house track

CSM

Ingeburgerd
http://www.streamable.tv/542/Checkpoint.mp3

Dit is de eerste track die ik post op synthforum, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Is de track goed genoeg of moet er nog het een en ander aan gebeuren om er voor te zorgen dat de dj’s die deze stijl draaien het nr. ook daadwerkelijk gaan draaien.
Laat het maar horen,
De track is gemaakt met o.a. Cubase, TC powercore card, Emu vintage collection, stylus RMX en nog wat ander spul.

Groeten,

Martijn

klinkt heel goed:)

wel zou ik dat geluidje dat heel het middenstuk vrij nadrukkelijk op de helft van de 2de en 4de tel komt (en me na een tijdje ongelooflijk begon te irriteren) soms eens even weglaten en in het algemeen ook wat stiller zetten

Klinkt zeer aardig! Lekker chill en toch wel met een zekere drive erin. Wat mij betreft mag er wel een iets duidelijkere bassline in. Die fluit op een gegeven moment staat ook net iets te zacht vind ik. Maar ik denk dat deze track zeker wel potentie heeft.
Dat zwaailicht alarm aan het begin vind ik echt cool, die zou ik ergens halverwege nog eens terug laten keren. Je backbeat snare/clap bevalt me ook erg goed, lekker strak. Wellicht zou ik hier en daar ook wat minder reverb gebruiken.

Ik vind hem goed klinken, en kan volgens mij zeker uitgebracht worden.
Ikzelf heb dit soort house veel gedraaid tijdens mijn dj jaren (Fill collins club antwerpen).
Als ik het zou horen, zou ik misschien overwogen hebben om hem te kopen, maar ik mis hoogtepunten.
Er moeten zeker één of meerdere breaks in. Laat de elementen voor zich spreken, vind die bassloop lekker en werkt.
Rhodes ook ok, voor het hoofdlickje zou ik een andere sound kiezen. Als je erin slaagt hier een krachtige lead van te maken kan dit het nummer dragen en kan het meer worden dan een gewoon goed nummer.

zo...klinkt!!!

zo...klinkt!!!

klinkt lekker groovy!!

Alleen net als in een vorige post...ook ik mis een hoogtepunt.

De percussie vind ik super by the way!!!

Greetz n R-LAX

Bedankt voor jullie opmerkingen: nav. zal ik een nieuwe versie gaan maken. Indien je het resultaat hiervan wilt horen, stuur me dan even een email en dan stuur ik hem naar je op.

Groeten,

Martijn

Back