Ben een beginner op MIDI gebied maar na het lezen van jullie MIDI tutorials ben ik een heel eind gekomen met het leren / begrijpen van deze functie. (oa sysex)
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
setup: PC gekoppeld met KORG-ER1 via MIDI
tot zover werkt alles goed.... ik kan met mn KORG de PC aansturen en vice versa...
Nu zijn er online een hoop patches voor de KORG te vinden die ik daar in zou moeten kunnen laden... Dit zou heel simpel moeten kunnen met sysex (MIDIdump).
Van mn KORG naar de PC gaat de dump probleemloos.. en kan ik mn patters/songs opslaan die ik op de KORG gemaakt heb... (duurt een paar minuutjes, maar dan staat alles op mn pc en kan ik het opslaan als een .syx bestand)
Maar nu wil ik het andersom doen! dus een .syx bestand inladen in mn KORG.
Hier gaat er dus iets fout, want hoevaak ik het ook probeer, er lijkt niets te gebeuren en in de KORG verandert er niets... (mn PC gaat dus wel verzenden... tenminste zo lijkt het als ik de statusbalk moet geloven) maar er worden 0 bytes verzonden.
(normaal gesproken als ik dump van KORG --> PC, zie je op de KORG display ook een teken dat er een proces in gang is, je ziet duidelijk dat er iets gebeurt!)
Even voor de duidelijkheid...
Op de KORG staat write protection OFF (daar zit het probleem dus niet)
Op de KORG staan de MIDI dump settings op "alles versturen/ontvangen"
MIDI kabel is getest en goed!
Heeft iemand hier ervaring(en) mee?
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
setup: PC gekoppeld met KORG-ER1 via MIDI
tot zover werkt alles goed.... ik kan met mn KORG de PC aansturen en vice versa...
Nu zijn er online een hoop patches voor de KORG te vinden die ik daar in zou moeten kunnen laden... Dit zou heel simpel moeten kunnen met sysex (MIDIdump).
Van mn KORG naar de PC gaat de dump probleemloos.. en kan ik mn patters/songs opslaan die ik op de KORG gemaakt heb... (duurt een paar minuutjes, maar dan staat alles op mn pc en kan ik het opslaan als een .syx bestand)
Maar nu wil ik het andersom doen! dus een .syx bestand inladen in mn KORG.
Hier gaat er dus iets fout, want hoevaak ik het ook probeer, er lijkt niets te gebeuren en in de KORG verandert er niets... (mn PC gaat dus wel verzenden... tenminste zo lijkt het als ik de statusbalk moet geloven) maar er worden 0 bytes verzonden.
(normaal gesproken als ik dump van KORG --> PC, zie je op de KORG display ook een teken dat er een proces in gang is, je ziet duidelijk dat er iets gebeurt!)
Even voor de duidelijkheid...
Op de KORG staat write protection OFF (daar zit het probleem dus niet)
Op de KORG staan de MIDI dump settings op "alles versturen/ontvangen"
MIDI kabel is getest en goed!
Heeft iemand hier ervaring(en) mee?