Woehaaa!! Net terug van 2x Underworld in 013
Errug vet weer. Ik vond het geluid erg goed, zeker niet te zacht van waar ik stond (midden vooraan natuurlijk, met het "Dirty" spandoek

). Het is gewoon een lekkere PA waar het geluid goed knalt terwijl je toch nog iets tegen je buurman kunt zeggen zonder je gek te hoeven schreeuwen.
De sets lopen lekkerder nu Darren Price erbij staat, en omdat ze 3 uur speelden konden ze overal wat meer de tijd voor nemen. De eerste nacht vloeide het allemaal goed door, vanavond wisselde het meer af met ambient-achtige dingen tussendoor.
Er zijn dus vanaf nu nieuwe tracks te downloaden vanaf underworldlive.com
Hoewel er natuurlijk altijd een paar tracks zijn die ze elke avond wel spelen (Born Slippy, King of Snake, Push Upstairs, Moaner) waren de twee optredens toch zeker heel verschillend.
Eerste avond had Juanita, tweede avond Kittens, Jumbo, Rowla, Two Months Off, en twee keer Spikee! Eén van m'n favoriete tracks (te horen op de 1992-2002 verzamel cd, of op de Spikee/Dogman Go Woof single) waar ik al maanden om had zitten zeuren als livetrack op het dirty forum

Leuk is ook dat er tegenwoordig naast het 4/4 werk ook meer breakbeat dingetjes in zitten.
Qua projecties is het nu idd minimaal, maar als Karl met z'n cameraatje het publiek gaat filmen merk je toch dat iedereen daar erg enthousiast over wordt
Het ware met name 2 nieuwe I-macs waar alles op draaide. Die geluiden daaruit kwamen binnen op een grote mengtafel waar ze af en toe wat kanalen aan en uit konden zetten. Niet echt veel live dus. De enige synth die ik zag staan was een Nord Lead, maar die is bijna niet aangeraakt. Als ze van set wisselden werd er via een Pioneer dj cd speler een soort intro aangezet en kon de nieuwe set ingeladen worden. Deze werd dan in dat intro ingemixt en konden ze weer verder.
Ze hebben idd de sampler vervangen door audio direct uit de macs. Ze draaien daar tegenwoordig ook Ableton Live op (ik geloof naast Logic). Verder zitten in die racks waar de boel op staat ook nog een aantal synthmodules en 909 en zo. De Nord wordt idd niet zo vaak live bespeeld op de toetsen, maar volgens volgens mij komt daar bijvoorbeeld wel die distortion lead van Rowla uit waar dan weer behoorlijk aan de knoppen gedraaid wordt.
Zaterdag nog een keer op I Love Techno
oh ja, check het officiële bericht over de toekomst van Underworld op het dirty forum hier:
link