klein synthje voor op het werk

SpaceAgent202

Sinds 2001
na een topic over de K-station:

Welke kleine synthjes zijn er allemaal met natuurlijk een supergoed geluid?

Het is de bedoeling om het beestje mee te slepen tussen werk en huis.

mogelijkheden:
k-station
nord modular
micro q keys (?)

.....
nog andere suggesties?

wil je gewoon een beetje sounds maken en riffjes spelen? dan zou ik zeker voor de k-station gaan..... of een 2e hands analoge basstation zoeken....
als je ook een sequencer erbij wilt maken zou je eens kunnen kijken naar die kleine yamaha bakkies, die klinken helemaal niet slecht..wel sample based...

ohja, en de korg microsynth komt eraan, dat is een MS2000 in een kleiner doosje dat zelfs op batterijen kan werken

Gewoon een TB-303 en TR-606... Batterijen erin, sync kabeltje van 606 naar 303, verder output van 606 naar de mix in op je 303 en aansluiten op je monitor speakertjes...
Ik heb dat op mijn vorig werk een keer gedaan. Vraag het maar aan Milkyway.

Helaas werkt die MFB niet op batterijen en heeft ie geen koptelefoonuitgang. Dat vind ik echt jammer. Hij werkt inderdaad erg prettig. Alles lekker duidelijk!

Of een softsynth met een zo'n keyboard met toetsen enne toetsen. Of een CBXK1XG.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Helaas werkt die MFB niet op batterijen en heeft ie geen koptelefoonuitgang. Dat vind ik echt jammer. Hij werkt inderdaad erg prettig. Alles lekker duidelijk!

heheh als je nou zo'n spirit notepad mixertje erbij meeneemt heb je wel een koptelefoon uitgang :)

alleen dan nog iets voor de stroom... uuuhm, een aggegraat misschien ;)

Daarom zeg ik een 303+606... Dan heb je een mixer, sync en hoofdtelefoon uitgang. Kun je zo meenemen in de trein en weegt geen kont...

Origineel geplaatst door BasicSystem
Of je gaat in een muziekwinkel werken.

Bij Feedback Utrecht zoeken ze iemand voor de toetsenafdeling....

groeten

basicsys

heheh jah klopt!

zeker ook de nieuwsbrief gelezen?

Ik heb laatst 'n MPC2000XL meegenomen naar m'n werk. Is geen synth natuurlijk, maar wel heel erg leuk om beats te maken. Hij past net in 'n platentas (ongeveer dan).

ik ga toch voor klein en goede sounds, liefst met sequencer erin. kortom liever geen sample based zoals de rm1x en dergelijke. misschien zijn die korgjes wat.

een klein bakkie moet t wel zijn.

Gameboy met nanoloop.
Sequencer en 3 synths erin.
Werkt op batterijen en heeft een ingebouwde speaker :)

Back