Ik maak muziek die niet mijn stijl is

Ben kritisch over mij eigen muziek misschien te kritisch. Ik wil namelijk niet klinken zoals de rest zegmaar, maar toch kom ik tot de conclusie dat ik ineens wel zo klink, vaag, ja it's all in the head! Maar als ik iets arrangeer en het lijkt met welke sound ook op dj jean dan gaat het project wel op de harde schijf maar kap ik er gelijk mee, ik heb daar bijvoorbeeld totaal geen gevoel bij. Dus dat ga ik me ook niet opleggen ook al vinden vrienden van me het goed klinken. Dus ben iig geen concessie man :-) maar waarschijnlijk is dat ook de reden dat er nog niets is uitgebracht of stuur(de) ik het naar de verkeerde labels. Kijk dankzij mijn beste maatje ben ik nu weer meer serieus bezig met muziek dan 2 jaartjes terug toen vond ik het allemaal gescheten! Misschien een klein stukje frustratie omdat jij denkt het klinkt goed en dan van e.o.a. a&r manager te horen krijgen van het klinkt niet vol genoeg, maar hihi nu kan ik zeggen idd het klonk toen niet vol genoeg. Dus wat dat betreft leer je wel wat van commentaar. Of zo'n a&r knakker het nu weet of niet :-)

Mijn muziek en waar ik dus veel plezier aan beleef is een kruising van chemical brothers/mobyy/prodigy/deep dish/sasha/oakenfold/oliver lieb/ Zoveel is mij nu wel duidelijk, vroeger was ik van de techno en acid maar dan alleen maar dat :-) nu is het net ff anders! Maar dat betekend niet dat ik alleen maar in die richting kijk, zo af en toe heb ik nog wel zeker na een cdtje van ltj bukem gehoord te hebben om een uitstapje te maken naar de DnB. En dat zal ik ook blijven doen! Zo ook blijf ik me bezig houden met hardcore gewoon omdat ik dat leuk vindt, misschien dat ik daar zodra ik een track wil maken wat hardcore is doe ik dat maar 9 van de 10 keer staakt het bij het zoeken naar een sound, aangezien het net niet of dik genoeg is of te veel lijkt op MOH clan! Maar dat project sla ik ook weer op! Zo kom je vanzelf achter je style geluid richting! Oude demo's luister ik nog terug om het verschil te horen. En geloof me dat is niet mis. Voor het gemak vroeger moest het allemaal snel bij mij hup soundje pakken beetje editten en ok, melodielijntje bas en heel het ratteplan even uitmixen en klaar. Maar nu ga ik even anders te werk het vreet energie maar is de moeite wel waard. Ook al is het af en toe zwaar.

Kortom ga luisteren naar diverse artiesten en dus ook stromingen in de dance, kijk van welke artiest je zoiets hebt van yeah dat is vet, ga dan niet denken dat kan ik ook want dat is een ander verhaal.

Wat ook kan natuurlijk is jou style die je nu hebt opnemen luisteren en vergelijken met andere artiesten, lijkt het op geen van alle tja dan heb je of een nieuwe style die niemand heeft thumbs up in dat geval. En als het op een artiest lijkt dan kan je daar eens naar gaan luisteren maar probeer nu niet te klinken.

En wat je opmerking qua gear betreft geloof me te veel gear dat gaat niet werken!!!!!

Re: Ik maak muziek die niet mijn stijl is

Origineel geplaatst door divinio
Wegens technische en persoonlijke problemen begin ik nu pas aan het echte werk: opnemen.

Maar wat blijkt nu? Ik maak een hele andere stijl muziek dan wat ik zelf goed vind.

Dat is wel bizar dat je een hele andere stijl maakt dan die jij goed vindt, maar vind je het wel goed wat je maakt? Anders vindt ik het wel kanp dat je dat voor elkaar krijgt, als ik iets arrangeer wat ik niet goed vindt dan kap ik er namelijk mee.

Re: Ik maak muziek die niet mijn stijl is

Origineel geplaatst door divinio

Maar wat blijkt nu? Ik maak een hele andere stijl muziek dan wat ik zelf goed vind.

bij v. Ik beginn met een trance deuntje en uit eindelijk is het een Fransje Bouwer plaat, niet leuk maar zeer knap :dubbel: enh ik schijf het niet voor mij zelf maar voor mijn fans:W
enhh alleen een beetje confused thats all

Back