KORG ER1 - midi probleem

GeeEs

- minimal -
Ben een beginner op MIDI gebied maar na het lezen van jullie MIDI tutorials ben ik een heel eind gekomen met het leren / begrijpen van deze functie. (oa sysex)

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

setup: PC gekoppeld met KORG-ER1 via MIDI
tot zover werkt alles goed.... ik kan met mn KORG de PC aansturen en vice versa...

Nu zijn er online een hoop patches voor de KORG te vinden die ik daar in zou moeten kunnen laden... Dit zou heel simpel moeten kunnen met sysex (MIDIdump).

Van mn KORG naar de PC gaat de dump probleemloos.. en kan ik mn patters/songs opslaan die ik op de KORG gemaakt heb... (duurt een paar minuutjes, maar dan staat alles op mn pc en kan ik het opslaan als een .syx bestand)

Maar nu wil ik het andersom doen! dus een .syx bestand inladen in mn KORG.
Hier gaat er dus iets fout, want hoevaak ik het ook probeer, er lijkt niets te gebeuren en in de KORG verandert er niets... (mn PC gaat dus wel verzenden... tenminste zo lijkt het als ik de statusbalk moet geloven) maar er worden 0 bytes verzonden.
(normaal gesproken als ik dump van KORG --> PC, zie je op de KORG display ook een teken dat er een proces in gang is, je ziet duidelijk dat er iets gebeurt!)

Even voor de duidelijkheid...
Op de KORG staat write protection OFF (daar zit het probleem dus niet)
Op de KORG staan de MIDI dump settings op "alles versturen/ontvangen"
MIDI kabel is getest en goed!

Heeft iemand hier ervaring(en) mee?

goeie tip...

Ik gebruik dus idd midiox om die syx bestanden te "zenden"/ontvangen....

Maar als je dan dat venster hebt waar al die lampjes op knipperen (MIDI port activity) igv MIDI data of alleen de MIDI clock en ik ga verzenden, dan zie je ook dat ie verzend, het syx lampje begint te knipperen, maar bij de kanalen 1-16 zie ik niets.... terwijl de info volgens mij gewoon via een van die kanalen moet gaan (of alle)?!

routing heb ik op alle mogelijke manieren geprobeert... heb nu dat MIDI-yoke erop.. maar dat gaat me een stapje tever....en volgens mij heb ik daar niets aan in het genoemde probleem.

ben niet ongeduldig hoor ... :D

maareh.. echt niemand die hier iets meer over weet / praktijkervaring?

:erm:

Heb je toevallig het midifilter van de ER-1 aanstaan?

Toch klinkt het alsof de midi data in zijn geheel niet eens je pc uitkomt.. Of heb ik het mis
Komt er daadwerkelijk midi data aan op je Korg?

Ik zou ff checken of de midi-poorten goed zijn geinstalleerd op je pc?

Wat is het nut van patches laden op de ER-1. Kan je toch net zogoed zelf geluiden maken met die paar knopjes. Echt niet dat je ineens supere geluiden krijgt als je iets download. Kijk als je het nou over een synth hebt ok, maar de ER-1 is nou niet echt bepaald een uitgebreide drumsynth waar je door de bomen het bos niet meer ziet ofzo.

waarom niet. je kunt dan gemakkelijk patterns saven en laden. Scheelt weer kloten met pattern sheets maken enzo.

@ the Q: mmmm... heb bij mijn beste weten alle filtersettings op de KORG uitstaan... alle data zou op en neer moeten gaan.... (heb het ingesteld zoals de manual aangeeft) 3x een rondje in mn display zegmaar...

dat de MIDI niet mn pc uitkomt lijkt het inderdaad te zijn...
het gekke is, dat ik wel vanaf mn pc alles kan doen op de KORG ook andersom.. KORG naar PC werkt prima... kan er knoppies mee bedienen op vst's etc... en kan ook mn pc een midi bestand laten sturen naar de KORG ... geen enkel probleem..
[edit] ik krijg nu het idee dat dit laatste niet klopt.... kan niets naar de KORG sturen... echter.. als ik in fruityloops of Reason start/stop druk gaat de KORG wel meelopen.... ?!?!

behalve de sysex data lijkt er niet in te willen....

@ Sander: inderdaad... echt uitgebreid en lastig is het niet om op de ER-1 zelf te spelen.. maar als opslag zijn die MIDI dumps toch wel verdomd handig hoor... heb al vaak zat gehad dat ik bijvoorbeeld dacht ff iets te veranderen.... en dat je het daarna nooit meer bij het oude krijgt...
En ben ook wel benieuwd wat anderen ermee doen ... op de site van Korg staat bv zo'n datafile met allemaal nieuwe demopatterns en songs... toch grappig.. als je ze er tenminste inkrijgt ;)

Laatst gewijzigd:
Mag op slot... problem solved!!

Mag op slot... problem solved!!

Okeeeej....

wat ik nu toch weer meemaak... tjongjongejonge...

blijkt dat mn onboard geluidskaart (die ik dus niet gebruik) in de weg zat... MIDI IN port stond aan van mn soundblaster... vandaar dat ik alles uit de KORG wel naar PC kreeg... hehehe
Staat de MIDI van dat onboard gedeelte ook nog aan... Daar zat het conflict... (je ziet dat niet in je software, want daar selecteerde ik altijd gewoon mn Soundblaster.. maar daarmee zet je je andere kaart niet uit! ;)
Hardwarematig uitgezet in mn systemsettings... en gewoon gaan nu! Helemaal toppie!

dusse.. mensen bedankt voor alle tips... het werkt gewoon ! en ik heb er weer wat bijgeleerd, want door al dat gedoe, heb ik MIDI-OX op alle mogelijke manieren uitgebuit... smart proggie :D

deze draad mag dus op slot... en voor vragen over de ER-1 :D .. roept u maar ;)

Back