je nodig hebt).

Back