studio apparaten top 3

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Ik weet niet of dit bestaat na bij deze dan !!

Stel he je wind 10 miljoen wat zou jij dan daar van gekocht hebben.

De regels zijn :

Mag niet meer dan 3 zelfde dingen zijn gewoon top 3 dus.
Voorbeeld 3 besten synths of mixer of effecten kastjes enz.

dus minimaal een
- Synht
- Effecten kast(je)
- Mixer(mag zo wel analoog en digitaal)
- Geluids kaart
- Controller
- Sequencer (alleen software)
- Sequencer (alleen hardware)
- ..............
- ..............
Zelf mag je natuurlijk ook nog het lijstje aan vullen wat er nog bij on breekt.

En ik wil natuurlijk weten waarom je dan voor die enen apparaat kies.
En welk je helemaal NIET moet nemen dus zeg maar wat nooit zou kopen en waarom niet
dus een af rader.

En wat of welke synth of effecten kastje of mixer en natuurlijk kunnen het meer dingen zijn.
Vindt quwa prijs verhouding waad voor zijn geld ?
Dat het niet te duur is maar toch goed presenteerd tegen over duurdere modellen ?
En waarom vindt dat zo dus de reden daar van.

Ik ben erg benieuwd wat er uit komt rollen, want volgs mij hebben jullie best veel ideen die niet kan uit voeren.
Om dat het geld er gewoon niet is ja want 10 mijoen win je niet zo maar even :)

GR.Havelock

Laatst gewijzigd:
Ik had even voor gemak 10 mijoen genomen.
Maar ging er even om van wat je er van zou gaan kopen(studio gear dan he) ;)

Wat had jij dan genomen demian ?

Origineel geplaatst door Havelock
Ik had even voor gemak 10 mijoen genomen.
Maar ging er even om van wat je er van zou gaan kopen(studio gear dan he) ;)

Wat had jij dan genomen demian ?

Ik kan niets met zoveel geld.. echt niet.. ;)

'K hoef maar een paar dingen, maar zoals het er nu dus voorstaat moet ik dus toch met mijn secret wishlist naar voren komen..

Nou, doe maar van alles 1 .. :D

3 complete studios?

10 miljoen? Ik denk dat ik een paar kleine synthbedrijfjes probeer op te kopen. Jomox, sherman... dr is vast nog wel een leuk bedrijfje :).

-C-

Origineel geplaatst door C738
10 miljoen? Ik denk dat ik een paar kleine synthbedrijfjes probeer op te kopen. Jomox, sherman... dr is vast nog wel een leuk bedrijfje :).

-C-

He he

dus je vindt Jomox of Sherman dus wel goede synths maken anders zou je ze hem niet over willen kopen dat bedrijf ;)

Na laat ik dan maar beginnen met beste hardware sequencer op noemen Yamaha RM1X en wat ik ook hoor is dat Akai MPC 2000 ook wel goeien is.
Maar daar heb ik alleen nog nooit op gespeeld (Akai MPC 2000) :)

He he

dus je vindt Jomox of Sherman dus wel goede synths maken anders zou je ze hem niet over willen kopen dat bedrijf ;)

Na laat ik dan maar beginnen met beste hardware sequencer op noemen Yamaha RM1X en wat ik ook hoor is dat Akai MPC 2000 ook wel goeien is.
Maar daar heb ik alleen nog nooit op gespeeld (Akai MPC 2000) :)

euh.. je hebt 10 miljoen en gaat voor een RM1x?? ... hihi..

Origineel geplaatst door Carnivore
Geen 10mil nodig, ik leef liever realistisch :) fantaseren laat ik over aan de mensen in de politiek

Mijn volgende aankopen gaan worden;

Samson Powerstrips
Mackie HR824's
JP-8080

Zal ik beginnen met JP 8080 want die kom je steets minder vaak 2de hands tegen en omdat hij niet meer gemaakt word en hij is erg in trek bij mensen vandaar ik hem ook heb ;)

Re: studio apparaten top 3

Nieuwe onderbroeken.

Re: Re: studio apparaten top 3

Re: Re: studio apparaten top 3

Origineel geplaatst door Flesje
Nieuwe onderbroeken.

... en een privé-dietist
... en een airconditioning
... en ik zou oppassen met open vuur (maar dat is gratis)

:D

@ topicstarter: je had beter kunnen zeggen dat geld geen rol speelt; nu dwaalt iedereen af door 't genoemde bedrag..

Enfin, er even van uitgaand dat er al een hoofdtelefoon aan wezig is ;)

1] Een top synth als eerste (daar kan je al muziek mee maken). => Access Virus, vind ik wel aardig, maar om die als ENIGE te hebben..
2] Een top digitale mixer met ALLE uitbreidingen (heb je gelijk efx, e.d.) => geen idee welke echt goed is..
3] Een set top actieve monitors (EINDELIJK die hoofdtelefoon af!) => zie 2

..en om wat verder te gaan dan alleen de gevraagde top 3:

4] Een top sequencer (Hardware toch maar, leuk voor eventueel live) => mja, RS7000 werk lekker voor mij..
5] Een top drumcomputer => zou ik moeten gaan vergelijken; 'k ken nog niet alle..
6] Een top Sampler (hardware) => 'k Zou denk ik voor een Z8 FULLY loaded gaan.
7] Een top multi-Efx-bak => moet ik me in gaan verdiepen..
8] Een top opname-dinges => MAC all options en de beste van 't moment.. geen idee welke dat is..

Hmm, en voor de rest meer Synths, drumbakken, efx, etc. EN enkele miljoenen aan studioruimte en geluidsisolatie :D

Btw, "top" in m'n lijstje is niet het merk..

Origineel geplaatst door Hallucinator
Arp2600
Synth_i
nog een Fireworx

En wat maakt voor die 3 dan zo by zonders ?

hmm, efkens on topic, met dat geld ga ik voor absolute hi end stuff:

een ssl xk9000l console met 96 kanalen full option: zowat de beste consoles ter wereld

Avalon VT-737SP preamps en UA LA610 preamps: mijn favoriete preamps, vooral de UA LA610 is enorm goed en zeer allround gebruikbaar, alleen veel te duur nu om zelf aan te schaffen.

Manley Slam en UA 1176 compressors

Avalaon AD2055 en Manley Massive Passive EQ's

2 dual mac G5 top processor en ram, en veel hd plaats, eventueel via externe hd's
op de sequencer g5 een apogee ad16 en da16 soundcard en midex midi poort, en op de pro tools G5 de digidesign hardware. alles gesynct door apogee big ben. In beide tools zitten er ook 4x UAD-1 ultra paks en een tc powercore dsp cards

Pro Tools HD3Accell (digitaal) en Studer A827 Gold Edition (analoog tape) recording systemen

Cubase sx 3 en Akai MPC 4000 xl sequencers (de akai ook als sampler gebruiken natuurlijk)

lexicon 960 (digitaal) en dementer rv 1 (analoge springverb) en roland space echo (analoge delay) effecten

Genelec (1031 + 7071A subwoofer) nearfield en ADAM s6-a mk2 midfield monitors met mackie big knob als controller

mic's: grootmembraam condensor: neumann u87, neuman tlm127 en bleu bottle
kleinmembraam: akg c12v en senheiser mkh800
dynamische mic's. Akg D112, shure sm57

synth's: Minimoog Voyager, Korg MS20, Alesis Andromedia
workstations: Yamaha Motif, Korg Oasys
modules: Emu Mo Phatt
drumcomputer: Roland tb808 en voor de rest met samples werken (zie akai in de sequencer area).
piano: Fender Rhodes 73 en een bechstein d280 piano
orgel: Hammond B3 met leslie

softsynth's: FM7, Battery 2 en reaktor 5 (maar ik zal geen tijd hebben om het te leren met al de rest om mee te spelen)

+ alle inrichting, akoustische behandeling ed dat nodig is.

op hoeveel zou dat komen. Ik denk rond de 1 milioen €, dan hou ik er nog 9 over voor andere zaken ...:D :D :D

Laatst gewijzigd:
Back