Probleem: Spirit 4p's niet afgeschermd....

mikemix

push the button!
Spirit Absolute 4p's

er is heea onder te vinden toch maak ik even een draadje aan specifiek
voor mijn vraag.

Ik heb dus Spirit Absolut 4p's sinds kort voor erbij, echter staan ze naast een CRT
scherm die ik wil blijven gebruiken (Barco) dus vervangen is geen issue,
en deze zijn zoals ik nu merk niet afgeschermd en hebben dus invloed op (trillingen)
mijn beeld v/d Barco.

Is hier een gepaste (makkelijke) oplossing voor?
Koperplaten is mijn eerste ingeving maar hoe/wat/waar, enz.
Misschien zie ik iets veel makkelijkers over het hoofd?
Graag advies svp.

niemand gereageerd ?

volgens mij is lood prima tussen je monitor en speakers ..

Erm, nee.
Vreemd maar waar.
Beste mischa, kan je nog wat tips geven, jij als luidspreker expert?
Waar ik op moet letten, waar te koop, etc, etc.

Ehh . Nou das een hele lastige. Ik denk dat je in de meeste winkels genoeg kunt vinden .. maar het verschil in klank komt niet alleen omdat het andere luidsprekers zijn maar ook omdat ze anders staan en je op een andere hoek luisterd . Dus in een winkel iets kopen is een beetje een wilde gok . Als ze een luisterkamer hebben is de acoustic van die ruimte weer erg belangrijk .

Wat nu goed is en niet kun je nooit lezen uit de specs beste is om bij mensen met een redelijke ruimte monitors te luisteren .

Als je je ruimte goed dempt heb je meer plezier aan een goedkope monitor dan een slecht gedempte ruimte een dure .

Voor alle duidelijkheid, ik heb ze hier al reeds staan.
Als afluistermonitor in mijn ruimte bevallen ze goed.
Ze zijn voor mij heel goed voorspelbaar, en daar is het allemaal om te doen.

Alleen is het jammer dat ze niet zijn afgeschermd:(

Niet dat je hier iets aan hebt, maar...

Niet dat je hier iets aan hebt, maar...

Ik heb met mijn 4p's nergens last van. Ik weet wel dat het ene scherm er meer last van kan hebben dan het ander. Zelfs van hetzelfde merk en type. Staan ze erg dicht tegen het scherm aan?

Re: Niet dat je hier iets aan hebt, maar...

Re: Niet dat je hier iets aan hebt, maar...

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Ik heb met mijn 4p's nergens last van. Ik weet wel dat het ene scherm er meer last van kan hebben dan het ander. Zelfs van hetzelfde merk en type. Staan ze erg dicht tegen het scherm aan?

Eigenlijk wel, zo'n 10 cm ongeveer.
Hoever staan die van jou v/h scherm?

Bij mij staan ze al gauw 20 cm van de monitor verwijderd. Wacht even...

Ja, nu ik ze naast het scherm zet zie ik ook een flikkering maar geen kleurwijziging. De magneet is dus wel afgeschermd. Het ziet er naar uit dat het de voeding is aan de achterkant van de kast. . Kun je ze niet iets verplaatsen? Scheelt een hoop gedoe. De enige andere oplossing is een loodflap denk ik.

En ja: ik heb zeer te spreken over deze speakers. Totaal andere speakers dan de Aboslute 2's. Strak in het laag, maar vooral een goede lokalisatie. Kortom, je hebt een prachtige afluisterset!

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Bij mij staan ze al gauw 20 cm van de monitor verwijderd. Wacht even...

Ja, nu ik ze naast het scherm zet zie ik ook een flikkering maar geen kleurwijziging. De magneet is dus wel afgeschermd. Het ziet er naar uit dat het de voeding is aan de achterkant van de kast. . Kun je ze niet iets verplaatsen? Scheelt een hoop gedoe. De enige andere oplossing is een loodflap denk ik.

Dat heb ik dus ook!
Geen kleurzweem, maar als ik de monitors aanzet terwijl het scherm al aan is, zie je het beeld iets gaan trillen.
Niet veel en echt storend, maar toch.

En ja: ik heb zeer te spreken over deze speakers. Totaal andere speakers dan de Aboslute 2's. Strak in het laag, maar vooral een goede lokalisatie. Kortom, je hebt een prachtige afluisterset!

Ja vind ik ook!
Misschien een beetje ondergewaardeerd deze abs. 4p's.
Leuk om van jou te "horen" aangezien jij de referentie weet/kent.

Origineel geplaatst door bassmaster
ik gebruik de 4P's ook al een aantal jaren en mij bevallen ze uitstekend.
het probleem afscherming ken ik niet, ze staan beide 30 cm van de monitor.

Das dus verder dan in mijn situatie.
Ik ga ze met de tijd op standaards (verder van het scherm) zetten.

zoals bij mij ......

Attachments

• studio ville 5 web.jpg
    studio ville 5 web.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 135
Back