RME Hammerfall, welke AD/preamp?

Travux

Ingeburgerd
Dagdag,
Een tijdje terug bestookte ik jullie met vragen over mixers. Na een kleine 'rustpauze' is het toch weer gaan kriebelen. Nu heb ik echter ervaring met enkele alternatieven die jullie mij toen voorschotelde.
In mijn zoektocht naar een uitbreidbaar 'systeem' ben ik gekomen op het volgende:
Een RME Hammerfall 9652 (dacht ik, die met 3xADAT iig).
Een Behringer ADA8000 met ADAT, zodat ik 8 kanalen tegelijk op kan nemen. Later uit te breiden naar 2, of misschien wel 3 ADA's.
En nu komt mijn puntje; heb ik dan ook nog mic preamps nodig? Zo ja, zou ik dan de volgende opstelling kunnen maken:
M-Audio Octane naar ADA8000, met ADAT naar de RME.
Zou dit mij in staat stellen 8 kanalen tegelijk op te nemen? Zou ik dan als ik 16 kanalen tegelijk op wil nemen nog een ADA en nog een Octane er bij moeten kopen?

Waarom zou je er een ADA8000 tussen zetten? De Octane heeft een eigen DA converter inclusief ADAT Lightpipe output (8 kanalen). Die prik je rechtstreeks in je RME. Met de preamps van de Octane en de TotalMixer van de Hammerfall heb je de signaalsterkte prima onder controle.

:halleluja

Dus mijn mics gaan de Octane in, en dan gaat dat signaal via ADAT naar de hammerfall?
Dat zou wel heel erg relaxed zijn...
Kan ik dan later ook uitbreiden naar 2 Octanes?

(is dit dan op 96khz....nee he? 48khz toch?)

Origineel geplaatst door Travux
:halleluja

Dus mijn mics gaan de Octane in, en dan gaat dat signaal via ADAT naar de hammerfall?
Dat zou wel heel erg relaxed zijn...
Kan ik dan later ook uitbreiden naar 2 Octanes?

(is dit dan op 96khz....nee he? 48khz toch?)

Nee, geen 96khz. de Octane ondersteunt geen ADAT S/MUX (multiplex) dus gaat tot 48Khz. Voor de meeste applicaties is 48Khz op dit moment nog ruim voldoende. Wanneer je wel zou kiezen voor een mic preamp die 96Khz ondersteunt via ADAT, dan lever je meteen 4 kanalen in. S/MUX gebruikt namelijk 2 ADAT-kanalen per audiokanaal van 96Khz. Voordat je aan 16 ADAT-signalen zit van 96Khz moet je toch een heel eind dieper in de buidel tasten. Ik zou daarom gewoon voor die Octane gaan en deze vervolgens in je HDSP9652 prikken.

Een ADA8000 heeft ook gewoon preamps hoor.
En is op zicht hetzelfde als die Octane denk ik.
Alleen ander geluid waarschijnlijk.

Origineel geplaatst door fuse
Een ADA8000 heeft ook gewoon preamps hoor.
En is op zicht hetzelfde als die Octane denk ik.
Alleen ander geluid waarschijnlijk.

Inderdaad, zo ver had ik nog niet eens gekeken! Je hoeft dus niet eens de ADA8000 te missen; je kan gewoon kiezen tussen de Octane of de ADA8000. De ADA8000 is een stuk goedkoper dan de Octane (222 vs. 599) dus ik mag inderdaad hopen dat de geluidskwaliteit van de Octane hoger is dan die van de ADA8000.

Op welke punten zal de Octane beter zijn dan de ADA? Kan ik misschien 1 ADA en 1 Octane combineren om zo 16 kanalen te krijgen?

Back