Stel: ik heb €2000 over ....

Re: Re: Re: Geen VA

Origineel geplaatst door mono-poly

gaan nieuwe bakken niet stuk dan????

Dan hebbie tenminste 1 jaar garantie. simpel.

gaan nieuwe bakken niet stuk dan????

Juist mono-
kijk maar eens hoe goed die oude bakken het blijven doen.
MS10, 20, minimoogs Jp8ten Prophet's Oddeseys en noem maar op allemaal nog in goede shape.

ik geloof niet dat die plastic synth van tegen woordig daar
mee tevergelijken zijn, dus je krijgt zelfs ook in gewicht waar voor je geld;)

Re: Re: Re: Re: Geen VA

Origineel geplaatst door The Q

Dan hebbie tenminste 1 jaar garantie. simpel.

2 jaar tegenwoordig als ik het goed heb...

tja en dan na 2 jaar verkopen of zo?
op nieuwe gear schrijf je veel teveel af, je kan beter 2dehands kopen, vaak heb je dan voor het zelfde bedrag 2 goede synth's

Euh nee, eerlijk gezegd was ik niet van plan m'n gear na twee jaar te verkopen. Ik dacht laat ik het maar even opmerken. Zelf haal ik ook weleens tweedehands. Uitzondering zou ik maken voor monitoren en mixers. Die zou ik denk ik niet tweedehands aanschaffen.

Origineel geplaatst door Grooveron

Juist mono-
kijk maar eens hoe goed die oude bakken het blijven doen.
MS10, 20, minimoogs Jp8ten Prophet's Oddeseys en noem maar op allemaal nog in goede shape.

ik geloof niet dat die plastic synth van tegen woordig daar
mee tevergelijken zijn, dus je krijgt zelfs ook in gewicht waar voor je geld;)

Hmmzz... en ik zie alleen maar een Prophet terug in je list... :P

Leuke troll...

ik heb zelf al die tijd maar 1 keer mee gemaakt dat een bak ven me kapot is gegaan (kortsluiting door me zelf). en ook dat kon gewoon gemaakt worden hoor. mischien wel makkelijker bij analoge spullen dan bij digitale zooi. maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen ik heb een sh2000 uit 1973 die doed het nog gewoon hoor :) oow die 2 bakken die nu kapot zijn heb ik kapot gekocht/geruild omdat ik denk dat ze nog wel te repareren zijn.

Re: Re: Re: Re: Re: Geen VA

Re: Re: Re: Re: Re: Geen VA

Hmmzz... en ik zie alleen maar een Prophet terug in je list... :P

Leuke troll...

Ik heb er 2 (VS en 600) heb net 1 van mijn 600 verkocht.
want ik kon een MemoryMoog+ kopen maar tja dan moest er wat verkocht worden natuurlijk, dat kon bruintje zo niet trekken:-)

ja ik moet soms ook wel is wat analoogjes verkopen/ruilen voor iets anders het liefst zou ik alles houden.
\

sluit ik me graag bij aan, het ergste was na mijn scheiding van mijn eerste vrouw, O wat moet ik toen moois verkopen, minimoog, Prophet 5, 2000 en 3000.CS60,
Korg's rolands, yamaha's =(

Gelukkig heb ik weer leuke gear terug maar als ik er weer aan terug denk breekt het zweet me weer uit.

Re: Re: Geen VA

Re: Re: Geen VA

Tot ie stuk gaat...

Voor mij geeft het de doorslag dat ik er muziek mee moet kunnen maken, ik weet niet of dat voor Leon ook geldt.

Ehhh, is dat niet de essentie van *elk* muziekinstrument ??? Voor mij in ieder geval wel.

Wat me wel in ieder geval duidelijk is geworden is dat er tussen de 3 die ik noemde geen duidelijke winnaar (of verliezer) zit, en dat ze allemaal een eigen karakter hebben (gelukkig maar). Er is dus toch maar 1 optie en dat is ergens een plekkie zoeken waar ze allemaal staan en ze dan zelf aan de tand te gaan voelen.

Tuurlijk, we willen allemaal wel een (Mini)Moog EN een ARP 2600 EN een Oberheim 8 voice, en een Yamaha GX1 niet te vergeten, maar da's geen optie, daar heb ik het geld niet voor, en niet eens de ruimte om 't neer te zetten :P

Ik dacht dat een hypothetische vraag was want je begon toch de vraag met Stel ... ?

Dus binnenkort een feit?

Om nou terug te keren tot jouw 3 kandidaten, op technisch vlak kan je ze makkelijk vergelijken, gewoon de specs naast elkaar leggen en alledrie hebben ze heel wat in hun arsenaal om lekker te muzieken. Wat het geluid betreft zal je vooral zelf de knop moeten doorhakken want dat blijft een persoonlijke kwestie.

Even onthouden:
Mocht ik gaan trouwen onder huwlijkse voorwaarden.
ALLE SYNTHS ZIJN VAN MIJ EN MIJ ALLEEN! (lieverd)

OK

Maar tweedehands kopen is echt veel beter met je geld omgaan. En vooral van die mensen die of een te dure synth moeten verkopen vanwege Harry met de honkbalknuppel of die een miskoop hebben gedaan (tsja als een kip zonder kop kopen he) zijn mijn favoriete slachtoffers. :D

Maar misschien ook wel een belangrijke tip. Als je twijfelt gewoon wachten. Neem gewoon de tijd en zie dan wel verder.

Origineel geplaatst door fuse
Even onthouden:
Mocht ik gaan trouwen onder huwlijkse voorwaarden.
ALLE SYNTHS ZIJN VAN MIJ EN MIJ ALLEEN! (lieverd)

OK

Dat gelde ook voor mijn, alleen het huis was van ons beide en dat kon ik toen houden, was de goede beslissing bleek 3 jaar later toen ik het verkocht:maffia:

ik zou gaan voor de virus c als ik maar 1 synth zou kunnen kopen maar.........ik ben dan ook meer geintereseert is commerciele producties dus zowel voor 2-step, r&b, trance, club, disco en rock/synth producties (rammstein/limp-bizkit/korn etc is de virus c the mean machine !!!!!!!!

ik ben zelf in bezit van de triton, nord-modular, virus-c, supernova2 en een akai s-6000 en heb m'n kurzweil k-2500 net verkocht

1. doorsparen voor een andromeda..
2. een familielid waar je tog altijd al problemen mee had verkopen voor een andromeda
3. naar de winkel gaan en proberen de helft van de prijs van een andromeda af te lullen

mocht dat nu echt niet lukken is hier mijn voorkeur:

1. Access Virus C
2. Clavia Nordlead rack III
.
.
....
9. Novation Supernova II

Origineel geplaatst door division_by_0
1. doorsparen voor een andromeda..
2. een familielid waar je tog altijd al problemen mee had verkopen voor een andromeda
3. naar de winkel gaan en proberen de helft van de prijs van een andromeda af te lullen

mocht dat nu echt niet lukken is hier mijn voorkeur:

1. Access Virus C
2. Clavia Nordlead rack III
.
.
....
9. Novation Supernova II

en 3 t/m 8 dan??:)

3 t/m 8 ...denk aan een casio vl-tone en dergelijke apparatern :)

Back