Een Knetterharde kick maken

Easy-A

Nieuwkomer
Met welke plugin (vsti) kan je Hardcore/Hardstyle kicks maken. Dus een flinke dreun.

Zijn daar speciale plugins voor?

nee

je hebt enkel de plugin nodig genaamd: "Practice".. Een vette plugin :D

Een hardcore kick kan je ook maken met een mic, een pot en pan en een mixer om te oversturen.

Sukkeltje!

Ik vraag gewoon welke plugin hier het beste voor is.

Dat jij nou de MAN bent! Die alles weet en kan.

Ehmmm... sukkeltje?

relax joh...

Ergens heeft dat sukkeltje wel gelijk... want;
a) hoe kan hij nou zeggen wat jij een vette kick vindt?
b) Er zijn talloze goeie plugins om retevette kicks mee te maken.
c) daarvan komt het overgrote deel ook op dit forum voorbij... search :eureka:
d) ...

Nouja... peace...

Dit is trouwens wel een goeie link.. www.softsynthforum.nl
Dat gaat alleen maar over plugins en softsynths...

Zelf gebruik ik vaak de fruity kick (FLstudio) en dan wat vst fx eroverheen...

Re: Een Knetterharde kick maken

Origineel geplaatst door Easy-A
Zijn daar speciale plugins voor?
Nee, niet een waar je er zo uit haalt. Er zijn wel sample-cd's met kicks en dat werkt het snelste. Nog beter; sample je kicks gelijk van vinyl, hoef je er ook bijna niks voor te doen (gebeurt overigens vaker).

Elke kick baseert zich in feite op een brongeluid (sample of synth) waarna er een lading bewerking overeengaat.

Als het antwoord wat je krijgt je overigens niet aan staat, gewoon geduld hebben, er komt altijd wel iemand langs om het alsnog te geven. Al moet ik zeggen dat je mensen niet echt aanmoedigt op die manier.

Origineel geplaatst door Easy-A
Sukkeltje!

Ik vraag gewoon welke plugin hier het beste voor is.

Uit mijn post kan je afleiden dat je met alles een haartkoor kik kan maken. er zijn geen trukjes of speciale plugins.. dat is et em nu net
Sukkeltje ;)

lees nou s de topicstarter zn berichtje, hij wil een flinke dreun :D

samples

dus elke vst of whatever die samles af kan spelen :D

ps: een doosje vettigheid kan je altijd nog wel scoren bij mono :D

ghehe

ik wil juist altijd NIET gebruiken wat iedereen al gebruikt om kicks te maken. dus zeker geen makkelijke plug-in trucjes, dan klink je alleen maar als andere mensen. ik raad aan toch zelf wat te gaan puzzelen. dat is in het begin misschien frustrerend maar uiteindelijk heb je wel vers frisse kickjes.

Gelijk heeft 'ie wel :).

Origineel geplaatst door Ophidian
ik wil juist altijd NIET gebruiken wat iedereen al gebruikt om kicks te maken. dus zeker geen makkelijke plug-in trucjes, dan klink je alleen maar als andere mensen. ik raad aan toch zelf wat te gaan puzzelen. dat is in het begin misschien frustrerend maar uiteindelijk heb je wel vers frisse kickjes.

psies...:okdan:

maar dan toch maar 1 tip : stapelen die kicks...

Je wilt dus zelf met synthese een vette kick maken begrijp ik. (anders had je wel om sample tips gevraagd)

Dus daar zijn we dan al uit. Ik neem aan dat je een beetje verstand hebt van synthese, ik hoop het iig.

In principe zou je met elke vst plugin die de volgende mogelijkheden heeft een kick kunnen maken:

1) Een golfvorm (sinus/zaagtand/square), die heeft elke vst synth altijd, dus die hebben we al, check!

2) Een VCA. Die zit er ook altijd op anders hoor je niks! Maar om het volume van je toon af te regelen heb je hem wel nodig dus moet-ie wel in het lijstje. Een envelope stuurt deze VCA vervolgens aan om het volume af te regelen.

3) Een Envelope (ofwel ADSR) die je naar de pitch van die golfvorm kan sturen.
Als deze optie er niet opzit kan je alleen maar vlakke tonen maken ---- niet echt spannend dus.

4) Een filter. Mocht je de zaagtand of Square gekozen hebben, dan kan je met het filter de toon wat 'donkerder' maken en/of aanscherpen met resonantie. Dit filter kan je dan weer aansturen met diezelfde envelope als die naar de pitch gaat.

that's it. Zoals je ziet is er voor dit principe niet echt een speciale plug-in nodig (!) maar er zijn wel plug-ins die zo zijn ingericht om een kick te maken omdat ze nou net die handige modulaties hebben. (de essentiele dus)
Daarom vind ik die reacties hier een beetje nep. Er zijn wel degelijk plug's die ingericht zijn voor drumgeluiden :frons:

Dit is dus alleen maar de basis voor een kick. Hierna kan je tot in het oneindige met distortions, overdrives, par. EQ's en evt. andere kicks om te layeren aan de slag om er een heftige kick van te bakken.

Veel suc6! ennuh, als je er niet uitkomt gewoon vragen, maar we willen dan wel een sample horen als je klaar bent hè! ;)

Sander, ik sta af en toe verbaast over je leergierigheid en je passie/drang voor het overbrengen/doorgeven van de vergaarde kennis !!!;)

Dankje dankje :P ook nachtdienst? ghehe ;)

Soms vind het gewoon een beetje flauw dat mensen zo reageren. Die zijn misschien vergeten dat ze zelf ook ooit een verschrikkelijke Noob waren en alles nog moesten leren.. het komt niet zomaar aanwaaien.

Laatst gewijzigd:
Back