Ervaringen Virus TI

Tja..

Toen ik mn Indigo 1 kocht was die ook brak.
Kon hem meteen opsturen en bleek dat al de Indigo's dat 'gezeik' hadden..
Als je van singel modus naar multi ging, dan knalde hij in f*ck mode zeg maar..

Na weekje weer thuis btw, en werktte soepel.

Heb nu de TI die loopt lekker met de beta versie, alleen de arp is bagger, en die vind / vond ik juist zo lekker...

En heb de powercore virus. Tja die draait nog het beste... Dus soms zit ik toch te denken om de TI de deur uit te..........

Of toch nog even wachten op weeeeeeerrrrr een update?

Tja de klanken zijn ronduit goed, zeg zeeer goed.

Gr:erm:

Origineel geplaatst door Acidfever
Quif, misschien is het handig als jij ff een patch maakt waarmee je veel problemen hebt en een midifile ofzo meepost zodat je eventueel aan anderen kunt vragen de patch te laden en de midifule af te spelen op hun Ti.

Als het resultaat is dat der anderen geen enkel probleem hebben met die patch dan weet je in ieder geval dat het aan iets anders ligt of aan jouw specifieke unit.

hey acidfever,

ik heb het inmiddels de manier waarop ik de ti gebruik met een paar anderen getest, zowel desktop als keyboard bezitters, en allemaal hadden ze last van dezelfde problemen, alles wijst er dan ook op dat het firmware problemen zijn. Ik ken de TI inmiddels door en door, en ik heb bij access een rapport ingeleverd (reproduceerbaar). Hun reactie hierop was, dat de problemen zoals gemeld door mij bekend zijn, en dat deze problemen in de volgende firmware release behoorlijk verminderd zijn. Dus dat is goed nieuws.

Doordat ik nu weet waardoor dit gedrag veroorzaakt wordt ben ik in staat om de ti inmiddels tot 9 parts tegelijk te kunnen gebruiken zonder noemenswaardige problemen. Dit met 5 stereo outs (2 usb en 3 analoge outs) tegelijk.

de problemen die ik had , waren puur dat ik veel te veel verwachtte van het apparaat, de firmware kan dat gewoon niet aan op dit moment. Dat leverde dus tikken en soundbuffer underruns op zodra de dsp tegen de limiet aanliep (vaak ook door polyphony limieten). Ik zorg er nu voor dat ik ver van de max blijf, en dan is het prima werkbaar. Ik ga ervan uit dat access zijn naam waar maakt en dat de problemen uiteindelijk opgelost worden (tot nu toe hebben ze dat altijd gedaan).

ik heb getwijfeld om hem terug te brengen, maar voor mij is er geen alternatief voor de TI. Het blijft een waanzinnige synth, en zeker als de problemen opgelost zijn, is het voor mensen zoals mij een waanzinnige synthesizer.

ik zal hier effe een beetje virus Powercore baslijn neerzetten zodat je kan vergelijken of dit niets voor je is. Hopelijk wordt dit niet kwalijk genomen en is het niet teveel offtopic.

Attachments

• my first virus.mp3
    269 KB · Bekeken: 106
Wat een onzin......natuurlijk wil de klant nieuwe snufjes, daar betaald hij/zij immers voor.

Moet access dan na 2 jaar de C van de Virus C weggummen en er Ti van maken en dan dezelfde nieuwprijs weer gaan vragen?

Maar die klant wil die nieuwe features wel in een stabiel en werkend jasje. Als een bedrijf besluit een product op de markt te gooien wat basicly niet af is dan is dat gewoon treurig of zitten ze in geldnood en moeten ze zo snel mogelijk gaan verkopen.

Prima hoor, maar breng je klant wel netjes op de hoogte van de situatie....

De klant stelt snufjes helemaal niet boven stabiliteit, Access stelt releasedatum boven kwaliteit. Kosten/baten plaatje....niet meer en niet minder.

Geen onzin idd.. je vergeet misschien wel dat hij bij veel mensen ook wel redelijk stabiel loopt (waaronder ik). Wie hoor je het hardst, degenen waarbij het niet vlot loopt natuurlijk. Misschien hadden ze zonder het usb gebeuren minder kritiek gekregen, maar uiteindelijk zijn ze er in geslaagd om (sedert 1.1) een deftige synth af te leveren. Nieuwe features in een werkend jasje dus. Meer features ook voor dezelfde prijs, maar je moet er even op wachten voor alles perfect loopt. Native instruments/Steinberg/Apple/noem maar op brengen allemaal producten op de markt met storende bugs in, let maar op het sneltempo waarop de patches elkaar opvolgen na de lancering.

Als door marktonderzoek blijkt dat nieuwe features voorang krijgen op perfecte stabiliteit bij de consument mag je nog zo hard wenen als je wilt, het zal er niets aan veranderen.

Origineel geplaatst door Dezma

Als door marktonderzoek blijkt dat nieuwe features voorang krijgen op perfecte stabiliteit bij de consument mag je nog zo hard wenen als je wilt, het zal er niets aan veranderen.

Ik vind dat zeer triest...

Native instruments/Steinberg/Apple/noem maar op brengen allemaal producten op de markt met storende bugs in, let maar op het sneltempo waarop de patches elkaar opvolgen na de lancering.

Tja maar die fixen de problemen dan ook tenminste...... ach ik hou er maar over op. Blijkbaar is het tegenwoordig al ingeburgerd dat iets wat "aardig" werkt acceptabel is.

Tja maar die fixen de problemen dan ook tenminste...... ach ik hou er maar over op. Blijkbaar is het tegenwoordig al ingeburgerd dat iets wat "aardig" werkt acceptabel is.

Ik vrees dat het er alleen maar erger zal op komen. De TI vond ik ook op het randje hoor, ik versta de kritiek volledig. Mijn enige punt is dat hij momenteel voor de meerderheid bruikbaar is (wat tussenhaakjes niet voor tijd is). Door deze trend wacht ik altijd eerst wat af voor ik iets aankoop wat relatief nieuw is.

Ik vrees dat het er alleen maar erger zal op komen. De TI vond ik ook op het randje hoor, ik versta de kritiek volledig. Mijn enige punt is dat hij momenteel voor de meerderheid bruikbaar is (wat tussenhaakjes niet voor tijd is). Door deze trend wacht ik altijd eerst wat af voor ik iets aankoop wat relatief nieuw is.

Ik ben (momenteel nog) software tester van beroep en weet dus dat dit soort situaties te voorkomen zijn mits testen serieus wordt genomen. Het frustrerende als tester is dat dit vaak niet zo is!

Aan het einde van het traject mag je een week of 2 even kijken of je iets kunt vinden.......en dat is gewoon te laat.

Ik wil overigens best betaald DSP code testen t.b.v. audio gear/software....maar wie huurt me in?

Origineel geplaatst door quifster
ik heb sinds een paar dagen een ti keys, en ik moet zeggen, waanzinnige sound, maar wat een waardeloze stabiliteit is dit. of ik hem nou standalone of via de ongelooflijke buggy vc usb connectie draai, ik blijf last houden van clicks en pops (waarschijnlijk interne synchronisatie errors , vergelijkbaar met een niet in sync lopende adat) , en bij te veel noten hoor je de enorme screetch sound die je absoluut niet kan gebruiken. Op deze manier is die dus totaal niet te gebruiken. zelfs met 1 patch heb ik hem binnen een paar seconden op de knieen.

Wat mij opvalt is dat de meesten hier daar totaal geen melding over maken, nou lees ik veel over dat de ti keys mogelijk gewoon een foutief design heeft die dit soort problemen veroorzaakt. Ik sta nu in twijfel, of hij gaat weer terug naar de winkel, en dan zoek ik wel een andere synth uit, of ik wacht op de nieuwe firmware, of ik biedt hem ter reparatie aan (met alle hoop op een goeie afwikkeling dan :( )

mijn vraag is nu concreet, draait het nu echt allemaal zo stabiel bij jullie (dus zonder die clicks en pops, screeches, de crash met de continu klinkende saw en ga zo maar door). Dit heb ik dus allemaal zonder usb kabel erin, dus gewoon als synth gebruiken.

Met usb kabel erin, wordt het helemaal lachen, daar begin ik maar niet eens over.

Misschien zou ik het toch maar terugsturen voor reparatie. Bij mij werkt ie wel prima hoor. Er zitten nog wel een paar bugs in, maar de virus werkt met de VC ( alleen over USB ) wel goed in de laatste 8 tracks van mij. :P

Wat een onzin......natuurlijk wil de klant nieuwe snufjes, daar betaald hij/zij immers voor.

Moet access dan na 2 jaar de C van de Virus C weggummen en er Ti van maken en dan dezelfde nieuwprijs weer gaan vragen?

Maar die klant wil die nieuwe features wel in een stabiel en werkend jasje. Als een bedrijf besluit een product op de markt te gooien wat basicly niet af is dan is dat gewoon treurig of zitten ze in geldnood en moeten ze zo snel mogelijk gaan verkopen.

Prima hoor, maar breng je klant wel netjes op de hoogte van de situatie....

De klant stelt snufjes helemaal niet boven stabiliteit, Access stelt releasedatum boven kwaliteit. Kosten/baten plaatje....niet meer en niet minder.

Access had de virus ti al maanden uitgesteld, dus access kon niet nog en keer de virus met nog een paar maanden gaan uistellen. Het is meer onder druk van de consumenten veelste te vroeg uitgebracht i.p.v dat ze nieuwe features boven stabiliteit kiezen.

Origineel geplaatst door Mark28
Het is meer onder druk van de consumenten veelste te vroeg uitgebracht i.p.v dat ze nieuwe features boven stabiliteit kiezen.

Ook weer onzin, ze hebben zelf een releasedate bekend gemaakt. Deze daarna verschillende keren in totaal bijna een jaar uitgesteld en nog levert dit geen 100% werkend product op.

Waarom probeert iedereen de schuld op de consument te schuiven? Als Access verschillende keren hun eigen releasedates niet kan realiseren is er meer aan de hand vrees ik!

maar goed ik zou erover stoppen! :D

Laatst gewijzigd:
Het is gewoon diep triest hoe het gegaan is. Ze hadden nooit die 1e releasedatum aan moeten geven, en al helemaal niet na die paar maanden moeten gaan leveren. Toen ik 'm kreeg zo'n 3/4 jaar geleden, was het best wel droevig. Je kon geen 5 minuten spelen zonder hangende noten, glitches, of complete DSP crashes. Man, wat was ik pissig, even een (voor mij) shitload geld uitgeven en dit er voor terugkrijgen.

Goed, nu een hele tijd later, werkt ie 95% bij mij. En ben ik erg blij dat ik 'm niet weggedaan heb, want het is een pracht synth. Ik vind wel dat Access z'n klanten misbruikt heeft, de afgelopen maanden waren gewoon 1 grote beta test.

Ook weer onzin, ze hebben zelf een releasedate bekend gemaakt. Deze daarna verschillende keren in totaal bijna een jaar uitgesteld en nog levert dit geen 100% werkend product op.

Waarom probeert iedereen de schuld op de consument te schuiven? Als Access verschillende keren hun eigen releasedates niet kan realiseren is er meer aan de hand vrees ik!

maar goed ik zou erover stoppen! :D

dan help ik je wel even..

helemaal omdat ik het trieste bericht van MikeJarod lees.. damn zeg, ik was echt heeeeeeeeeeeeel kwaad geweest..

en dat ben ik eigenlijk nog steeds omdat ze de C gewoon gedumpt hebben.. ze moeten daar ook nog maar eens wat os upgrades voor brengen!

Eerlijk gezegd denk ik dat er in de C niet veel rek meer zat - het ladder filter model vreet de helft van de polyfonie op, dat zegt al een hoop. De C is heel mooi, maar eerder een B+ dan zo'n stap vooruit als de TI.

Daar de TI ook bijv. geen nieuwe oscillatormodellen heeft (behalve de wavetables, maar die vereisen ruimte; en voor de 1024 presets moest je de demo-songs eruit gooien) denk ik niet dat we ooit nog iets extra's in de C zullen gaan vinden. Maar goed, dat ding is ook af, heeft geen satan saw, en geen gezeur met de computer :P.

Origineel geplaatst door Yoozer
Eerlijk gezegd denk ik dat er in de C niet veel rek meer zat - het ladder filter model vreet de helft van de polyfonie op, dat zegt al een hoop. De C is heel mooi, maar eerder een B+ dan zo'n stap vooruit als de TI.

Daar de TI ook bijv. geen nieuwe oscillatormodellen heeft (behalve de wavetables, maar die vereisen ruimte; en voor de 1024 presets moest je de demo-songs eruit gooien) denk ik niet dat we ooit nog iets extra's in de C zullen gaan vinden. Maar goed, dat ding is ook af, heeft geen satan saw, en geen gezeur met de computer :P.

Klopt als een bus, daarom heb ik hem ook nog :)
Maar 3 extra parts met fx (delay en galm) staan wel op m'n verlanglijstje :) hehe

Ik heb de afgelopen tijd een paar keer gespeeld op de TI met keyboard en vind het erg goed klinken.
Zou er wel een willen hebben en vraag me af waar hij het goedkoopst is.
Ik zie meestal prijzen rond 2250 euro. Weet iemand nog een mooier adresje in nederland, duitsland of belgie?

Origineel geplaatst door gremlin23
Overal een beetje de zelfde prijs.
Dit is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden (heb niet lang gezocht..)

http://www.dv247.com/invt/24404/

Veel plezier!:)

Bij synthplanet.com (piens...*shiver*) is ie alvast 120 euro goedkoper.

Je kunt overigens ook een B-Stock versie krijgen van DV247.com voor rond de 1850 euro. Je moet dan wel iemand in Engeland kennen..

Back