Hartmann Neuron VS 149 euro

Van mij zul je niks horen :bekdicht:

Misschien wel handig om het Cubase project erbij te hebben:

Attachments

• neuron test.zip
    7,9 KB · Bekeken: 128
Laatst gewijzigd:
ik hoef hier ook geen stick recording te doen dan blijft er alleen maar gekraak over voor de rest heb ik het geklik en gekraak niet meer

trouwens m,n virtuele stikje is ook een stuk trager dan de echte bewegingen aan het stickje en heb asio op 2 ms latency staan dat kan het ook niet zijn

Anoniempje: zet je latency eens wat hoger, want 2ms is wel heel erg strak. Probeer eens 7ms.

Net even met VL1 gesproken, en wat blijkt: preset 004 Didgeridoo klinkt bij hem zonder oversturing. Bij mij slaat de VU helemaal door het rood zodra ik maar één toets aanraak. En ik hoef niet hard te slaan. We hebben hetzelfde moederbord, dezelfde audiokaarten en dezelfde Cubase SX, alleen hij heeft een AMD processor en ik een Pentium. Ik heb heel veel presets die overbelast (distorted dus, maar dan op een onprettige manier) klinken. Bij wie klinkt de Didgeridoo nog meer zonder distortion? En zo ja, hebben jullie dan een Pentium of een AMD?

...we komern er wel, ook zonder Hartmann support...

als ik een vst load dan staat het volumee daarvan standaard op 78 procent wanneer ik digiridoo speel dan overstuurt hij hier ook niet

wanneer ik de vst volume naar 100 procent draai in me host dus overstuurt hij wel ietsje ik draai op pentium

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Dan ook maar even spijkers met koppen slaan. Ik heb een screenshot gemaakt van een Project waar alleen Neuron geladen is met preset 000 Symbiont en er zijn drie controllers getekend die naar de Neuron gaan. Eén naar Sphere 1, één naar filter cutoff en één naar filter resonance. Eén noot wordt er gespeeld, meer niet. En zie de CPU Usage. Daar moet ik met Reaktor (ik noem maar iets, is namelijk ook vrij zwaar) heel wat voor doen om het zover te krijgen...

Systeem:
Intel Pentium IV, 3.0 GHz
1GB RAM
ASUS P5P800S
Creamware PowerPulsar kaarten
44.1 kHz, latency=7ms

ok, ik heb je project ingeladen en even op hetzelfde punt een screenshot gemaakt.

die staat hieronder. Conclusie hier is dat het een gigantisch verschil maakt. Ik heb die tikken en distortion op de digeridoo patch dus ook niet. Het lijkt erop dat er iets goed mis is in je setup, want dit soort cpu waardes die jij hebt zijn niet werkbaar.

ik werk trouwens met een amd 2700 (2.1 ghz)
heb je misschien ht aan staan in cubase? zo ja, zet dat eens uit en check dan je cpu nog eens.

Attachments

• neurontest.jpg
    neurontest.jpg
    56,5 KB · Bekeken: 100
Laatst gewijzigd:
ik moet voor sommige presets m'n latency op 50ms zetten, anders klikt en kraakt't dat het een lieve lust is.

systeem: p4, 2,8Ghz, 1gig ram, Emu 1820m

het vreemde is dat m'n cpumeter niet overdreven ver uitslaat bij die presets... blijft rond de 10% hangen bij die didgeridoo-preset, terwijltie kraakt als ik meer dan 1 noot tegelijk aansla op max. latency. :confused:

Ik heb de test ook even gedaan met de didgeridoo-preset. Ik kom tot een cpu belasting van maximaal 40% (met internet en mail open). Ik heb geen kraak bij gebruik van de stick en de controller heeft weinig latency, Neuron reageert vrij direct . Moet wel de preset eerst een stuk zachter zetten omdat hij te luid is. Als dit geregeld is (in Neuron zelf) dan ben ik vrij van tikken en oversturing. Niet dat ik daar altijd vrij van ben, hoor. Vind veel presets veel te hard en een tikje hier en daar is ook niet van de lucht. Dat laaste heeft vrijwel nooit met cpu belasting te maken.

Logic 5.5
Windows XP
Pentium 4
2.4 GHz
1.0 GB RAM
Echo Darla (ASIO/16 bit /44.1 KHz/buffersize 512 samples)

Ben dus gelukkig (of helaas, het is maar net hoe je het bekijkt) niet de enige met problemen.

Even voor de goede orde, er zijn dus twee verschillende typen van kraken:

1. door overbelasting binnen een aantal presets (004 en 005, maar er zijn er meer). De levelmeter in de mixer slaat maximaal uit en dit klinkt als distortion. De CPU usage van de Didgeridoo blijft binnen de 10-20%.

2. door een overbelasting van de CPU, door bv teveel noten of contollerdata naar de Neuron te sturen. Dit levert tikken op omdat de computer het niet bij kan houden. CPU meter gaat tegen de 100 % aan.

Koediman: het kraken van jouw Didgeridoo is dat type 1 of 2? Distortion of tikken?

Origineel geplaatst door sublib
Moet wel de preset eerst een stuk zachter zetten omdat hij te luid is. Als dit geregeld is (in Neuron zelf) dan ben ik vrij van tikken en oversturing. Niet dat ik daar altijd vrij van ben, hoor. Vind veel presets veel te hard en een tikje hier en daar is ook niet van de lucht. Dat laaste heeft vrijwel nooit met cpu belasting te maken.

Kijk, dat bedoel ik. Bij VL1 en Quifster is er helemaal niets overbelast! Die hoeven niets zachter te zetten. Waar zet jij het volume overigens zachter? Want ik moet de Resynator 1 zelf op om en nabij 020 zetten wil het weg zijn. Dit is toch raar?

Want ik moet de Resynators zelf tot om en nabij 015 zetten wil het weg zijn. Dit is toch raar?

Bij de didg preset deed ik precies hetzelfde ja.....

Kijk, dat bedoel ik. Bij VL1 en Quifster is er helemaal niets overbelast! Die hoeven niets zachter te zetten. Waar zet jij het volume overigens zachter? Want ik moet de Resynators zelf tot om en nabij 015 zetten wil het weg zijn. Dit is toch raar?

komt dit misschien omdat wij andere models en preset basis gebruiken?
er zijn 4 versies van de models en soundsets in omloop namelijk.

Die volume verschillen zouden natuurlijk heel goed opgelost kunnen zijn in een bepaalde build van de soundset. Als de distortion sound verdwijnt als je hem zachter zet dan zou ik me er niet druk om maken. Die cpu waarde is veel erger, want daardoor is die onbruikbaar bij jullie. Ik vind het heel erg raar dat sommigen hier de latency tot wel 50 ms moeten terugzetten om een sound te kunnen gebruiken. Dat moet ergens in de setup zitten. Dus toch misschien de HT vlag? want daar werkt de neuron niet echt lekker mee namelijk.

echt vreemd... heb het gelijk nogmaals geprobeerd en nu deedtie't wat beter, hoewel ik nog steeds dikke tikken/kraken krijg bij 10ms.
heb nu wel wat andere programma's openstaan als daarnet.

misschien heeft het te maken met hyperthreading?
vindt't iig erg vreemd dat m'n cpu zo laag blijft terwijl hij klinkt alsoftie het niet aankan.

en ja... ik moest het volume ver omlaag schroeven omdattie anders op 2 manieren kraakte (oeioei... sommige kapotte geluiden freaks zouden echt hard moeten gaan op deze plug! :D)

HT staat bij mij uit. En ik heb inmiddels beide sets met sounds en models geprobeerd. De originele en v4 geven beide hetzelfde probleem.

Zoow...dat was ff schrikken.... ja 005 ook. Die rechter resynator staat op 127 en begint pas normaal te klinken rond de 20! En dan zit er nog een heel licht tikje in. CPU belasting bij 1 toets, rond de 30-40%

Origineel geplaatst door quifster
kDus toch misschien de HT vlag? want daar werkt de neuron niet echt lekker mee namelijk.

Je bedoelt toch HT in de BIOS neem ik aan? Of kan het ergens anders ook nog aan en uit gezet worden?

Je bedoelt toch HT in de BIOS neem ik aan? Of kan het ergens anders ook nog aan en uit gezet worden?

ik bedoel uiteraard in cubase zelf

ff getest: preset 005 is bij mij 15 procent cpu bij 1 noot polphony.

Back