Stel: ik heb €2000 over ....

Origineel geplaatst door marce
lo-fi , nee echt niet.Nog nooit van gehoord.
Ik vermoed dat dit iets tipisch Nederlands is , en dat wij dat in Belgie niet kennen.
Een broodje met sla of zo iets ??????? lol

Groetjes,
marcE

Volgens mij is dat een saladespecial van dit hotel ;)

ff serieus nu

LeonMols, heb je echt nog nood aan een extra synth ? Je hebt anders al aardig wat scheurijzers in huis hoor? Misschien kan je die 2000 EUR beter investeren in wat studiogear zoals een mixing console, en stel monitors,... (mocht je die nog niet hebben natuurlijk). Of 'mis' je nog iets?

Ik zou een midiinterface en een nova rach kopen
ondat ik al een micro q en jp8080 heb
of meerdere bakken novation bass station waldorf pule
enz

Origineel geplaatst door Hover

LeonMols, heb je echt nog nood aan een extra synth ? Je hebt anders al aardig wat scheurijzers in huis hoor? Misschien kan je die 2000 EUR beter investeren in wat studiogear zoals een mixing console, en stel monitors,... (mocht je die nog niet hebben natuurlijk). Of 'mis' je nog iets?

Ja, ik mis ergens "iets", maar kan niet precies aangeven wat. Komt waarschijnlijk doordat ik bijna alleen maar Yamaha spul heb staan en dat die toch allemaal een beetje hetzelfde gaan klinken op een gegeven moment.

ROMplers en geluidenbakken ben ik wel tevreden mee, de samplers ook, de fs1r is ook een geweldig ding, alleen bijna onmogelijk om te programmeren (dus gebruik ik 'm als veredelde DX7). Ik denk dat daarom wel een (goeie) (virtuele) analoge synth er wel goed bij zou passen.

Op m'n huidige mixers heb ik nog kanalen vrij, dus dat zit ook wel ok, en ik heb net een stelletje Tannoy Reveals gekocht (zijn de buren ERRUG blij mee)

Voor mij de Novation II

Gewoon omdat ik blauw wel een mooie kleur vind. :)

voor mij een Prophet VS en en Wavestation en een JD990
(ja kan allemaal voor dat geld :-)

Heb je lekker 3 nieuwe bakken

nl3 voor mij
er is geen andere va bak die zo breed en gevarieerd klinkt als een een nordlead.
anders een prophet 5 idd

Re: Stel: ik heb €2000 over ....

Origineel geplaatst door LeonMols
[BMijn kandidaten zijn:

• Novation Supernova II
    Access Virus C
    Clavia Nordlead rack III

Tja, en toen ..... toen wist ik het niet meer....

Jullie wel ??? [/B]

Volgens mij zijn dit alledrie steengoeie VA's, dus een keuze maken zal toch een persoonlijke kwestie worden (dus luisteren en uitproberen).

De Novation Supernova II heb ik onlangs zelf uitgebreid kunnen betasten (de keyboardversie dan) en man wat een specs en mogelijkheden en dat klinkt allemaal ook nog eens goed. De overige twee heb ik zelf nooit onder handen genomen dus daar kan ik zelf alvast niets nuttigs over vertellen maar ik lees alvast ook veel goeie dingen over deze twee.

Maar misschien kan je net geen VA aankopen en gewoon gaan voor iets puur analoog. Voor 2000 EUR kan je wel wat leuks kopen denk ik. Als ik me niet vergis dan zit je met 2000 EUR toch al in het Jupiter-8 territorium?

Maar misschien is het gewoon best ff het geld opzij te zetten en goed na te denken over wat je precies nog ontbreekt? 't Is altijd leuk om 'wat' geld te kunnen besteden maar het is helemaal super als je dat ook besteed aan iets dat je ook daadwerkelijk nodig hebt of kan gebruiken.

Ik zou alvast niet te snel een beslissing nemen, neem hiervoor je tijd.

Origineel geplaatst door Hover
Maar misschien kan je net geen VA aankopen en gewoon gaan voor iets puur analoog. Voor 2000 EUR kan je wel wat leuks kopen denk ik. Als ik me niet vergis dan zit je met 2000 EUR toch al in het Jupiter-8 territorium?

Mweeeeeehhhhh IK WIL OOK EEN JP8!!! 8)

Ik zou gaan voor de Virus C (heb al een Q namelijk). Nee serieus, deze is denk ik het meest allround en een goede aanvulling op jouw setup èn je wensen!

Ik denk trouwens dat je VA's a la Q en Virus eigenlijk niet meer mag zien als VA's. Maw, ze kunnen echt veel meer dan een 'analoog trucje'. Bovendien, als je analoog wilt, koop je analoog dus geen VA!?! :)

Voor € 2000,- mag je m'n CreamWare Pulsar II met Pulsar II SRB (dus in totaal 12 DSP's) kopen. :okdan:

Geen VA

Geen VA

Ik zou niet voor een VA gaan.. om het simpele feit dat het een slechte investering is.

Koop je een Jupiter 8, een MKS-80, een Prophet 5, een Minimoog... of iets in die richting, dan heb je én een uniek stuk synth in je setup.. én een waardevaste besteding van je 2000 Euro.

Een waarde vast inverstering dan moet je die poen op de bank
laten een VA is een slechte inverstering als je hem in
nederland voor de hoofd prijs nieuw koopt

Re: Geen VA

Re: Geen VA

Origineel geplaatst door CraZ
Ik zou niet voor een VA gaan.. om het simpele feit dat het een slechte investering is.

Koop je een Jupiter 8, een MKS-80, een Prophet 5, een Minimoog... of iets in die richting, dan heb je én een uniek stuk synth in je setup.. én een waardevaste besteding van je 2000 Euro.

Tot ie stuk gaat...

Voor mij geeft het de doorslag dat ik er muziek mee moet kunnen maken, ik weet niet of dat voor Leon ook geldt.

De ouwe analoogjes zijn super, heb ze veelvuldig gehad. Het enige is dat ze meestal hun nukken hebben en niet altijd geschikt zijn om mee te giggen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk :)

De NL3 is voor mij het ultieme apparaat op het ogenblik. Maar dat zeg ik dan. BamBam is erg in zijn nopjes met mijn ouwe SuperNova II (ja toch?). Ik zou VA niet per definitie aan de kant schuiven omdat het geen goeie "investering" zou zijn. Het gaat toch om de muziek, niet?

Mijn 2 centjes: ga lekker rondkijken en uitproberen. Je komt vast iets tegen wat je aanstaat.:geslaagd:

Re: Re: Geen VA

Re: Re: Geen VA

Origineel geplaatst door The Q

Tot ie stuk gaat...

Voor mij geeft het de doorslag dat ik er muziek mee moet kunnen maken, ik weet niet of dat voor Leon ook geldt.

De ouwe analoogjes zijn super, heb ze veelvuldig gehad. Het enige is dat ze meestal hun nukken hebben en niet altijd geschikt zijn om mee te giggen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk :)

De NL3 is voor mij het ultieme apparaat op het ogenblik. Maar dat zeg ik dan. BamBam is erg in zijn nopjes met mijn ouwe SuperNova II (ja toch?). Ik zou VA niet per definitie aan de kant schuiven omdat het geen goeie "investering" zou zijn. Het gaat toch om de muziek, niet?

Mijn 2 centjes: ga lekker rondkijken en uitproberen. Je komt
vast iets tegen wat je aanstaat.:geslaagd:

gaan nieuwe bakken niet stuk dan????

Back