Nearfield wensen

Origineel geplaatst door avs
Ik bestel een paar actives en waarom?

Zou je niet eerst een luistertestje doen? Enthousiaste harrie. ;)

Origineel geplaatst door mischa
dus zeg maar is die 230 euro dat waard ? [/B]

ja. dus.

maar ik ben zeker benieuwd naar de respons van luisteraars na het bouwen van het prototype!

Origineel geplaatst door fuse
Zou je niet eerst een luistertestje doen? Enthousiaste harrie. ;)

Dit is reeds bij de koop inbegrepen..snelle jelle...

Een week of 2 testen en DAN pas beslissen :D

DAT noem ik nog es service...

groet,

avs

Het moeilijkste punt is het demo,en van dit systeem .

Hoe pak ik dit aan ?

Als iemand intresse heeft ga ik zowiezo eerst even een paar keer bellen om zo het totaal pakket goed over te brengen .
Het zou dus kunnen dat ik begin met huidige opstelling en demping adviezen .
Het voor traject is heel nuttig . Hierdoor leer je de persoon een beetje kennen en is er voor mij meer garantie dat een demo set goed uit de verf komt .

Origineel geplaatst door avs
Een week of 2 testen en DAN pas beslissen :D
DAT noem ik nog es service...

IDD. :)

2 weken moet genoeg zijn . Ik dacht het dan zo te doen dat als je binnen die 2 weken beslist je zolang het demo model mag gebruiken tot de (( echte )) klaar zijn .

Als de meeste geintreseerden voor een active zoudengaan betekend dat ik dan 2 amps moet sturen 1 filter en 2 speakers . Om dit netjes te doen heb je een pealet nodig. Post is geen optie kwa gewicht ( ca 60 a 70 kg )

Hier nog iets op te verzinnen ?

Persoonlijk denk ik dat ophalen zinvol is om even instellingen door te lopen. Waar op letten etc . En ja ik zit in groningen dit is voor de meesten een eind karren . En even babbelen is natuurlijk ook altijd leuk .

Persoonlijk denk ik dat ophalen zinvol is om even instellingen door te lopen. Waar op letten etc . En ja ik zit in groningen dit is voor de meesten een eind karren . En even babbelen is natuurlijk ook altijd leuk .

Tja, wanneer je kwaliteit en service hoger in het vaandel hebt zitten en 2000 euro voor en stel monitoren wilt uitgeven, dan lijkt mij een tripje naar groningen niet echt een onoverkomelijk probleem.

groet,

avs

Ik probeer om aan alles te denken . O.a. poten subwoofers . Als je een subwoofer heb hoe sluit je dan de poort af. Welke dempings materialen en hoe dit verwerken . Interne kabels en solderingen keuze .

hier even een update . Het geheel word dus uit laagjes opgebouwd . Hieronder zie je een dwars doorsnede van 1 laagje . De blauwe contour is 1 laagje en het roze is ook 1 laagje . Hierdoor krijg je een noppen structuur aan de achterwand die het geluid verdeeld over de kast . Hierbij 2 voordelen het word beter gedempt & geen staande golven. Het interne van de speaker heeft zn 1e test gehad. Op 1 freq na is de nagalm tijd in de kast 1,5 ms ( boven 500 hz ) Nog hier en daar wat aanpassingen en weer testen .. Leuk klusje.

Info :

Een dun woofer membraampje lekt als de nete . De demping van dit stukje kunstof of papier is slechts een 3 a 6 db . Dan kun je dus wel met wat noppenschuin en wat wol een rechthoekig kasje gaan dempen maar dit is lang niet genoeg om ook in het mid/ laag geen lek vanuit de kast door je membraam te krijgen .

De kleuring op dit moment is 0,15 % We komen in de buurt :)

Attachments

• 1-10-2004.jpg
    1-10-2004.jpg
    29,7 KB · Bekeken: 90
Hier ook een sub add on wat ook direct een poot is . Je kunt nu ook zien hoe de laagjes zijn opgebouwd .De bedoeling is om die laagjes wel zichtbaar te houden .

zo.

Attachments

• incl sub.jpg
    incl sub.jpg
    23,6 KB · Bekeken: 98
Aangezien met niet direct hysteries word van een zuil subwoofer omdat dat teveel op hifi lijkt ga ik ernaast ook een kleine compacte subwoofer maken voor de bose generatie .

Natuurlijk wel goed :)

Aangezien met niet direct hysteries word van een zuil subwoofer omdat dat teveel op hifi lijkt ga ik ernaast ook een kleine compacte subwoofer maken voor de bose generatie .

Natuurlijk wel goed :)

Ik vind hem anders echt supermooi hoor mischa.

Lekker boeiend of het op hifi lijkt. gaat het er niet om dat het goed klinkt? En dit is ook enorm ruimte besparend omdat de voet van je nearfields ook meteen de sub verzorgt. geen aparte kast dus die ergens ruimte staat te verspillen.

Wat eventueel wel een probleem zou kunnen zijn is als iemand een studio meubel gebruikt met plek voor nearfields erop (van die speciale planken aan beide kanten op oorhoogte). Met die subs kun je inj dat geval dus helemaal niets.

Zoek ik later nog wel uit .. ga eerst alleen met nearfields bezig .

Ik ga ernaast ook een ander model maken . Dit word een vrij grote monitor van een 70 a 80 liter inhoud. Deze kun je niet zomaar even op een desk zetten gezien het gewicht en het formaat . Poten achter desk is dan wel gewenst. Voordeel is dat het 30 hz op 0 db kan doen en 20 op een -6 db . Met andere woorden een mid field systeem . In dit geval kun je je huidige nearfields gewoon blijven gebruiken waar ze voor bedoeld zijn , een idee krijgen hoe het gemiddeld ergens anders klingt .

Hier kom ik ook op een belangrijk punt . De kleine nears is geschikt voor degene die niet de ruimte hebben voor grote monitors maar het zo goed als mogelijk willen hebben . De grote is voor degene die een mid field monitor willen achter de desk die echt full range is meestal in combinatie met een gemiddeld nearfieldje .

Hoe en wat presies laat ik nog wel weten . Doelstelling voor grotere monitor is ook betaalbaar .

Hoe gaat ie met de bouw ??
Kben wel benieuwd naar de foto's !

Zeker een project wat weer goed kan aanslaan Misch !!

Greettzz

Rey

Proud owner of Jacobi monitors :halleluja

Origineel geplaatst door REY
Hoe gaat ie met de bouw ??
Kben wel benieuwd naar de foto's !

Zeker een project wat weer goed kan aanslaan Misch !!

Greettzz

Rey

Proud owner of Jacobi monitors :halleluja

Dat dacht ik dus al te zien op de images in je studiobouw thread. Die lay-out van de speakers kwam me heel erg bekend voor. Die monsters zijn gruwelijk, ik hoop dat de nearfields die in productie zijn net zo'n reputatie zullen genieten.

Ik wacht i.i.g met smart tot het prototype af is, dan hup in de auto en luisteren maar... :)

groet,

avs

Oeps ... heb net even gewogen komt op 24 kilo per stuk .. Nah 1 voordeel ze worden niet zomaar even gestolen .

Oeps ... heb net even gewogen komt op 24 kilo per stuk .. Nah 1 voordeel ze worden niet zomaar even gestolen .

En ze hobbelen niet van je desk af :D :D :D

24 Kilo?????

lever je er dan ook een fundering bij???? :confused:

groet,

avs

Back