Ervaringen Virus TI

Dus ik kan veilig tweeduizend euro besteden aan een ti die mij blij gaat maken?
Dione "lult" er zoveel over dat ik ém nu blindelings ga volgen :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door koekebakker

Wat mij betreft wel, ligt er zelf aan welke eisen je stelt aan het apparaat. Ik gebruik het apparaat nog lang niet tot ze volle capaciteit, dus misschien kom ik nog wel wat fouten tegen. Maar het simpele principe van het geluid van de virus over de usb of de normale outs in samenwerking met de TotalControl plugin werkt nu perfect.

Waar ik de Ti voornamelijk voor wil hebben is het feit dat ik VST kanalen kan gebruiken in FL en
zo lekker multi-timbraal te werk kan gaan zonder dat ik, al teveel, kanalen op moet gaan nemen.
Ik ben een luie hond inderdaad...

Maar zo te horen zit dat nu wel goed. Desalniettemin wacht ik nog een paar weken totdat
alles aan de Ti flink getest is.

Ik heb de virus Ti nu ongeveer een week, en met de update is het sync-probleem opgelost lijkt me, maar ik zit met een probleem in Logic 5.5.1 dat ook zijn gevolgen heeft voor de Virus control:
Op de transport staat onder je bpm een knopje, dat, als je er op duwt, vraagt om je geheugen te ordenen; nu, als ik een song heb met een hele hoop sporen en vsts springt da tellertje of wat het ook wezen mag soms terug naar bv 1000; normaal gezien is dit bv 2487563, maw bij elke edit die ik doe, bv tekenen bij automatie dan geeft ie een melding (warning: memory is getting short, your undo history might get smaller, en uiteindelijk: not enough memory)...Nu, de enige oplossing, een zeer omslachtige oplossing, die ik hierop gevonden heb is dat ik een nieuwe Lso-file open, dan op het minnetje klik bovenaan, zodat de andere file met te weinig geheugen terug verschijnt, en als bij wonder springt dan in die transport het cijfer onder de Bpm omhoog, en is het geheugen-probleem opgelost!
Nu het feitelijke probleem: als ik een file open waar ik dit truckje wederom moet toepassen, dan wil de virus control daarna niet meer openen, althans: hij geeft gewoon een zwarte "plug" ipv de gebruikelijke interface...ik kan wel raden waarom hij dit doet,hij geeft het ook aan op de desktop zelf maar is er iemand die het eerste probleem herkent en er een oplossing voor heeft?
Want mijn omweg lukt wel met vsts, maar niet met de virus!
Aan het geheugen lijkt het niet te liggen, allé ja, de pc zelf bolt goed, er zit voldoende geheugen in, de processor is krachtig genoeg!
Indertijd, toen ik deze problemen voor het eerst ondervond, had ik een producer aan de telefoon die me zei dat ik dan op geheugen ordenen moest klikken, maar dit heeft absoluut geen nut!

Iemand enige tips, of ervaring met het probleem? Laat het me gerust even weten! :)

PS: als deze topic ergens anders thuishoort, mijn excuses dan, ik zal hem voor de zekerheid ook nog is posten bij het sequencer--gedeelte..

Grtjes Kristof

Origineel geplaatst door Septic
Kan je bijv een willekeurige VA zoals een Supernova oid er mee controlen? Niet alleen de VSTs.
En dan bedoel ik specifiek dat jre ook dus parameternames in de TI kan zetten zodat je ziet wat je edit.
Ja dat kan. Vrij toewijsbare labels. Als er al een (super)nova template inzit, dan komt ie van mij af ;).

Verder was het doel van de templates dat alleen die knoppen toegewezen werden die overeenkomen tussen de aan te sturen synth en de TI. Andere knoppen zullen dus niet toegewezen zijn. Maar alles is redelijk simpel aan te passen. De sysex aansturing is geloof ik nog wel voor verbetering vatbaar.

Als mensen nog problemen hebben, en ze kunnen die problemen reproduceren (!), neem dan even contact met me op.

Origineel geplaatst door champ
had verwacht dat het nog wel wat langer zou gaan duren

Ja je vond 4 maanden na de aangekondigde datum wel normaal? :D

Lijkt erop dat mensen het al gaan accepteren dat Access standaard veel te laat komt met hun beloften nakomen.
Super voor de mensen die de gok hebben gemaakt dat het nu werkt overigens.....maar ik blijf het toch een regelrecht schandaal vinden!

Dat er iets niet deugde kon je zelf toch ook wel opmaken?

Ik bedoel, ruim een jaar nadat hij aangekondigd was werd hij pas echt verkocht.
En denk je dan echt dat alle bugs er dan al uit waren?
Naief op z'n minst. Maar ze zijn er tenminste mee bezig dus stort alsnog de 2e hands prijs van die krengen (nog) niet in. :)

Waar ik de Ti voornamelijk voor wil hebben is het feit dat ik VST kanalen kan gebruiken in FL en
zo lekker multi-timbraal te werk kan gaan zonder dat ik, al teveel, kanalen op moet gaan nemen.
Ik ben een luie hond inderdaad...

Je kunt maximaal twee (stereo) kanalen over USB streamen.

:D

ja sorry...je wordt zo gefrustreerd als je de hele tijd loopjes en melodietjes hoort waar om de haverklap een noot tussenuit mist...maar nu alles werkte werd ik meteen zo blij dat ik spontaan happy hardcore ging maken...:)

overigens kost de desktop "maar" 1600 - 1700 euro...

over de remote : er zit een Nova-template in en je kunt alles zelf aanpassen..als je op de TI aan een knop draait verschijnt in z'n display de desbetreffende naam van die functie ...
die remote functie is trouwens meer geschikt als je een versie met toetsen hebt,anders moet je steeds in Cubase je midi-inputs veranderen...(of is er een andere manier ?..)...

maar hij is nu veilig om te kopen...
:verkoght:

De Ti Keys heeft heerlijke toetsen en is 5 octraafs :D
Daar kan het micron klaviertje niet tegen op.
Ik ben blij voor je dat je zin hebt in happy hardcore :) Dat is een goed teken.

En potverdikke ja... 2 stereo outputs is niet zo heel veel. maarja, dan mix ik toch in de virus zelf?
Of is dat een absoluute no-no? :)

tuurlijk niet, de virus heeft 3 bands toonregeling. Bovendien houdt niets je tegen om te bouncen en extern te eq-en. Als dat een no-no is hou je het beter bij softsynths.

off topic (sorry)

Das een hele achterlijke tick van mij. Ik ben zo iemand die alles het liefs 100% correct doet.
Maarja, wat in de muziek is nu correct?! :) Je moet eens weten hoe lang ik bezig ben met kleurtjes instellen
van FL tracks en FX (Het bijna ziekelijk hoe georganiseerd ik ben). Ik defragmenteer mijn HD ook 4 maal in de
week, en voor ik een nieuwe installatie van een één of ander tooltje doe, ghost ik mijn windows partitie al.

Zijn hier praatgroepoen voor? :)
Zelf mijn SF berichten edit ik vaak meer dan 2 maal (zo ook weer deze)

off topic (sorry)

Das een hele achterlijke tick van mij. Ik ben zo iemand die alles het liefs 100% correct doet.
Maarja, wat in de muziek is nu correct?! :) Je moet eens weten hoe lang ik bezig ben met kleurtjes instellen
van FL tracks en FX (Het bijna ziekelijk hoe georganiseerd ik ben). Ik defragmenteer mijn HD ook 4 maal in de
week, en voor ik een nieuwe installatie van een één of ander tooltje doe, ghost ik mijn windows partitie al.

Zijn hier praatgroepoen voor? :)
Zelf mijn SF berichten edit ik vaak meer dan 2 maal (zo ook weer deze)

Kijk aan ,ik ben dus niet de enige!!!!!:dubbel:

@ koekebakker : ik zou die laatste post ff editten,je bent een hoofdletter vergeten...:D

Rare koekebakker. :D

hahaha, nou kappen met al die positieve verhalen, ik zoek me al een week rot naar een virus ti keys op voorraad in nederland. maar tot nu toe geen enkele gevonden.

maar goed, ik zoek door :)

feedback apeldoorn. deze was 5 dagen geleden nog op voorraad.

ik had feedback rotterdam vandaag nog aan de lijn, maar ga morgen direct apeldoorn even bellen, thnx voor de tip!

No prob. ik heb ém al warm gemaakt voor je. Het is een show model, maar helaas zijn de
feedback mensen niet zo van het afdingen op show-modellen. :/

PS. op dit forum loopt DE Feedback-Apeldoorn-synthman rond. Ik ben ff zijn nick vergeten.
Als je ém vind kun je ém wellicht vandaag nog reserveren :)
Good Luck. Ik wacht op de volgende lichting TI'tjes

Origineel geplaatst door quifster
hahaha, nou kappen met al die positieve verhalen,

Ach...geef me een weekje en ik kan wel weer wat minpunten voor je opnoemen...:D

Back