Hartmann Neuron VS 149 euro

Jemig, zo te zien vormen we al zo'n beetje onze eigen supportgroep :D.

Is het voor diegenen die op 48 kHz werken niet mogelijk om te switchen naar 44? Kwaliteitsverlies is daarbij te verwaarlozen en je hebt als voordeel dat je aan het eind niet terug hoeft te converteren naar 44.1 voor CD.

Origineel geplaatst door etaoin
Huh? Mijn hele setup draait 48 kHz op een centrale clock en de Neuron heeft nergens problemen mee.

Op het aanbod forum van synthforum.nl (deze forum dus:P ) verkoopt een gast zijn neuron vs omdat het ding volgens hem niet in een 48khz ruimte werkt.
Ik kan hier geen info over vinden op het net.

Hoe zeker ben je van het 48khz gebeuren?
Zijn er ook andere mensen hier die het apparaat op 48khz gebruiken of misschien zelfs op 96khz??

Ik wacht jullie reactie af:)

Gr,

Frederik.

Origineel geplaatst door gremlin23

Hoe zeker ben je van het 48khz gebeuren?

heel zeker,

de tuning van de neuron vs is alleen correct als je op 44 khz draait, als je dat niks uitmaakt doet die het ook prima op 48 khz.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Edit: skip it, jullie waren me voor

Dan moet 88 kHz wel weer kunnen, hetzij een octaafje gepitched :)

theoretisch wel, maar dan is je cpu helemaal naar de $*(U#$% denk ik :D

Zou het mogelijk zijn om de tuning op gehoor aan te passen naar 48khz?
Moet wel, maar hoop gezeur..
mhhh.

Jeetje, ik krijg wat van die overstuurde sound. Ben op dit moment de nieuwe sounds aan het downen, maar ik ben niet de enige... Is dat met die nieuwe sounds verdwenen?

Iemand al gezien dat bij elke preset-keuze je geheugen voller loopt?

Heb em ook eindelijk, wat een POKKE ding, ben echt blij dat ik e149 heb betaald en niet meer, is het gewoon niet waard, die dvd kan die helmaal niet installeren, loopt gewoon vast, hoe hebben jullie dat gefixed?

ik kan die dvd niet eens lezen...............
en dan nog ook zo'n irritante manual

Origineel geplaatst door paol
Heb em ook eindelijk, wat een POKKE ding, ben echt blij dat ik e149 heb betaald en niet meer, is het gewoon niet waard, die dvd kan die helmaal niet installeren, loopt gewoon vast, hoe hebben jullie dat gefixed?

ik kan die dvd niet eens lezen...............
en dan nog ook zo'n irritante manual

Die DVD met die models kon ik ook niet lezen. Het installeren van de software lukte wel gewoon. Check ff die link die fuse gaf. Dan kun je alsnog een hele zooi models downloaden. Die gooi je in de folder op je harddisk waar die DVD ze eigenlijk ook ging neerzetten en klaar ben je.

Maar eerlijk gezegd ben ik ook blij dat ik niet meer betaald heb. Het feit van het niet kunnen registreren zint me al helemaal niet en daarnaast heb ik nog geen speciale dingen gehoord en qua klank heb ik echt veel betere VSTi's gehoord. Ik heb ook wel last van digitale tikken (vooral met joystick gebruik) en sommige sounds klinken echt overstuurd. Tot nu toe niet meer dan een leuk speledingetje en ben benieuwd wat de modelmaker me gaat brengen als ik er zelf geluiden in ga zetten.

Is iemand bereid Modelmaker te uploaden of is dat tegen de forumregels in?
Bericht door een moderator:
Wat denken jullie zelf?

Ik heb ze verwijderd. Wij hebben geen zin in gezeik met fabrikanten en al helemaal niet om illegale software.

Ik begin hem al wat beter te waarderen. Vergeet niet dat er geen effecten in zitten. Ik ben nu aan de gang met Spectral Delay van Native Instruments en dat doet de Neuron veel goed.

Maar het blijft een feit dat deze versie verre van bugfree is. Ik snap niet dat mensen die er 800 voor hebben neergeteld niet mondiger zijn naar Neuron toe, want het voelt als een beta-versie. En dat wij nu allemaal geen support krijgen zint mij ook niet. Maar aan de andere kant: wat heb je aan support als er toch geen updates verschijnen?

Ik blijf nog even ontdekken, want ik geloof dat er heel wat meer in zit dan die debiele overstuurde presets (wie verzint dit?!).

Ik begin hem al wat beter te waarderen. Vergeet niet dat er geen effecten in zitten. Ik ben nu aan de gang met Spectral Delay van Native Instruments en dat doet de Neuron veel goed.

Maar het blijft een feit dat deze versie verre van bugfree is. Ik snap niet dat mensen die er 800 voor hebben neergeteld niet mondiger zijn naar Neuron toe, want het voelt als een beta-versie. En dat wij nu allemaal geen support krijgen zint mij ook niet. Maar aan de andere kant: wat heb je aan support als er toch geen updates verschijnen?

Ik blijf nog even ontdekken, want ik geloof dat er heel wat meer in zit dan die debiele overstuurde presets (wie verzint dit?!).

jij komt er wel :)

zeker met externe fx erover heen (want die zitten niet in de vs versie, wel in de hardware versie) kom je er pas achter hoe goed het basis materiaal kan klinken, zeker zodra je je eigen models gaat maken. Vergeet niet dat dit niet bepaald een simpele beginners synth is, het begin is ff schrikken, maar niet lang daarna begin je te begrijpen wat deze synth allemaal voor potentie heeft.

Ik denk dat de verwachtingen ook erg hoog liggen. En met een setje presets als deze is de ontgocheling een feit. Maar langzaam begint het beestje le leven. I can feel it in my bones!

maakt die neuron bij het opstarten/installeren ook een file: modelnames aan?

dus soundnames en modelnames in dezelfde dir? of bestaat er alleen soundnames?

tja, die dvd installeerd geen bal, dus kan ook niet zien wat waar etc

Origineel geplaatst door Ensemble
Ik vind het helemaal geen bal aan die Neuron.

Het klinkt allemaal wel leuk maar ik hoor echt niks wat je niet in 2 minuten uit bijvoorbeeld reaktor haalt(iets soortgelijks in ieder geval). Maar dan wel zonder die enorme modellen en het gezeik met een instabiel pakket.

Ik moet zeggen dat ik sommige mp3's best ok vind klinken....maar het is me de ellende niet waard eerlijk gezegd (en de cpu power ook niet).

Zover ik kan vinden draait iedereen nog steeds versie 1.0 terwijl dit product al best lang uit is. Ik vertrouw dat hele Hartman niet zo.

Back