Problemen met Stylus RMX en Cubase SX3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Sebastiaan_2003

Ingeburgerd
Hi, ik heb deze week Stylus rmx van Spectrasonics geinstalleerd, versie 1.2, alleen ik krijg als ik een geluidje af wil spelen erg popperig en kraakerig geluid. Net of er iets mis is met de buffer zeg maar. Hij draait via Cubase SX3, en ik heb een standaard geluidskaart erin zitten: vinyl ac97. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb al geprobeerd de old host behaviour aan te zetten maar dit werkt ook niet.
Het is zeg maar net of je per seconde 10 hele korte clikjes hoort. Heel irritant
Als iemand me hiermee kan helpen, heel graag.

wacht dat je ervan om je buffer eens te verhogen (verdubbelen ofzo)?
hoe groot is je systemload?
al nieuwe audiodrivers geprobeerd? een ac97 is niet het beste voor geluidstoepassingen :stupid

Origineel geplaatst door Ramoonus
wacht dat je ervan om je buffer eens te verhogen (verdubbelen ofzo)?
hoe groot is je systemload?
al nieuwe audiodrivers geprobeerd? een ac97 is niet het beste voor geluidstoepassingen :stupid
Hoe verhoog ik de buffer? En wat zijn volgens jou goeie geluidsdrivers :) Wat versta je onder system load :)
Alvast bedankt voor je reactie
groetjes Sebastiaan

Origineel geplaatst door Sebastiaan_2003
Hoe verhoog ik de buffer? En wat zijn volgens jou goeie geluidsdrivers :) Wat versta je onder system load :)
Alvast bedankt voor je reactie
groetjes Sebastiaan
ik heb geen cubase, maar ergens onder audio settings kan je dmv een slider of text je buffer vergroten

goeie audiodrivers? die er bij zitten, probeer de nieuwste eens (google: realtek ac97)
probeer ook eens ASIO4all

systemload? processorgebruik .. als dit boven de 70/80% ligt is het normaal dat je geluid stortterd

komt het maybe niet door geluidspieken? compressor op de main out zetten

Je probleem zit gewoon in de geluidskaart. Die vinyl ac97 (onboard geluidschip) is niet bedoeld om zware audiotoepassingen te verwerken. Voor standaard windows dingetjes en games is het voldoende maar voor SX 3 zul je toch echt een geluidskaart moeten kopen als je een beetje serieus en stabiel wilt draaien. Welke je moet gebruiken is afhankelijk van veel factoren. (wat wil je ermee gaan doen, wat voor aansluitingen heb je, budget, kwaliteit etc..).

Je kúnt het wel met die AC97 proberen maar dat zul je absoluut nooit strak kunnen krijgen met de standaard driver voor die chip. Je kunt het proberen met (zoals eerder gezegd) het freeware progje ASIO4ALL. Dit zorgt ervoor dat je geluidschip de snelheid en stabiliteit van een ASIO geluidskaart kan nabootsen. Nadeel is dat het niet gegarandeerd voor jouw systeem / geluidschip werkt. Kwestie van even proberen...

Suc6

Je kúnt het wel met die AC97 proberen maar dat zul je absoluut nooit strak kunnen krijgen met de standaard driver voor die chip. Je kunt het proberen met (zoals eerder gezegd) het freeware progje ASIO4ALL. Dit zorgt ervoor dat je geluidschip de snelheid en stabiliteit van een ASIO geluidskaart kan nabootsen. Nadeel is dat het niet gegarandeerd voor jouw systeem / geluidschip werkt. Kwestie van even proberen...
[/B]
mijn ac97 werkt wel inc. ASIO4all

mijn ac97 werkt wel inc. ASIO4all
Wat is de bedoeling precies van die ASIO4all, moet je die gewoon installeren en draaien terwijl je cubase draait, ik snap niet echt wat de bedoeling is. En wat zijn de beste instellingen ervoor :)

Origineel geplaatst door Sebastiaan_2003
Wat is de bedoeling precies van die ASIO4all, moet je die gewoon installeren en draaien terwijl je cubase draait, ik snap niet echt wat de bedoeling is. En wat zijn de beste instellingen ervoor :)
asio4all is een ASIO driver emulatie
deze simuleert een ASIO geluidskaart
ASIO heeft een kortere latency waardoor je je geluid sneller hoort, kan bufferproblemen verhelpe

je moet asio4all instaleren
en dan je geluidskaart op asio: *ac97 nog wat* zetten

moet ik je gelijk leren producen mixen en masteren?
Nee ik heb verder wel ervaring met midi etc. Alleen die softsynts zijn gewoon helemaal nieuw voor mij. Ik heb een aantal jaar geleden een opleiding geluidstechnicus gehad, maar dat ging meer over afmixen enzo niet echt over instellingen van cubase ...

In iedere doos van je orginele SW pakketje zit een mooie manual, zit er geen hardcopy bij dan zit er wel een manual in PDF formaat bij...

Misschien makkelijk als je eerst eens een dagje in de materie verdiept voordat je rare vragen gaat stellen ;)

Koop overigens eerst eens een degelijke soundcard man, onboard meuk + dit kaliber SW werken onmogelijk samen.

Origineel geplaatst door Carnivore
In iedere doos van je orginele SW pakketje zit een mooie manual, zit er geen hardcopy bij dan zit er wel een manual in PDF formaat bij...

Misschien makkelijk als je eerst eens een dagje in de materie verdiept voordat je rare vragen gaat stellen ;)

Koop overigens eerst eens een degelijke soundcard man, onboard meuk + dit kaliber SW werken onmogelijk samen.

Klopt, als het lijkt alsof je PC het niet meer trekt, terwijl je systeem niet traag is. Kortom, het geluid hapert = geluidskaart. Dus, daar beginnen. :z

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back