Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door koekebakker
No prob. ik heb ém al warm gemaakt voor je. Het is een show model, maar helaas zijn de
feedback mensen niet zo van het afdingen op show-modellen. :/

oh show model.

nee, dan zoek ik nog ff verder.
ik vind 2259 euro voor een showmodel veel te veel geld. ik wil hem dan toch wel minimaal echt nieuw hebben.

maar toch, thnx voor de tip :)

De nieuwe update geeft bij mij enorme problemen bij Ableton Live 5.2. Onder cubase sx3 loopt ie prima, maar krijg het niet fatsoenlijk aan de praat onder ableton. Arp's lopen compleet out-of-sync, zelfs erger dan voorheen maar nu ook met haperende noten en het geheel klinkt allemaal krakerig en niet zuiver. Erg vreemd. De hele boel al weer overnieuw installed. Helaas heeft dat niets geholpen. Zijn er hier nog meer met troubles met de TI en ableton met de laatste driver?

Ja ik krijg sinds de update geen constante latency meer! Het zwalkt een beetje, in het begin is het goed, en na een tiental seconden komt er een vervelende latency. Ik vind het waardeloos voor zo'n dure synth, als de volgende update niet goed is ga ik er echt over nadenken om 'm te verkopen, want sinds ik de TI heb, heb ik geen nummer meer gemaakt.

ik heb het desktop-showmodel meegenomen in feedback met de vermelding op de factuur dat ik een nieuwe krijg zodra ze binnen zijn, maar zelfs dan nog, die desktop heeft zowiezo niets geleden, anderzijds blijven er wel wat probleempjes met syncing idd..in het begin dacht ik dat het over was, maar helaas blijft ie soms raar reageren,hem verkopen zou ik zelf absoluut niet doen, het is duidelijk dat het probleem zich situeert in de combinatie tss soft en hardware, het heeft zijn kinderziektes nog en dan kan je ertegenin brengen dat na een jaar of langer de problemen wel opgelost zouden mogen zijn, maar naar ik begrepen heb is het bij acces een tijdje crisis geweest, ergens verstaanbaar denk ik dus, je zit in een branche met toestellen die enorm duur zijn, en iedereen download softsynths tegen de sterren op...ik heb er alleszins begrip voor, en heb er vertrouwen in dat het goed komt met deze synth, de klank is alleszins geweldig!

grtjes

ik ben erg te spreken over de sound, maar als je dit aandachtig leest wordt je toch wel goed ziek als je een beetje kan denken:

Progress info on OS1.1
05/02/2006

We have considered releasing a public beta but decided against it. A public beta which is supposed to fix important problems doesn't help much - unless you can truly say that it will fix those things. It's still a beta and there is still a reason why it's not a release build.

With best regards Acess Music

en dan later:
OS 1.1 Public Beta
06/07/2006

A public beta version is available for download and testing. After over 4 month of programming and testing the new version offers new features and bug fixes. Among those new features are 112 additional multi programs, a soft clipping algorithm for all outputs, a remote template editor and loads of tutorials which automatically install with the software suite.

kan hier iemand nog aan uit?

Kat in het nauw ....

Vorige week wilde ik ook weer eens wat met Ableton gaan doen, en ik kreeg ook slechte performance. Getik in het geluid en latency die duidelijk hoger lag dan dat ik ingesteld had. Vind ik raar want met SX werkt dat ding nu eigenlijk zeer goed.

Heb toen alle TI software opnieuw geinstalleerd en geboot met de arp edit knop. Sindsdien is het een stuk beter.

Ableton 5,2 en TI.

Bij mij werkt het beter, en dat zeg ik voorzichtig.

Noten lopen niet meer vast, kan n u midi sporen laten loopen zonder uitvallen van het een en ander.
Zelfs bazz loops, he he..pff...

Maar de arp...tja...dat lukt half. Waarom half, dat weet ik ook niet en dat is het maffe dr weer aan. De ene dag niet, en dag erna hee! het werrkt wel.
En dat zonder andere instellingen......

Automation in Ableton sucks.....je kan maar 7 of 8 parameters aansturen..bagger dus...en dat lijstje herhaald zich steeds hahaha

Speel graag met de fm, en die zit dus niet in dat magere lijstje...*huilt

Dus....geluid RETE goed. software: matig tot slecht. (voor een apparaat van 1700 euro)

Maar wist vantevoren dat Ableton en de Ti nog niet goed werken samen. Volgems Ableton hq komt dat in versie 6.
In samenwerking met Access... dus weeeer even geduld. hahaha weer....aaahhhh

:erm:

Origineel geplaatst door scan

Automation in Ableton sucks.....je kan maar 7 of 8 parameters aansturen..bagger dus...en dat lijstje herhaald zich steeds hahaha

Speel graag met de fm, en die zit dus niet in dat magere lijstje...*huilt

Als je in de Vc Plugin met je rechtermuis op de fm knop klikt, krijg je de optie "add ... to automation"
Dan staat ie wel tussen je lijstje en kun je hem dus automatiseren.

Hmm, ook in Ableton?

Nog niet geprobeert....thnx..vanavond effe testen dus : )

Hey jongens,

Ik kon mijn verlangen niet weerstaan en heb ook maar een Virus TI desktop gehaald :D

Heb de nieuwste drivers en firmware gedownload, geinstalleerd... Ging allemaal zonder problemen. Vol goede moed starte ik mijn Cubase sx 3 op, en gooide de virus control VST open. Zoals verwacht ging hij memory syncen. dit begon goed, maar nu is het progress balkje gestopt, er staat nog steeds "syncing memory with virus" en op mijn virus verschijnt steeds de boodschap "syncing patches with virus control [ram-b 42]" dit doet ie nu al een half uur. onderin mijn VC staat wel "syncing patches... part 1" en dat part gedeelte verandert wel steeds van getal. Ben ik nou een ongeduldige aap en moet ik gewoon nog langer wachten, of heb ik iets fout gedaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp jongens, ik wil zo graag knallen met die bak!! :{

als hij bezig blijft lijkt het me toch erg vreemd, waaraan het ligt zou ik ni direct kunnen zeggen, maar ik zou gewoon proberen eerst een keer cubase te sluiten, en je virus uit en trug aan te zetten, en anders een keer alles opnieuw installeren volgens de juiste procedure, althans, hier is die sync op vijf seconden ofzo gebeurd, dus ja..wat ik wel moet zeggen, voor die update van acces duurde dit ook langer, maar die had je al gedownload naar ik begreep?
Tja, als het problemen blijft geven: je hebt garantie voor iets e :)

Sinds vandaag ben ik dan ook een hele gelukkige bezitter van de
meesterlijke TI. Die arpeggiator is inderdaad lachen :) Ik zal
ém eens wat béta blockers geven.

Morgen (als het wat koeler is) Ga ik helemaal aan de slag.
G*ds kolere zeg, wat een hitte. Moest ik nog met 3 andere stevige
lui in een veel te krappe boodschappenauto zonder airco, en met de ti
verpakking op schoot, 25km naar huis peuten.

Maar waar-o-waar zal die rode draaiknop toch voor zijn...?
Misschien is het een bug limiter...

Maar waar-o-waar zal die rode draaiknop toch voor zijn...?
Misschien is het een bug limiter...

Met de rode knop kun je z'n 'self-detonation-system' activeren...

En... ruimt het een beetje op?

nog niet...in versie 6.6.6 wordt die bug waarschijnlijk gefixed...

ik heb een virus ti desktop staan

maar ik wil hem eventueel wel verkopen

ik heb er 1710,- voor betaald en trek er een 10tje vanaf dus dat wordt ie 1700,- (wow vette pot :P )

net zo duur als bij feedback waar ie ook vandaan komt

eigenlijk is ie zonde om weg te doen maar ik heb geld nodig dus koop hem later wel weer opnieuw

hij is zgan niet geupdate niks

heb hem een x aantal keer aangehad met me midi keyboardje

ik hoor het wel of ik iemand er een plezier mee kan doen :okdan:

Origineel geplaatst door bigboom
waarom zou iemand een 2ehands item kopen als ie nieuw net zo duur is? (1 euro goedkoper welteverstaan)
Iemand zou jou een plezier doen lijkt me zo.

we zouden mekaar een plezier doen lijkt me

ik hoef hem niet perc de deur uit te hebben maar kan hem eventueel later wel opnieuw kopen

het apparaat is nu op moment overal uitverkocht daarom doe ik het

mekaar een beetje helpen is toch niks op tegen ;)

Back