Welke microfoon?

Fokov

Stamgast
overleden lid
Momenteel ben ik bezig met een hiphop projectje, waarbij er natuurlijk vocalen moeten worden opgenomen. Het gaat om een mannelijke rapper en vrouwelijke zangeres. Ik gebruik Ableton live 5 en Wavelab 4, en een microfoon van 2 tientjes die nergens naar klinkt. Ik zou dus een wat professionelere mic willen gebruiken.

Kortom; heeft iemand een tip voor een goede allround mic en pre-amp?

Bij voorkeur hou ik het onder de 200 euro. Is dat mogelijk?

ik heb een mxl 2006 en daar ben ik erg tevreden over. ze kosten ongeveer 100 euro.
als preamp zou ik zelf een presonus tubepre of bluetube dp kiezen, klinkt behoorlijk helder en strak. dat buizengedoe dat erin zit is verre van spectaculair maar de klank is prima

heeft iemand nog een tip voor mij? That would be great...

Een Shure SM57 is zeker niet duur (ong. 100 euro) en bijna overal voor te gebruiken.
Het is wel een dynamische mic, maar heeft een prima geluid. Zeker geschikt voor stevige raps.
Je kan ook voor een condensator gaan voor een . De RØDE NT1A is best populair in jouw prijsklasse.
Er zijn nog veel meer goedkope (en goede) condensator mics op de markt als je een beetje goed rondkijkt. :)

Origineel geplaatst door ChampionSound

De RØDE NT1A is best populair in jouw prijsklasse.

Dit is inderdaad een prima mic. Gebruik 'm zelf voor diverse projecten...van zang tot acc gitaar. Let wel dat deze microfoon fantoomvoeding nodig heeft.

kijk eens naar een B.L.U.E. mic, die zijn weergaloos en in verhouding erg goedkoop!

www.bluemic.com

Bedankt voor de tips! Ik ga binnenkort nog ff snoeihard nadenken en dan hoop ik dat ik genoeg pieken heb...

Back