Ervaringen Virus TI

Hier op Windows 7 vind ik het allemaal in de Virus Control nog vrij traag reageren.
Andere ook bekend met dit probleem?

Dit is nog steeds een "known issue" zie change log...

About TIOS 4.0.0 Public Beta​
Resolved issues, refinements and new features:​
• SE: Six new distortion mode all featuring modeled overdrive stomp boxes from the 70s
• SE: Speaker Cabinet emulation (an Analog Boost preset)
• SE: Comb Filter in FX section (Frequency Shifters)
• SE: Vowel Filter in FX section (Frequency Shifters)
• SE: Arpeggiator can send patter into modulation matrix and act as a multi step envelope
• VC: User arpeggiator pattern can be randomised and shifted
• HI: LFO clock divider values are sorted in a more musical fashion
• VC: Visually improved browser view
• IN: (Windows) Rollback issues have been solved
• IN: (Mac) Installer doesn​
ʼt require reboot in many situations
• VC: Out of Sync error after browsing patches (fixed)
• HI: LFO clock divider can be automated in every host

Known issues:​
• Graphic Performance under Windows 7 needs fine tuning.
Side chaining into audio instruments is currently not supported in Steinberg Cubase. The
VST3 version shouldn't be used in a productive environment.​

Hier op Windows 7 vind ik het allemaal in de Virus Control nog vrij traag reageren.
Andere ook bekend met dit probleem?

ik heb het ook, maar het is niet trager dan die editor onder os3.0, gewoon hetzelfde. in de praktijk merk ik er overigens niks van, het is alleen visueel.

Ah, het is dus een windows 7 issue. Vond het al raar, ik heb er namelijk totaal geen last van.

Sinds dinsdag in bezit van dit prachtige apparaat, (ti2 desktop)
alleen cubase 5 loopt soms vast onder windows 7. als ik door de presets skip.

meer mensen met dit probleem?

heb 2 soundbanks gekocht, die van ummet en van kamui, maar die van kamui ziet hij wel en die van ummet niet, doe ik wat verkeerds?

alvast bedankt

Virus Control 4.0 (64-bit) is bij mij nu eens een van de weinige vst(i)'s die wel draaien op Cubase 4 (64-bit) in Windows 7.

Tenminste, so far so good, geen vertragingen ed.

Hebben jullie ook last van het feit dat de stekker die in de adapter gaat heel los erin zit?!

Ik hoor zelfs een knisperend geluid wanneer ik enigszins doordruk (niet hard...)

Hebben jullie ook last van het feit dat de stekker die in de adapter gaat heel los erin zit?!

Ik hoor zelfs een knisperend geluid wanneer ik enigszins doordruk (niet hard...)

Ehm...nee.....:eureka:

Misschien even niet meer aansluiten en vervangen? Mijn 2 cent

damn, om een of andere bizarre reden geraak ik nooit ingelogd op het forum van access music. Ik kan wel op de site en het os downloaden enzo.

Ik heb al eens naar hen geschreven om dit te memden maar in tussentijd wil ik het hier wel vragen .

Ik heb dus de laatste versie van OS4 geinstalleerd en ik heb zo'n raar fenomeen waar hij een halve seconde eerder begint te spelen dan mijn sequencer (als ik op play drukt). Dat verziekt natuurlijk heel het ritme en de arp is dus helemaal uit de maat zo.

Wat ik dan doe is "live" mode aanzetten waardoor hij juist reageert op de timing. Moet dat nu niet juist andersom ?

@ Cosmicdreamer....heb je hem al een keer ge-reset nadat je de update uitgevoerd had...?

Even stroom eraf halen...dan weer stroom erop terwijl je de ARP EDIT knop een 5-tal seconden ingedrukt houd.

Daarna natuurlijk wel even je config opnieuw instellen.... ;)

Ehm...nee.....:eureka:

Misschien even niet meer aansluiten en vervangen? Mijn 2 cent

Aansluiten lukt sowieso niet omdat er geen stroomtoevoer is ;)
tevens leek het mij niet erg verstandig om een adapter die kortsluiting maakt aan te sluiten op een apparaat van 1600 euro. Maar bedankt voor je 2 cent :P

Ja ik vond het zelf ook nogal vreemd...Morgen nieuwe adapter ophalen, de winkel had er ook nog nooit van gehoord.

Thx anyway!

Hey Cosmic Dreamer.... volgens mij moet je met afspelen de live knop uit zetten, dat doet hij bij mij ook als ik met live aan afspeel.
Live is volgens mij bedoeld om live te spelen, dan reageert hij sneller om de een of andere vaguh reden....

Succes er mee...

Hoe kun je jezelf registreren bij de Access site?

Er komt als ik iets wil downloaden een pop up met waar ik m`n email en password in moet zetten. Deze heb ik niet en kies dus voor de optie 'sign up us a member'. Hier moet ik m`n email, 2x password en een gebruikers naam invullen. Er is alleen nergens een optie om dit te bevestigen, geen OK of iets in die richting. Als ik naar beneden scroll dan is het alleen de pagina daar achter die naar beneden gaat en niet de pagina met dat slotje links boven aan met User registration.

Wat doe ik fout, of zie ik over het hoofd?

hehe, 't is net dat. Hij lijkt wel omgekeerd te werken. ALs ik het project opstart speelt de arp zo'n 50ms eerder dan de cubase metronoom. Als ik dan "live" aan zet, dan zie je hoe die knop uitgaat als ik op play druk en weer aangaat als ik op stop druk. Maar de arp zit dan wel strak.

Ik zal die reset es proberen.

Aansluiten lukt sowieso niet omdat er geen stroomtoevoer is ;)
tevens leek het mij niet erg verstandig om een adapter die kortsluiting maakt aan te sluiten op een apparaat van 1600 euro. Maar bedankt voor je 2 cent :P

Ja ik vond het zelf ook nogal vreemd...Morgen nieuwe adapter ophalen, de winkel had er ook nog nooit van gehoord.

Thx anyway!

Gelukkig was het maar 2 cent. Ik twijfelde over 50. :mega:

vraagje omtrent de Virus A-B-C reeks:

in hoeverre verschilt de "core engine" van een Virus A met een B en C ?
Is er gewoon steeds functionaliteit bijgekomen of zijn ook de bestaande berekeningen (grondig) aangepakt ?
Bijvoorbeeld de filters, klinken die op een A hetzelfde als op een B of een C ?

Zou een patch van de A op de C anders klinken ?

Kleine issue:

Tempo Sync To External Midi zorgt voor BPM fluctuaties met als resultaten dat arps niet goed lopen. Zowel in USB mode als traditioneel met midi, zowel in Cubase als in Logic, zowel USB disconnected als connected.

Work around: sync to midi tempo uitzetten en gewoon song BPM instellen als Patch tempo en Sync To Midi Clock uitzetten.

Waarom ik denk dat het aan de TI ligt: mijn MD en Lexicon programs geven het actuele tempo weer en die staan allemaal poepstrak op 128bpm. Hetzelfde program in mijn Virus Rack XL loopt ook strak. Al mijn gear zit aan een Midex8.

Check de bijlage.

Links: Synced to External Midi
Rechts: Internal Sync

Zowel links als rechts zijn losse takes, beiden met de metronome click. Beide tracks zijn dus netjes gealigned. Je hoort duidelijk het verschil. Deze take is genomen in Cubase SX 2 op de traditionele wijze (midi via Midex8, dus niet via USB), USB cable disconnected en in Single Program mode. Dit om uit te sluiten dat het komt door USB-midi lag :).

Cheers.
Jostiii.

Lekkere supersaw trouwens. Kun je me eens uitleggen hoe ik zo'n vet geluid krijg! Ik heb overgens geen Virus hoor maar wel veel VST Instrumenten. Stuur me maar een PM!

Even een probleem tussendoor.
Al een jaar ben ik de trotse bezitter van een Virus TI en dat werkte tot nu toe redelijk. Helaas was ik gedwongen een nieuwe harddisk aan te schaffen voor mijn computer en ben ik helaas de Virus control plugin kwijtgeraakt die ik gebruikte. Ik heb nu maar de oude versie van de bijgeleverde cdrom geïnstalleerd maar nu krijg ik de volgende melding:

Starting up Virus Control en dan Initializing Virus ti and syncing memory. this might take a couple of seconds. Dit venster blijft eeuwig staan. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen?

Ik werk met Mac OSX 10,4 en daar draait de nieuwste update niet op helaas. Weet iemand waar ik een versie vandaan kan halen die wel met OSX 10,4 werkt?

Alvast veel dank!

Bas

Back