smart media voor roland jx 305

Status
Please reply by conversation.

choepiesland

Nieuwkomer
;) hi,
ik ben sinds kort in bezit van een roland synth jx 305,
om het geheugen op te slaan naar een kaart , zou ik moeten beschikken over smart media kaartjes van het
type : S2M-5 of S4M-5 (2 of 4 MB) 5 volt dus!!
weet iemand waar je deze kaartjes nog kan vinden
zijn er die een dergelijk kaartje kunnen missen?
de roland site (dealers, hoofdzetel, ....) hebben die niet meer (sedert jaren worden ze niet meer vervaardigd!)
wie kan mij helpen,

als dit niet kan , hoe kan ik mijn geheugen wegschrijven om het interne geheugen te ontladen zodat ik terug plaats heb?
gaat dit via midi naar computer , hoe werkt dit?

zoals je ziet ben ik nog een beginner

dank bijvoorbaat voor reacties
groetjes
choepie

smart media voor roland jx 305

;) hi,
ik ben sinds kort in bezit van een roland synth jx 305,
om het geheugen op te slaan naar een kaart , zou ik moeten beschikken over smart media kaartjes van het
type : S2M-5 of S4M-5 (2 of 4 MB) 5 volt dus!!
weet iemand waar je deze kaartjes nog kan vinden
zijn er die een dergelijk kaartje kunnen missen?
de roland site (dealers, hoofdzetel, ....) hebben die niet meer (sedert jaren worden ze niet meer vervaardigd!)
wie kan mij helpen,

als dit niet kan , hoe kan ik mijn geheugen wegschrijven om het interne geheugen te ontladen zodat ik terug plaats heb?
gaat dit via midi naar computer , hoe werkt dit?

zoals je ziet ben ik nog een beginner

dank bijvoorbaat voor reacties
groetjes
choepie

Ik heb ook n jx-305. die smartmedia kaartjes kun je volgens mij bij de meeste speciaalzaken kopen (ik heb ze bij n computerwinkel in duitsland gekocht). Als je met google zoekt vind je ze vast en zeker ook online. Via www.tweakers.net kun je bij pricewatch het product zoeken en dan heb je ook meteen links naar winkels die ze verkopen.

Toch zou ik je aanraden je instellingen / patches via midi naar je computer (sequencer) te sturen. Daarvoor heb je een midi-interface nodig. Dat kan al een vrij goedkoop apparaatje zijn dat je via de usb poort aan je computer aansluit. Vervolgens kun je verschillende programmaatjes downloaden (sequencers of sysex dump managers) waarmee je de instellingen kunt 'opnemen' op je computer. Op de synth moet je dan wel in het menu de instellingen 'dumpen' via de midi naar de computer.

Ik hoop dat dit een beetje verhelderend is.

Groetjes Alan

Ik ben ook al een tijdje op zoek. 5 Volt is niet meer verkrijgbaar in winkels dus ben je eigenlijk overgeleverd aan de marktplaatsen en ebay. De prijs voor deze kaartjes stijgt exponentieel met de verkrijgbaarheid dus je zult een aardig prijsje betalen.

ik heb geen kaartje voor je, maar het zal ongetwijfeld mogelijk zijn om een midi-dump naar je computer te doen, zodat je je patches daar kunt opslaan. Heb je al ff in je handleiding gekeken? Je hebt op je compu dan natuurlijk wel een stukje software nodig. Een soft-sequencer does the trick, maar er bestaat ook speciale software bedoeld voor het makkelijk beheren van sysex dumps.

Tja, ik heb het zelfde probleem. Ik heb een JP8080 die op dezelfde 5V-smartmedia kaarten werkt.
Ik maak ook nog eens zelf erg graag nieuwe presets, dus vind ik het wel fijn als ik zo'n kaartje zou kunnen bemachtigen. Ik bied zo af en toe nog wel eens mee op ebay, maar tot nog toe geen succes gehad...

Status
Please reply by conversation.
Back