TB303 step-buttons

MARCO2

my soul is my music
Oh wat ben ik blij met m'n 303...alleen sinds ik hem heb( al enige tijd ) functioneren de step-buttons niet naar behoren. Bij het invoeren van een note/step reageert de button meestal niet en als ik hem dan wat harder indruk, wordt de note (door haperen van contact) gelijk meerdere malen geprogrammeerd . Omdat ik dan de hele handel moet deleten en weer opnieuw moet beginnen, wordt het programmeren van een simpel loopje zeeeeeer tijdrovend!!

Zou dit een kwestie van schoonmaken zijn of moet ik de buttons vervangen en is hier op dit forum misschien iemand die dit voor mij zou kunnen realiseren....Mr.Boemtsjak misschien ?
:confused:

Laatst gewijzigd:
Re: TB303 step-buttons

Origineel geplaatst door MARCO2
Zou dit een kwestie van schoonmaken zijn of moet ik de buttons vervangen en is hier op dit forum misschien iemand die dit voor mij zou kunnen realiseren....Mr.Boemtjak misschien ?
:confused:

De originele buttons zijn erg lastig om schoon te maken. Het beste kun je ze vervangen door nieuwe buttons. Ik heb die buttons wel voor je liggen en wil ze er eventueel ook wel voor je inzetten. Als je hierin geinteresseerd bent, dan stuur me maar even een PB. :)

denk er gewoon aan een laagje plastic tussen de interne knopjes en de grijze externe knopjes te steken

voor de rest is het een redelijk makkelijke klus (24X lossolderen, 24X vastsolderen, dustcover , klaar)
max. 2h werk, zelfs voor een snuggere beginner..

en zorg dat uw batterijen er ni uitwuppen of je bent je patterns kwijt

En als je geen orginele hebt en van die knoppen die je kan openmaken, kan je ze schoonmaken. Zie mijn post in vintage.

Mijn stukkieplastic tussen de knoppen zit wat te strak. Had deze wat meer ruimte moeten geven. Dat merk je nu wel met het bedienen van de knoppen. :(

Mmm, bij mij beginnen sommige ook al wat slechter te reageren, inderdaad ook dat gebeuren met dubbel geprogrammeerd worden, heb laatst al es met een wattenstaafje de toetsen en dergelijke wat stofvrij proberen te maken.
Is het trouwens een beetje betaalbaar, dat laten vervangen van die knoppies?

Ach, en nu we toch bezig zijn, ik merk dat de adapteringangen van mijn 303 en 606 heel lichte sporen van oxidatie vertonen op dat metalen lipje. Kan dat op de lange termijn risicovol zijn? Ik gebruik ze altijd op batterijen dus gebruik die adapterpoort niet.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Is het trouwens een beetje betaalbaar, dat laten vervangen van die knoppies?

PB me maar even voor meer info hierover. :)

Ach, en nu we toch bezig zijn, ik merk dat de adapteringangen van mijn 303 en 606 heel lichte sporen van oxidatie vertonen op dat metalen lipje. Kan dat op de lange termijn risicovol zijn? Ik gebruik ze altijd op batterijen dus gebruik die adapterpoort niet.

Ook als je batterijen gebruikt, dan gebruik je toch stiekem de adapterpoort van de 303/606. In de adapterpoort zit namelijk een schakelaar. Als er geen netadapter in de adapterpoort zit, dan zorgt die schakelaar dat je 303/606 op batterijspanning kan lopen. Als je een netadapter gebruikt, dan zal die schakelaar van de batterijspanning overschakelen op de netadapter.

Het zou kunnen, dat op de lange termijn de adapterpoort voor problemen gaat zorgen. Dat bijvoorbeeld je 303 niet meer op batterijen of juist niet op een netadapter wil lopen. Maar ik heb al heel wat 303's en 606-en in handen gehad en ik ben tot nu toe nog geen enkele tegengekomen die problemen had met de adapterpoort.

een beetje electronica zaak, zal ze wel hebben.

ik heb ze zien bij mijn local eletronica zaak hier in valencia.

ik denk rond de 40/50 cent per stuk.
omdat het van de grote zijn.
ik betaalde vorige week nog 36 cent voor de kleine versie( die je in frontje van radio hebt,ect,ect).

en je heb dan nog zo'n zuig apparaat nodig, voor je tin weg te zuigen.
die kosten zo ongeveer 3€
en misschien wat spul om het koper en de drukpnoppen te ontvetten.
de tin vloeit dan beter en voorkom je tin bobbels( en schade en het bord) .

Back