Korg Esx vraag

Guevara

Nieuwkomer
Nou heb ik een paar weken geleden een Electribe SX gekocht, zeer prima ding en al aardig onder de knie, maar nou had ik toch een vraagje over het aansluiten in combinatie met me draaitafels.

Nou ben ik erachter gekomen dat je met een inkomend signaal de Electribe dus ook als een soort fx bak kan gebruiken, alleen moet ik m dan tussen m'n mengpaneel en de versterker plaatsen.
Maar als ik nu een zelfgemaakt nummertje wil afspelen van die ESX dan heb ik m niet op een apart kanaal en dus als ik op een drumpart oid druk dan hoor je dat geluid er altijd doorheen.

Dus hoe kan ik m én als fx bak laten fungeren en mijn eigen songs ook nog in kunnen mixen.

Ik heb het geprobeerd, maar nou kan ik alleen per sample de uitgang bepalen, en dan nog nieteens de fx, die ook niet apart werken als fx voor de plaatjes.

Bedenk ook dat er een audio in is, 1 jack, en dat ik die dus als in-signaal gebruikte voor de fx omdat dat ook de manier is om samples op te nemen.

Volgens mij is het zo dat als je de FX van de SX wil gebruiken dat je wel je audio in part aan moet zetten.
Dit betekend dat je een lange noot moet opnemen voor je audio in part. Als je dan loops door je SX heen wil gooien hoor je tussen het beging en het eind van je pattern een dipje in de audio. houdt daar rekening mee.

veel sucsess verder :dj:

Ja dat gebruik ik dus al en dat dipje is idd wel redelijk vervelend, na een paar keer kutten valt het nog mee.

Maar dat was niet de issue, het gaat mij erom dat ik eigenlijk me nummers op een apart kanaal zet van m'n mixer, terwijl ik op hetzelfde moment eigenlijk apart nog die fx over de audio in kan gebruiken.

Misschien is het wat teveel gevraagt van het apparaat, maar aangezien ik de 3e en 4e jack ingang nog niet helemaal snapte hoopte ik het daarmee op te kunnen lossen, vandaar de vraag.

Gewoon effe je audio in part naar de 3 4 uitgangen routen.

Als je in parts edit zit kun je een part uitkiezen
Deze kun je dan door naar beneden te scrollen naar output bus 1,2 of 3,4 sturen

Als het goed is moet het dan werken.

Origineel geplaatst door Guevara
Ik heb het geprobeerd, maar nou kan ik alleen per sample de uitgang bepalen, en dan nog nieteens de fx, die ook niet apart werken als fx voor de plaatjes.

Nogmaals, dat werkt voor zover het mij lukt op de part edit alleen per sample, dus sample voor sample de uitgang bepalen. Dat is niet echt handig als dit de manier blijkt te zijn, maar dat terzijde, hij pakt ook niet de fx en alle andere aanpassingen die ik aan de samples heb gedaan.:confused:

Ik zal het nogmaals proberen maar misschien vraag ik al te veel van apparaat. iig nog steeds bedankt voor de tips :okdan:

Back