Ableton + muziekjes?

Tom. V

Nieuwkomer
Hey,...

Ik heb Ableton live 4 nu effe in bruikleen gekregen van mijn vriend,..maar ik vind dat er bij het programma zelf (ik heb alleen de "normale" installatie...) maar weinig loopjes aanwezig zijn! Waar vind ik er nog?? Of zijn dat gewone .wav files? Of als iemand een setje loopjes wil in bruikleen stellen? Ik had graag zowat jump/hardstyle achtige dingen gehad! Of waar kan ik dit vinden?

sorry,... maar daar heb ik nog niet de "skillz" + apparatuur voor... Ik zou eigenlijk eerst graag werken met het combineren van verschillende loops, muziekjes en dat papje dan tot een liedje maken... En daarna pas echt mijn sounds creeëren.

Van loops gebruiken leer je nou ook niet veel...
Ik zou een TR909 samplekitje downen en daarmee kutten.
En je eigen sound ontwikkel je door je veel te oefenen met synthesis.

@Ytse: bedankt! Dit is perfect wat ik zoek (en mijn excuses dat ik de zoekmachine niet gebruikt heb...ik ben nog maar net nieuw en heb blijkbaar nog veel te leren..)

Bij Bestservice.de kun je heel veel sample cd's kopen. Daarop staan bijna altijd loops. Daarnaast kun je ook loops samplen van bestaande muziek; je neemt een cd of vinyl (of nog wat anders, een bandje misschien) en hiervan sample je dan wat fragmenten.

Succes!

Back