Ervaringen Virus TI

Ik heb mijn Virus TI Desktop gekocht bij Synthplanet.com voor een prijs die 150 euro onder de prijs bij Thomann en Music Store Koeln lag. Synthplanet is een website van Pip's, oftewel Patrick Piens. Misschien dat de gewone winkels niet zo goedkoop zijn, maar de online winkel is dat wel. (Ik moest overigens wel een paar maand wachten op de bestelling, maar dat lag meer aan Access' onvoorspelbare produktie- en distributie dan aan Piens).

Origineel geplaatst door Saskija
(Ik moest overigens wel een paar maand wachten op de bestelling, maar dat lag meer aan Access' onvoorspelbare produktie- en distributie dan aan Piens).

Zal mij niets verbazen als de TI stiekum een hardware change ondergaat voordat er
nieuwe exemplaren gemaakt worden. ALS de problemen softwarematig opgelost konden
worden was het naar mijn idee al lang gebeurd. ik heb de nieuwe firmware nog te weinig
getest om te zeggen dat de ti nu 100% bugvrij is.

Origineel geplaatst door koekebakker
Zal mij niets verbazen als de TI stiekum een hardware change ondergaat voordat er
nieuwe exemplaren gemaakt worden. ALS de problemen softwarematig opgelost konden
worden was het naar mijn idee al lang gebeurd. ik heb de nieuwe firmware nog te weinig
getest om te zeggen dat de ti nu 100% bugvrij is.

Houw op zeg!Als dat zo is dan zijn wij ,als bezitters van de eerdere modellen ,mooi de lul=( .
Moet er niet aan denken zeg.

Origineel geplaatst door Toneshop
Houw op zeg!Als dat zo is dan zijn wij ,als bezitters van de eerdere modellen ,mooi de lul=( .
Moet er niet aan denken zeg.

Om eerlijk te zijn wacht ik daarom ook met de aankoop ervan... :o:

Origineel geplaatst door Division
Om eerlijk te zijn wacht ik daarom ook met de aankoop ervan... :o:

Heel begrijpelijk,je zou bijna geen enkele synth meer durven kopen tegenwoordig.
Elke nieuwe (digitale) synth lijkt te kampen met een O.S. die niet 100% werkt.
Ik heb intresse in een ION,maar ook daar hoor ik allemaal enge O.S. verhalen over ,zo ook over de Andromeda.
Vroeger had je onstabiele VCO's tegenwoordig een onstabiel O.S.
Ik hoop dat de MEK van Dave wel doet wat ie doen moet,want daar ligt mijn intresse ook.
En anders ga ik wel keyboard spelen:o:

Mocht het uitkomen dat de virus TI een hardware verandering ondergaat ga ik zeker huilen.
Ik denk niet dat aan-het-lijntje-houden-met-beloftes-die-niet-waar-gemaakt-kunnen-worden
strafbaar is.

neh, het lijkt me stug dat de hardware oorzaak is van de huidige problemen. Het gaat gewoon om het degelijk programmeren van het OS. Daar hebben ze gewoon veel meer tijd voor nodig als op voorhand gedacht...

Origineel geplaatst door bigboom
neh, het lijkt me stug dat de hardware oorzaak is van de huidige problemen. Het gaat gewoon om het degelijk programmeren van het OS. Daar hebben ze gewoon veel meer tijd voor nodig als op voorhand gedacht...

Alle virussen draaien op vrij programmeerbare DSP's aangestuurd door een pcb met knoppies en een controller chip.
De kans dat het probleem in hardware zit lijkt me heel erg klein, of het moet in het USB gedeelte zitten.

Software matige problemen zijn veel voor de hand liggender. En ik denk persoonlijk dat Access de problemen een op een andere manier moet proberen aan te pakken. Niet hier en daar wat optimalisaties aanbrengen maar proberen terug te analyseren waar de veranderingen van de soundengine t.o.v. de Virus C zitten (welke wel goed draait) en vanaf daar kijken of het probleem te vinden is.

Het kan echt iets heel simpels zijn. Kijk maar naar de midi clock problemen die de MPC1000 destijds onbruikbaar maakte. Een programmeur had de voorbereidingen voor LFO's al in het OS gebouwd maar de output hiervan perongeluk naar de midiclock geroute. Megabug geintroduceerd door een minifoutje.

Ik denk wel dat access uiteindelijk iets dergelijks vind en de problemen voor een groot deel in 1 klap weet op te lossen.
Als het echt ligt aan te weinig beschikbare rekenkracht zullen ze toch concessies moeten maken om toch 16 parts tegelijk te draaien.

Maar uit sprekende uit ervaring denk ik echt dat er ergens een stukje code zit dat de hele boel verstierd. Het komt echt zelden voor dat de hele code slecht is (al heb ik het wel gezien).

Inderdaad... het USB gedeelte. dit wijkt af van de eerdere Virussen, om het zo
maar te zeggen. Maar laat ik niet doom-denken. Howel, denken aan doom is
erg plezant. Zodra mijn virus 100% loopt (weer wat arp probleempjes ontdekt) dan
is het voor mij IDDQD

draaien die TI's incl alle beloofde features nu inmiddels wel gewoon stand-alone? ik lees alleen maar heeel veel ergernissen en ben blij dat ik nog geen TI heb, sterker nog het virus heeft mij niet meer te pakken.

standalone is toch het belangrijkste.
hoe zit dat met latency? of is dat alleen als je m via USB aansluit?
en, zitten er inmiddels al user wavetables in? kortom kun je zelf je eigen golfjes naar de TI uploaden?

stand alone is zeker niet het belangrijkste. zonder sequencer heb ik niets aan een synth.
En naar mijn weten is het niet mogelijk eigen golfjes erin te knikkeren. Zou wel leuk zijn
overigens.

sequencer is zeker een vereiste, maar wat de synth zelf betreft zijn er gelukkig toch wel klanken uit te halen, aan te sturen via midi evt.

ik geloof dat die user waves gepland waren als toekomstige feature, maar dat zal nog wel jaren duren. ik snap echt niet dat ze van dat totale integratie idee niet zijn afgestapt en gewoon een dijk van een synth hebben neergezet zonder softwarematige poespas. zou een hoop verbeteren aan het productimage naar mijn idee.

Daar heb je een goed punt. Er zijn immers zat editors gemaakt die gewoon via midi werken.
Access had zonder problemen zo'n vst erbij kunnen leveren. Daarmee hoef je alleen wat cc meuk
over en weer te sturen. Desalniettemin houd ik zeer van mijn synthje. ik denk dat ik mijn
M-Audio geluidskaart maar weer eens ga aansluiten en alle data en audio weer lekker analoog
laat lopen.

heb zelf wegens ontbrekende TI ten tijde van mijn budget, en ontbrekend budget ten tijde van de TI een Q gekocht :) het enige wat daar in een menu zit is de alles naar alles mod matrix. verder alle functies een knop cq knop + shiftfunctie. maar nu heb ik weer geen idee of ik dáár nou nog een TI bij zou willen hebben. of dat de simpelere virus B daar beter bij past.

Origineel geplaatst door Toneshop

Ik heb intresse in een ION,maar ook daar hoor ik allemaal enge O.S. verhalen over ,zo ook over de Andromeda.

Heb ze beiden en ze werken flekkenloos. De ION had geloof ik met z`n eerste OS problemen maar das met de laatste verholpen.

Gewoon kopen, zonden als je deze 2 links laat liggen.

Origineel geplaatst door metatron
Heb ze beiden en ze werken flekkenloos. De ION had geloof ik met z`n eerste OS problemen maar das met de laatste verholpen.

Gewoon kopen, zonden als je deze 2 links laat liggen.

Precies.. Ik heb ze ook allebei en heb met allebei nergens last van... Dat van die eerste Ion's heb ik inderdaad ook vaker gelezen.. Mijne werkt in ieder geval perfect.. 2 superbakken!

Back