Hartmann Neuron VS 149 euro

Ik krijg sterk het vermoeden dat het product buiten de deur wordt gemaakt.
En dat degene die de producten samensteld nu buiten Hartmann aan het verkopen is.

Kan zijn dat Hartmann een slechte betaler dan wel late betaler is en dat de fabrikant
alvast zelf voor zijn poen gaat zorgen om uit de kosten te komen.

Wat ik zeg puur speculatief.

Origineel geplaatst door mikemix
Ik krijg sterk het vermoeden dat het product buiten de deur wordt gemaakt.
En dat degene die de producten samensteld nu buiten Hartmann aan het verkopen is.

Kan zijn dat Hartmann een slechte betaler dan wel late betaler is en dat de fabrikant
alvast zelf voor zijn poen gaat zorgen om uit de kosten te komen.

Wat ik zeg puur speculatief.

de vraag is idd hoe ze aan die partij zijn gekomen ..
maar of hartman nu ook schuldig is blijft ook een vraag ..

vaag dus ..

van een van de mods van het forum van Hartmann:
Okay, i got green light to disclose some more details.
The company that produced and packaged the VS for us, and thus had all the freshly produced and packaged stock in their warehouse, decided to illegally sell the VS to retailers. Basically they sold something that was not their property. I'm no legal expert, so i don't know the proper terminology, but if you ask me, it's basically the same procedure as stealing. Most retailers did not want to participate in this shady deal and turned the offer down. Obviously Musicstore jumped at the opportunity.

Klinkt nog steeds niet kosjer eigenlijk - dus een toeleverancier die die dingen misschien al een hele tijd maakt (normaal schakel je niet over, dat is een te duur geintje werktuigbouwkundig en Q&A-technisch gezien) besluit "opeens" om die dingen te verkopen?

Zo hij doet het eindelijk, ik moet eerlijk zeggen, het is boven mijn verwachtingen, ik heb dikkere synths gehoord, maar de neuron heeft op een en andere manier toch wel iets aparts!

bedankt nog voor de hulp dudes!

De mijne is vandaag aan de deur aangeboden! Wat ik wel apart vind, is dat ik via de site met m'n credit card heb betaald, en de postbode alsnog 160-en-nog-een-beetje euro's wilde hebben... en dat had ik effe niet zo liggen, dus hij is weer meegenomen... :erm:

En nee, m'n credit card is niet maxed-out... nou maar hopen dat ik niet dubbel ga betalen. Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie ook COD betaald?

In ieder geval komt 'ie morgen weer terug... this time I'll be prepared! :D

Ik heb ook met creditcard betaald, maar helemaal niets aan de deur... Er zal bij jou dus wel iets fout gegaan zijn. Was je al klant bij MSK? Ik wel, mischien is dat het verschil.

Origineel geplaatst door paol
Zo hij doet het eindelijk, ik moet eerlijk zeggen, het is boven mijn verwachtingen, ik heb dikkere synths gehoord, maar de neuron heeft op een en andere manier toch wel iets aparts!

bedankt nog voor de hulp dudes!

nou bij mij gaat het niet goed.

alles is qua instaleren goed gegaan, in live zie ik de plug-in ook, kan hem ook in brengen, maar kan geen geluid in de neuron zelf krijgen :confused:

de model mappen kan ik ook zien, maar krijg er dus geen geluid in de neuron.

heb alles via het boekje gedaan, zelf 3 keer nu, maar weet niet wat er fout gaat ??

als ik via live en via de neuron plug-in naar de model mappen ga, en ik kijk naar de eigenschappen van z'n model map, staat er dat er een stuk of wat bestanden in die map zitten, maar ik zie ze niet.
maar als ik via "mijn computer"naar z'n model map ga zie die de afzonderlijk geluid wel.

vergeet ik wat te doen ofzo ??

heb je in de map neuronDB naast de mappen Models en Sounds de files Modelnames en Soundnames in staan?

Ik heb die V4 en die Allsounds bestanden uitgepakt naar neuronDB en die twee files erbij gezet en toen deed ie het.

Ik had hetzelfde probleem als wat jij nu hebt, met die files erbij blert het virtueel vriendje nu lekker luid :)

heb je in de map neuronDB naast de mappen Models en Sounds de files Modelnames en Soundnames in staan?

Ik heb die V4 en die Allsounds bestanden uitgepakt naar neuronDB en die twee files erbij gezet en toen deed ie het.

Ik had hetzelfde probleem als wat jij nu hebt, met die files erbij blert het virtueel vriendje nu lekker luid :)

die files staan er, als ik gewoon in de mappen kijk, maar zodra ik via live/neuron naar die map gaat zie ik ze niet meer.

heb ik natuurlijk weer :frons:

Origineel geplaatst door mikanik
Ik heb ook met creditcard betaald, maar helemaal niets aan de deur... Er zal bij jou dus wel iets fout gegaan zijn. Was je al klant bij MSK? Ik wel, mischien is dat het verschil.

Dat zou kunnen, ik was nog geen klant en heb ook gekozen om geen klantenprofiel (of hoe dat ook alweer heette) aan te maken... zal dat wel zijn. Ach, en anders heeft m'n creditcardboer ook 's wat uit te zoeken! :D

Origineel geplaatst door bass-molecules
die files staan er, als ik gewoon in de mappen kijk, maar zodra ik via live/neuron naar die map gaat zie ik ze niet meer.

heb ik natuurlijk weer :frons:

mijn volledige padnaam is: programfiles/hartmann/neuronvs/neurondb/ en hierin staan dus al die models/sounds en die 2 files

heb je die v4 erin uitgepakt?

ik heb dus alles handmatig gedaan

mijn volledige padnaam is: programfiles/hartmann/neuronvs/neurondb/ en hierin staan dus al die models/sounds en die 2 files

heb je die v4 erin uitgepakt?

ik heb dus alles handmatig gedaan

Ik heb gemerkt dat als je een frisse install doet, en je beijvoorbeeld SX opstart, dat ie de eerste zoveel geluiden gewoon kan spelen, en sommige niet. Ik heb dan handmatig de sounds nog een keer overscheven, omdat de namen ook schijnen te veranderen van de sounds zodra je een preset kiest. Waarschijnlijk een vette bug.

ik heb die problemen gelukkig niet (niet werkende modellen).

Gisteravond mijn 'neuron onder de knie krijgen' sessie afgesloten met het maken van een eigen model en een daarbij behorende patch. ik heb het model gemaakt op basis van samples die ik heb laten analyseren en daarvan een model heb gemaakt. De patch is van scratch af aan gebouwd op basis van dit model.

Het viel mij op dat veel presets standaard vrij snel 'slecht' klinken, mijn ervaring tot nu toe is dat je met je eigen modellen het karakter van de neuron flink kan veranderen. Hierbij een eerste demo van een model wat ik gemaakt heb waarin ik geprobeerd heb een icy pad te maken.

je kunt de mp3 van dit nieuwe model hier downloaden: Himalaya

in deze patch sla ik wat willekeurige akkoorden aan, en op het eind gebruik ik de neuron controller. In deze patch is veel gebruik gemaakt van de delay en time fx secties in de modeller zelf. Dit zit nu in de preset en voegt echt wat toe aan de sound.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mikemix
Fraai quifster!
Wat voor audiointerface gebruik je?

creamware

Wat ik niet snap is dat sommigen het zo snel opgeven.
Of dan niet op 44.1 willen werken (desnoods een 2e comp).

Dit beestje is geen preset bak.

Back