Extra lange Apex armen

Synthesist

Getoetst lid
Hoi!

Van de week heb ik een mooie tweedehands ultimate Apex op de kop getikt. Nu blijkt alleen dat de standaard armen niet helemaal lang genoeg zijn om een yamaha motif 100% veilig te dragen (hij zou voorover kunnen vallen wanneer je er heel hard op drukt). De motif is diep maar niet erg zwaar (15kg). Moet ik, als ik extra lange armen koop, dan toch ook die dure speciale clamp kopen voor die armen? Ik ga er vanuit dat die speciale clamp steviger is, maar dat is dus op zich niet nodig omdat mijn synth niet veel weegt maar alleen diep is.

Laat het horen, laat het horen!

ja, voor zover ik heb begrepen wel. De langere dragers passen niet in de standaard clamp. Andersom wel, dus de normale dragers passen wel in de zwaardere clamp.

:confused: ???! Ik heb ook een MOTIF (6) en een Apex met gewone armen maar ik heb nooit enige problemen gehad met het "niet passen" of dat ie voorover/waarever ook eraf zou kukelen en ik speel eh nou niet echt rustig en beheerst tijdens optredens, ...... (zelfs geknield spelen lukt me nog)

Dacht dat die langere armen alleen moesten bij een 76 of 88 toetsen monster....

Ik ben even bij een muziekzaak langsgeweest en inderdaad, de lange armen passen niet in de gewone clamp. Maar ik had zo'n kabelhoudertje in de weg zitten achter m'n motif en daardoor stond 'ie nèt iets te ver naar voren. De kabelhouder heb ik verplaatst en nu staat de synth iets meer naar achter, wat 'm wel stabiel maakt.

My bad!

Toch bedankt

Back