Internet fraude aanpakken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Ojee
Net gelezen op nu.nl

Misschien ook goed voor ons, omdat zich af en toe nog wel 's een rare deal voordoet naar het lijkt..

hier kan je fraude aanmelden : http://www.internet-fraude.nl/

AMSTERDAM - Oplichters die opereren op sites als Marktplaats.nl en Speurders.nl moeten het moeilijker gaan krijgen. Een nieuwe stichting gaat de fraude via advertentiesites op internet aanpakken. Het Platform particuliere Handelstransacties via Internet (PHI) wil onder meer een zwarte lijst opstellen van oplichters. Dat meldt de Volkskrant zaterdag.

Het platform is een initiatief van Speurders.nl. Het wil de strijd aangaan met bendes die koopjesjagers geld aftroffelen met valse cheques of proberen bankrekening- en creditcardnummers van hen afhandig te maken. Daarnaast wil het platform fraudeurs bestrijden die gewilde spullen aanbieden maar na betaling nooit meer iets van zich laten horen.

Tot dusver werden zij nauwelijks aangepakt. Fraude op internet is "geen alledaagse prioriteit bij politie en justitie", zegt de woordvoerder van het landelijk parket van het OM tegenover de Volkskrant. "Dat betekent niet dat nooit wordt opgetreden, maar de schade die per slachtoffer wordt berokkend, is nu eenmaal niet ongelooflijk groot."

Omvang

De omvang van de fraude is niet bekend. Niels Vrijhoeven van Speurders.nl denkt dat 0,5 tot 1 procent van de advertenties niet in de haak is. Oprichter Van Breugel van Online-oplichting.nl spreekt van een 'miljoenenfraude'.

Slachtoffers van fraude kunnen vanaf 1 oktober ook online aangifte doen op de website Internet-fraude.nl. Initiatiefnemer Frank Dirks wil dat justitie hierdoor meer oog krijgt voor oplichtingszaken.

bron

aha.. dat wordt dus een strijd om de oplichters..!

Straks gaan ze misschien ook premies uitloven! :D

Ik vind dat Internetoplichting echt zo'n site voor lomp volk!

Moet eens een paar threads bekijken...beetje IP tracen (staat interessant) en dan met 20 man gaan bellen en met 100 man op zijn bek slaan tsja..is dit de manier ? Veelal ook mensen hun eigen schuld omdat ze soms te lui zijn om iets voor een koop te doen enzo.Beetje logisch nadenken en goed mailcontact is al het halve werk.Ik laat meestal mensen langskomen of ik ga zelf naar de koper/verkoper toe om het tot een minimum te beperken.
Maar dat Internetoplichting staat vol met trieste figuren.

Lijkt me dom ook, om daar in te stinken zeg.
Als ik een apparaat koop dan rijdt ik er zelf naar toe, wil het apparaat eerst horen en zien, en ga dan pas over met betalen, gewoon cash.

Origineel geplaatst door Kevin
Veelal ook mensen hun eigen schuld omdat ze soms te lui zijn om iets voor een koop te doen enzo.

na Kevin,
je kan er zelf best wat aan doen om problemen te voorkomen, maar het blijft de schuld van de oplichter, als je opgelicht wordt.
of denk jij ook dat meisjes met korte rokjes er om vragen?

Origineel geplaatst door richard2000
Zou leuk zijn als ze die louche internetshops ook eens aanpakken, daar gaat het ook vaak mis.
Zo heb ik nog een mobootje tegoed van zo'n leuk winkeltje.

En daar hoef je echt niet mee aan te komen bij Oom Agent, dat moet jezelf maar uitzoeken en dat doe je niet want dat kost meer dan zo'n mobo.:stupid

Idd, poliesie doet er niets aan met verkoop. is civiel rechterlijk en niet strafrechtelijk ofzoiets.

Origineel geplaatst door Leo
na Kevin,
je kan er zelf best wat aan doen om problemen te voorkomen, maar het blijft de schuld van de oplichter, als je opgelicht wordt.
of denk jij ook dat meisjes met korte rokjes er om vragen?

Dat klopt Leo maar vandaag de dag moet je wel zo oppassen vooral op het net...en als je dat dan niet doet dan ben je de pineut..triest dat het zo gaat maar zo is het wel.Dit geld ook voor die meisjes in korte rokjes het MOET kunnen maar schijnbaar kan het niet triest...

Origineel geplaatst door Alex Omega
Je kan toch je bank laten stoneren? en als ie dan toch komt met dat geheugen betaal je.

Storneren kan alleen wanneer een bedrag automatisch is afgeschreven :eureka:

Het is een serieus probleem en ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen intrappen, anders moet je 419 maar eens intypen bij Google en lees je maar eens in, dan weet je gelijk hoe groot het probleem is.

Veelal Nigerianen, die ongestraft nietsvermoedende mensen bestelen, die lui moet je echt kei en keihard aan (kunnen) pakken......en dan nog veel harder.

Ik heb het zelf ook al tig keren meegemaakt, wat ik vaak doe is er op ingaan en het spelletje meespelen zover ik maar kan....gewoon om die klootzakken te fucken, laat ze maar lekker voor niks op en neer bellen naar Western Union...eikels.

*vergeef me mijn taalgebruik, zoals je ziet heb ik weinig sympathie voor deze lieden*

Ben toevallig net weer bezig met één of andere Alex Hood met een to good to be thru deal.
Als je kijkt wat ie allemaal probeert om aan mijn geld te komen, werkelijk ongeloofelijk.

Origineel geplaatst door trash
Geloof dat lid omiel hier over mee kan praten.
Die kocht een 909 op ebay voor 900 dollar, alleen zijn 909 is tot op heden nooit aangekomen.

Echt heel erg klote :(

Waarom doet Ebay niet zo iets.
Die gasten gelijk bannen zo dat die niet meer tegen kan komen op het net.
Maar ja dan veranderen zij weer de gegevens en gaan ze gewoon weer verder maar mee ze bezig waren.

Maar ja dat soort site zetten ook dit soort teksten neer : WIJ ZIJN NIET VAN DE GEVOLGEN VAN SCHADE. of zo iets van deze tekst.

Ja dan is het natuurlijk logisch dat ze niet mensen gaan bannen van hun eigen site ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back