Hartmann Neuron VS 149 euro

Eerste tip: in FL Studio wel even "use fixed size buffers" aanzetten in de wrapper, anders komt er alleen maar bagger uit.

CPU is 20-30% bij mij. Kreeg 'm net tot 44% bij 11 polyfoon, maar hoger heb ik 'm nog niet gekregen. Ik heb een P4 2.8GHz met 1GB.

Heb hem ook binnen en hij is echt te gek. Precies wat ik destijds ook met de hardware versie d'ruit kreeg. En CPU valt idd reuze mee.

Maar ik vraag me af waar dat serienr verstopt zit want ik wil me registreren voor extra modeller software enz. (en ik heb het niet zo op 1.0 versies)

TIA

Origineel geplaatst door fuse
Heb hem ook binnen en hij is echt te gek. Precies wat ik destijds ook met de hardware versie d'ruit kreeg. En CPU valt idd reuze mee.

Maar ik vraag me af waar dat serienr verstopt zit want ik wil me registreren voor extra modeller software enz. (en ik heb het niet zo op 1.0 versies)

TIA

serienummer staat onderop je controller.

Was dit ding twee jaar geleden niet echt onbetaalbaar duur als keys versie? Nu gaat het in de ramsj, voor 1/20e van de prijs ofzo.

Hmmmmmm......

Mooi spul (ook dat Camel Audio trouwens). Maar ik denk dat ik met de reaktor resynthesis ook een heel eind kom voor dit soort geluiden.

Of heeft iemand daar een andere mening over?

Heb ff een videootje van dat Camel gebeuren zitten kijken en op het eerste gezicht leken mijn die wat bruikbaarder dan wat uit de Neuron komt.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Ga je nu echt een Neuron beoordelen aan de hand een amateurfilmpje opgenomen met 0.5 kbps op een beurs met veel lawaai?! :confused:

Ehm nee,

ik beoordeel 'm op basis van de sounds (zie links die ik hierboven heb gepost). Die kunnen me tot op heden nog niet erg boeien. Het meeste klinkt als een wavestation met een dikke grafische EQ eroverheen. Om een of andere reden bevatten praktisch alle demo sounds een belachelijke hoeveelheid hoog met (te)veel resonance. Die sounds klinken vooral erg koud en vlak. Ik heb een paar pad sounds gehoord die ik wel aardig vond, maar die tover ik ook uit de meeste andere VSTs.. ik snap niet waarom er niet meer.. en goede.. demos zijn te vinden.. Ben dan ook zeer benieuwd naar de bevindingen en demos van diegenen die de 149 euro aanbieding hebben aangepakt. Ik wil graag overtuigd worden van de noodzaak tot aanschaf van dit speeltje, maar ik word er nog niet echt warm van :(

Volgens mij moet je een Neuron in het echt bespelen wil je er een eerlijke mening over kunnen geven. Ik heb zelf gemerkt dat het hands-on realtime draaien aan de knopjes echt heel soepel en smooth werkt. Ik denk dat daar de ware kracht van een Neuron ligt. En evolving sounds is waar hij voor gemaakt is. Voor warme klanken of punchy kicks zul je bij andere gear moeten zijn. En daar zijn genoeg alternatieven voor. Ik denk dat je voor 150 euro echt geen buil kunt vallen aan deze synth. Zeker niet als je bedenkt dat je er dan ook nog een unieke hardwarecontroller bij krijgt.

Misschien schuilt de reden van de middelmatige demo's wel in het feit dat deze firma te klein is om peperdure sounddesigners te kunnen betalen.

Mijn grote wantrouwen zit hem in de betrouwbaarheid (crasht hij werkelijk?) en de te zware CPU-vraag. Maar dat laatste is al ontkracht door enkele blije nieuwe eigenaren.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Mijn grote wantrouwen zit hem in de betrouwbaarheid (crasht hij werkelijk?) en de te zware CPU-vraag. Maar dat laatste is al ontkracht door enkele blije nieuwe eigenaren.

Tot nog toe niet hier. Hij is net wel een keer uitgeschoten naar 100% CPU en toen moest ik de host killen, maar da's wat anders dan een crash

Kijk... dat bedoel ik ;{

en hoe klinkt ie nou??

en hoe klinkt ie nou??

Mp3'tjes!!!!!!Er zijn vast veel mensen erg benieuwd naar de klank...:okdan: :okdan: :okdan:

Origineel geplaatst door etaoin
Nouja, in drie uur rommelen 1 piekje dat misschien ook nog 's door de host kwam (ik het heb in FL wel vaker) vind ik niet echt "te zware CPU belasting".

Da's ook weer waar. Maar toch heb ik meerdere negatieve berichten hierover gelezen. Heb je ook al een andere host geprobeerd?

Origineel geplaatst door quifster
serienummer staat onderop je controller.

Dank.

Beter uit je doppen kijken!

Had niet verwacht dat hij vandaag al bezorgd zou worden, dus zojuist de uitermate onvriendelijke berzorgdienst weer weggebonjourd. Zal nog ff moeten wachten helaas.

Back