Synth Interfaces; beste en slechtste

Beste interface: alle parameters hebben een knop en de routing is goed af te lezen.
De MS2000 komt dicht in de buurt.

Slechtste interface: De Simmons SDE Expander, met kop en schouders.
Een paar drukknopjes en een paar ledjes, maar de samenhang heb ik niet kunnen ontdekken.
Zonder handleiding kom je nergens.

De beste interface:

Roland Jupiter 6, fantastische layout...

De slechtste interface:

Probably the DX7...

Mvg.

CoolRunning

goed : Novation Nova

slecht : Microkorg ( behalve met de editor natuurlijk...)

goed: Roland JP8000, heel makkelijk en logisch te bedienen.
slecht: Yamaha FS1R Deze module valt gewoon niet te editen zonder computer.

Wat mij betreft is de EMU E 6400 het makkelijkst te bedienen van wat ik ooit gehad heb. Dat ding is zo logisch, dat ik de handleiding niet eens nodig gehad heb. Dit zegt een hoop lijkt me.

Yamaha is inderdaad slecht te bedienen in het begin. Heb je het eenmaal onder de knie, dan kan je alles uit zo'n machine halen. Er was een tijd in de jaren 90 dat men op alle knopjes bespaarde. Dit kenmerkt dan ook de meeste synths uit de jaren 90.
Kost wel even zweet en tranen zo'n Yamaha . Voordeel is wel dat als je eenmaal de weg kent op een Yamaha, dat dan alle Yamaha's logisch lijken, omdat de menu's veel op elkaar lijken van die synths. Zo ken ik zeer goed de weg op mijn
SY 85. De CS6R die ik later kocht heeft min of meer dezelfde parameters, routings e.d.

Vind de Acces Virus niet echt logisch. Je hebt veel knopjes, maar je hebt toch bij veel funkties het display nodig.

Kilo Utrecht Tango:

JX-10 zonder programmer. Zelfde klasse als de Alpha Juno series, alleen heeft de (te grote) alpha dial de neiging om dingen over te slaan, en gaat het bij 1-100 nog wel vooruit, maar bij maar 3 opties -blijf- je draaien tot 'ie de volgende heeft. Ergerlijk.

Goed:

M'n Waldorf Q rack :).

Slechtste Keytek cts 2000 z,n ding is enkelt goed om manuals op leggen van goede spullen :D Beste Juno 60,JP 8080 en Novation BassStation.

Origineel geplaatst door marcuuu
Slechtste Keytek cts 2000 z,n ding is enkelt goed om manuals op leggen van goede spullen

Dat is een goeie. Misschien is die nog te lelijk om als bijzet-tafeltje te gebruiken. Je kan ook denken. op die Synth mag ik bier morsen.

Groet Erik

Back