welke softsynth?

CAP

Call me an addict
welke softsynths zijn nou écht goed?
ik ben benieuwd wie wat gebruikt en wat jullie ervaringen zijn aangezien ik wat nieuwe softsynths aan wil schaffen.

CAP

zo'n beetje alle synts van native instruments zijn goed, fm-7, absynths maar wil je echt het beste van het best dan zou ik voor reaktor gaan, hijs vet en modulair :) kan je je eigen synths bouwen, snap je nog neit zoveel van synths dan laad je gewoon 1 van de ruime honderden voorgebouwde synths. beter dan dit kan je neit krijge qua softsynth krijgen. menig hardware VA synth kan hier trouwens ook niet tegen op boksen, zelfs de nord modulair niet, die vind ik maar crap vergeleken met reaktor.

Er zijn ook heel wat gratis softsynths hoor. Zo is Absynth ook begonnen en in die hoek is ook al het spul te vinden wat revolutionaire ideeen heeft. Maar ook ontzettend veel rotzooi.

Kijk anders maar op deze http://www.kvr-vst.com site en kijk maar eens rond.

Ook interessant zijn Virsyn Tera, Linplug Alpha, ReFX Beast/JunoX/Quadrasid, JXSynth, Pentagon I, Spark FX Machine, Waldorf PPG.

Origineel geplaatst door fuse

Ook interessant zijn Virsyn Tera, Linplug Alpha, ReFX Beast/JunoX/Quadrasid, JXSynth, Pentagon I, Spark FX Machine, Waldorf PPG.

Zeker de Pentagon & Virsyn Tera... die twee heb ik zelf en die zijn gewoon af... ik zou zeker voor de Pentagon gaan als geld een probleem is...

hehehehe wat grappig dat je dat zegt sh101

die synth is al 10 jaar oud en nog steeds

tieten vet ja !

wist niet wat ik hoorde toen

is ier trouwens ook als vst inmiddels ?
kende alleen dat proggie waarbij je kon saven

nee volgens mij niet als vst,sim zit geintregeerd in fruityloops tegenwoordig en geloof dat je fruity wel als vst kan laden,het is jammer dat ze simsynth nooit vsti gemaakt hebben..trouwens wat ik ook erg vet vind en wat mischien wel eens onderschat wordt zijn de freeware soft syntjes van buzz

ik word echt moe van fruity loops

grrrrrr ken wel me hele studio gaan verkopen ;)

maar ik had het gesien ja de keer dat ik het geinstalleerd, was het alleen weer gevergeten

enne buzz
volgens mij heb ik daar ok wel iets van

txs iig

Zat gratis bij Cubase SX (of heb ik er zonder te weten voor betaald) en ik moet eerlijk zeggen dat hij niet verkeerd klinkt. Het is wel wat vermoeiend om zoveel te muizen maar dat hoort bij software :D

ik zit momenteel iets te pielen met "vaz" (een uhmmm testversie), eerste ervaring met een softsynth....wel leuk synthje bouwen!
niet dat ik t ooit zal gebruiken in een productie :D

Die A1 is echt nog slechter dan de goedkoopste freeware VA IMHO. Die klinkt gewoon zo slecht en dan nog eens van die vreselijke presets.

En Reaktor is op zich een fantastisch programma, maar ik vind de sound zo blikkerig. Maar wel ideaal om heel diep in synthese te duiken.

Nounounou Fuse, ram me toch niet gelijk de grond in :W
Ik vind die A1 wel ok hoor voor een stukje software die er gratis bij zat. Dat er ander software is dat veel beter zal klinken geloof ik graag. Alleen ben ik niet iemand die graag een softsynth koopt. Als ik geld ergens voor uitgeef wil ik het kunnen aanraken. Vandaar dat de A1 even m'n enige ervaring is op softsynthgebied. Maar zo'n eerste test viel me niet tegen. *D

Junglist vond ik wel grappig.

FM-7 is leuk.

Absynth is leuk.

De rest daar ben je snel op uitgekeken.

Reaktor vind ik op de een of andere manier niet lekker klinken.

Simsynth

Simsynth

Over simsynth kan ik het volgende vertellen:
op www.pluginspot.com heb ik wel eens gevraagd, of ze simsynth ook als vsti wilde maken.

Dit was volgens de heren wel mogelijk!!
Nu maar afwachten.

Btw, Je kunt FLP nu ook als VSTi gebruiken. dus SimSynth Live vast ook!

Gr.

Back