Underworld in 013

vorige week nog Darren Emerson gehoord in off corso .. everything everything was toch weer kippenvel !
vind ze zonder darren niet veel bijzonders meer btw !

maar die fatboyslim remix van king of snake !!! :O :O

Origineel geplaatst door King of Snake
nou, ze speelden in elk geval Juanita, en die horen we toch niet zo heel vaak.

Volgens mij speelden ze Juanita ook op Impulz, volgens mij spelen ze die altijd wel... Maar bovenal denk ik dat ik Everything Everything gewoon veeeels te vaak gedraaid heb... maar krijg er geen genoeg van...:P

Die nieuwe track is trouwens super! Thnx voor de links!

Origineel geplaatst door dEFECT_PEPBOY
Volgens mij speelden ze Juanita ook op Impulz, volgens mij spelen ze die altijd wel... Maar bovenal denk ik dat ik Everything Everything gewoon veeeels te vaak gedraaid heb... maar krijg er geen genoeg van...:P

Die nieuwe track is trouwens super! Thnx voor de links!

nee op Impulz werd Juanita niet gespeeld. Ze spelen 'm echt niet vaak. Ik heb 'm in ieder geval nooit zelf live gehoord (en heb ze nu een stuk of zes keer gezien). Op oudere bootlegs hoor je 'm wel eens voorbij komen maar in de laatste tour geloof ik helemaal niet, of misschien een keer in Japan of zo...

vind ze zonder darren niet veel bijzonders meer btw !

ze zijn nu natuurlijk weer mét Darren :) (Darren Price wel te verstaan)

Komt er nog een kleine synthforum meeting bij Underworld? Zijn er al synthforum shirts om iedereen te herkennen? ;)
Ik las dit weekend ergens dat er voor a.s. woensdagavond nog kaarten waren, dus wie nog zin heeft...

013 website

Gaat er iemand van het forum a.s. woensdagavond?

wat is er zo gaaf aan een Unbderworld concert? die doen toch alleenmaar sequences afspelen en realtime veranderen?
of heb ik t verkeerd? :smeris:

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
wat is er zo gaaf aan een Unbderworld concert? die doen toch alleenmaar sequences afspelen en realtime veranderen?

Wat is er zo leuk aan een dj, die draait alleen plaatjes van een ander...? :stupid
Net zo'n opmerking.

Het gaat toch om de sfeer, de muziek etc. En ja, elektronische muziek die ingewikkeld is geproduceerd kan je niet helemaal live brengen, dus moet je een andere oplossing kiezen. Maakt mij niet uit, het gaat om de fun.

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
feed_trolls.gif

nuff said...

precies :)

Ik ben trouwens zowel woensdag als donderdag van de partij. (en waarschijnlijk zaterdag op I Love Techno ook).
synthforum meeting weet ik niet, maar er is wel een dirty meeting van het underworld forum dus, en iedereen mag zich daar natuurlijk bij aansluiten :)
zie ook de thread op dirty

Origineel geplaatst door Zep
Iemand geweest?? En hoe was het???

Sfeer was top! Wat een heftig moment met die laser en enorme strobo's. Knallers blijven nog steeds rez/cowgirl, everything everything en natuurlijk born slippy. Ik heb van bovenaf op het balkon mooi alles kunnen zien. Het ware met name 2 nieuwe I-macs waar alles op draaide. Die geluiden daaruit kwamen binnen op een grote mengtafel waar ze af en toe wat kanalen aan en uit konden zetten. Niet echt veel live dus. De enige synth die ik zag staan was een Nord Lead, maar die is bijna niet aangeraakt. Als ze van set wisselden werd er via een Pioneer dj cd speler een soort intro aangezet en kon de nieuwe set ingeladen worden. Deze werd dan in dat intro ingemixt en konden ze weer verder. Het blijven eigenlijk wat 'computernerds' achter een enorme mengtafel. Het is maar goed dat de 'zanger' zo gek is als een deur en de hele set over het podium loopt te rennen en af en toe met een minicam speelt wat op de schermen wordt geprojecteerd. Visuals had ik meer van verwacht, was erg minimaal. Maar om het een keer te zien is het heel leuk en zeker met een enthousiast publiek!

Hoi!

Gisteren was vet. Ik had de indruk dat het eerste uur de overgangen soms een beetje stroef verliepen. Ik hoorde dat ze best wel zenuwachtig waren voor de show... dus dan mag het;)
Verder vond ik het geluid niet hard genoeg staan, de FOH technicus begon op 98dB en eindigde op ongeveer 102dB. 105 is de max... Vanavond gaat het waarschijnlijk wel harder knallen. Die FOHtechnicus is trouwens ook de system engineer van Turbosound, hij draaide dus over de PA die hij zelf ontworpen heeft...
Ik heb iig flink wat foto's gemaakt van de gear die ze allemaal bij zich hadden (ik werk bij 013), dus die zal ik binnenkort wel effe posten... als jullie dat leuk lijkt...

vanavond in ieder geval weer groot feest in 013!!! :peukie: :biertje: :peukie: :biertje: :peukie: :biertje: :peukie: :biertje: ;{

Origineel geplaatst door dEFECT_PEPBOY
Ik heb iig flink wat foto's gemaakt van de gear die ze allemaal bij zich hadden (ik werk bij 013), dus die zal ik binnenkort wel effe posten... als jullie dat leuk lijkt...

Ja, graag! Ben benieuwd wat ze allemaal hadden.
Veel plezier vanavond nog!

de deuren gaan open om 8 uur, maar weet iemand eigenlijk hoelaat ze beginnen met spelen?

dank u

Woehaaa!! Net terug van 2x Underworld in 013 :D

Errug vet weer. Ik vond het geluid erg goed, zeker niet te zacht van waar ik stond (midden vooraan natuurlijk, met het "Dirty" spandoek :)). Het is gewoon een lekkere PA waar het geluid goed knalt terwijl je toch nog iets tegen je buurman kunt zeggen zonder je gek te hoeven schreeuwen.
De sets lopen lekkerder nu Darren Price erbij staat, en omdat ze 3 uur speelden konden ze overal wat meer de tijd voor nemen. De eerste nacht vloeide het allemaal goed door, vanavond wisselde het meer af met ambient-achtige dingen tussendoor.
Er zijn dus vanaf nu nieuwe tracks te downloaden vanaf underworldlive.com
Hoewel er natuurlijk altijd een paar tracks zijn die ze elke avond wel spelen (Born Slippy, King of Snake, Push Upstairs, Moaner) waren de twee optredens toch zeker heel verschillend.
Eerste avond had Juanita, tweede avond Kittens, Jumbo, Rowla, Two Months Off, en twee keer Spikee! Eén van m'n favoriete tracks (te horen op de 1992-2002 verzamel cd, of op de Spikee/Dogman Go Woof single) waar ik al maanden om had zitten zeuren als livetrack op het dirty forum ;)
Leuk is ook dat er tegenwoordig naast het 4/4 werk ook meer breakbeat dingetjes in zitten.

Qua projecties is het nu idd minimaal, maar als Karl met z'n cameraatje het publiek gaat filmen merk je toch dat iedereen daar erg enthousiast over wordt :)

Het ware met name 2 nieuwe I-macs waar alles op draaide. Die geluiden daaruit kwamen binnen op een grote mengtafel waar ze af en toe wat kanalen aan en uit konden zetten. Niet echt veel live dus. De enige synth die ik zag staan was een Nord Lead, maar die is bijna niet aangeraakt. Als ze van set wisselden werd er via een Pioneer dj cd speler een soort intro aangezet en kon de nieuwe set ingeladen worden. Deze werd dan in dat intro ingemixt en konden ze weer verder.

Ze hebben idd de sampler vervangen door audio direct uit de macs. Ze draaien daar tegenwoordig ook Ableton Live op (ik geloof naast Logic). Verder zitten in die racks waar de boel op staat ook nog een aantal synthmodules en 909 en zo. De Nord wordt idd niet zo vaak live bespeeld op de toetsen, maar volgens volgens mij komt daar bijvoorbeeld wel die distortion lead van Rowla uit waar dan weer behoorlijk aan de knoppen gedraaid wordt.

Zaterdag nog een keer op I Love Techno :D

oh ja, check het officiële bericht over de toekomst van Underworld op het dirty forum hier: link

...

Attachments

• hardcore!.jpg
    hardcore!.jpg
    32,8 KB · Bekeken: 120
Ik ga het kort houden.

Het was zeer vet.

Maar ik betwijfel hoeveel er nou echt Live was. Als je goed op de camshots hebt gelet zag je op een gegeven moment zelfs een sequencer scherm boorde vol met audiotracks. Ik geloof best dat ze live "mixen", ik bedoel: ze pakten tussen elk nummer een nieuw sjabloon met trackassignments. Maar om nou te zeggen dat ze net zoveel mogelijkheden hebben om "in te grijpen" in de muziek, dat valt denk ik wel mee.

Wat me wel opviel is dat het geluid goed stond afgesteld: geen piep je oren bij het verlaten van het pand is wel zo prettig. Enige nadeel was dat, als je op het balkon stond (like me) dat de echte "punch" van de kick niet echt aankwam. Terwijl ik hoorde van een vriend van me die beneden stond dat het echt wel stevig beukte.

Visuals waren minimaal. Ik had gehoopt op wat meer Tomat-visuals met films en shit. Het was wel een erg "traditionele" lichtshow: scannertje, strobe, lasertje, schermen met live beeld met een blok-effectje.

Maar goed, het blijft enorm vette muziek ;).

"Cross cross crossway crossway boy down to the waterfront!" -- BOENK!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk

Joost.

moet zeggen dat het mij opvalt hoe mensen hier altijd schijnen te willen "bewijzen" dat UW niet echt live is.
Goh, daar heb je ze toch mooi even op betrapt, dat ze audiotracks vanaf een computer hebben lopen.
Het feit dat de twee avonden beide behoorlijk verschilden verteld toch genoeg over hoe live het wel of niet is lijkt me.

maar goed...

Back