filter routing??
filter routing??
Hallo allemaal,
Na het nodige geëxperimenteer kom ik in de TI toch iets tegen wat ik simpelweg niet begrijp, ook niet na het lezen van de welbekende manual. Het betreft hier de routing van de twee filters.
Volgens de handleiding zijn er verschillende manieren, waarop je het signaal van de oscillatoren door de filters kunt halen:
-serial (4 en 6 pole)
-parallel
-split mode
Wat parallel en split mode doen, is duidelijk....wat serial doet, lijkt duidelijk: eerst wordt het signaal van de oscillatoren door filter 1 gehaald en daarna door filter 2.....zo staat het in het boekje en zo staat het ook uitgebeeld in virus control.....
Volg nu even het volgende experiment:
Routing: serial 6 pole.
Filter 1: Lowpass, cutoff: 0
Filter 2: lowpass.
Filter link & cutoff link: off
Filter balance: + 64 (alleen filter 2 dus!)
Bovenstaande instellingen zouden er toe moeten leiden dat wanneer ik aan de filter 2 cutoff draai (welke waarde ook) , ik sowieso niets zou moeten horen, daar het signaal eerst door filter 1 gaat en door de lowpass en cutoff 0 daar al helemaal weggefilterd wordt.
Toch hoor ik een signaal en nog duidelijk ook.
Hoe kan dat?? :confused: Serieel is toch serieel?? En als het dat (klaarblijkelijk) niet is, hoe zit het dan wel? Wat is nu de signaal routing of wat zie ik over het hoofd?
Ter vergelijking: ik heb hetzelfde op een Alesis Micron uitgespookt en daar klopt het wel: beide filters geheel in serie => filter 1 dicht = geen geluid, ongeacht filter 2 instellingen.
Bij voorbaat dank voor de antwoorden
Groeten,
Merlin