de distortion thread!

Ik kreeg alles om het te maken behalve een 9volt batterij dus ook dat doosje wat je in de video van hun site ziet.
Met minimale kennis van solderen en schema's kon ik het in elkaar zetten. erg leuk beginners projectje en klinkt erg smerig ;)

Zeker interessant, klinkt goed in ieder geval.
Alleen jammer dat de verzendkosten bijna net zo veel zijn als het kitje zelf.

Waar zag je dat? Kan het even niet vinden. Staan ook andere leuke apparaatjes op die site voor weinig :okdan:

Had even snel een account aangemaakt en in het winkelwagentje gepropt.
Verzendkosten waren €15,50.. totaal kom je dan op €44,40.
Oeps.. niet helemaal waar wat ik zei dat de kosten bijna net zo hoog waren achteraf ;)

Doosje is ook gewoon zo'n cheap-ass electro doosje zag ik, maar dat boeit eigenlijk niet.

Oeps.. niet helemaal waar wat ik zei dat de kosten bijna net zo hoog waren achteraf ;)

Doosje is ook gewoon zo'n cheap-ass electro doosje zag ik, maar dat boeit eigenlijk niet.

Doosje is met een spuitbus best ok te maken of je maakt het ergens anders in :D

Attachments

• STDv2 SKULL 11.jpg
    STDv2 SKULL 11.jpg
    49,3 KB · Bekeken: 112
Ik vroeg mij al af waarom deze thread nog niet bestond, maar hij kon natuurlijk niet ontbreken :okdan:

Maar waarom zijn er nog maar 3 posts na ruim 7 jaar? :D

schop je nou deze thread omhoog? ;)

distortion is het simpelste effect om te maken, je kan het zelfs maken zonder effectapparaat...
probeer maar eens zonder effectapparaat phasing te krijgen das een stuk ingewikkelder

bovendien betekent distortion vervorming dus alles wat het signaal anders maakt dan het origineel kan je distortion noemen...

schop je nou deze thread omhoog? ;)
Oops, had jij dat al willen doen? :D

distortion is het simpelste effect om te maken, je kan het zelfs maken zonder effectapparaat...
probeer maar eens zonder effectapparaat phasing te krijgen das een stuk ingewikkelder

bovendien betekent distortion vervorming dus alles wat het signaal anders maakt dan het origineel kan je distortion noemen...

Helemaal mee eens hoor! Distortion is op vele manieren te creëren. Kijk bijvoorbeeld naar de creativiteit van Roland Kuit in deze thread, waarbij overstuurd wordt zonder distortion.
Echter is de ene distortion de andere niet :D Er zijn zoveel mogelijkheden qua klank, zeker bij meerdere distortions in serie. Je moet wel van de sound houden, lijkt me, maar da's een open deur...

Valt een bandrecorder trouwens als effectapparaat te beschouwen? :)

Jeeeej, ook eindelijk een FireWorx:D Hier mn eerste probeersel.

Kick = Ridrum, Clip Distortion, EQ, FireWorx, Clip Distortion, EQ
Lead = Virus TI, FireWorx

Attachments

• Fireworx_Probeersel.mp3
    511,9 KB · Bekeken: 108
Back