Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door koekebakker
Oeh! ben benieuwd wat voor cadeautje wij de eerste van november krijgen... misschien een
VC met arp saving, assign-all-functions-to-LFO en natuurlijk een pluche TI synthesizer schaal 1:5

ik denk dat er weer nieuwe banken met patches komen, geprogrammeerd door synth guru's of bekende TI gebruikers..

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik denk dat er weer nieuwe banken met patches komen, geprogrammeerd door synth guru's of bekende TI gebruikers..

dat vrees ik eerlijk gezegd ook :D
Sorry hoor, maar sounds moet je zelf maken. anders kun je net zo goed een sampler kopen
(beetje kort door de bocht...)

Hmzz afgelopen weekend mijn key versie opgehaald. Zonet geprobeerd te installeren op m n produce pc maar hij wil niet eens aan de installatie beginnen :S zodra ik de cd erin stop en op "install virus ti software for windows XP" klik komt hij na kort het bericht: installatie voorbereiden met : Kan geen toegang krijgen tot de netwerklocatie %VSTPLUGINS%

Hoe kan dit???

op mij internet pc heb k voor de gein geprobeerd of ie daar met dezelfde berichten kwam, dit blijkt niet zo te zijn. Hij gaat gewoon verder. Ook heb ik een nieuwere update van access geprobeerd (1.2.4) maar hetzelfde verhaal. op mijn produce pc (waar ook cubase sx3 op staat) werkt het niet :S

de mappen waar de vsts in staan zijn niet geshared (even geprobeerd of het uitmaakte of ik ze wel sharede maar maakte niet uit...)

wat nu? :confused:

Wat moet je daar nou mee? Een gouden usb kabel werkt echt niet beter dan een gewone. Gouden audiokabels zijn wel beter natuurlijk, maar dat is stervesduur.

(oh ja mijn software draait nog steeds niet :-(. Ik zal wel es een mailtje sturen naar Access)

Origineel geplaatst door pass-out
Hmzz afgelopen weekend mijn key versie opgehaald. Zonet geprobeerd te installeren op m n produce pc maar hij wil niet eens aan de installatie beginnen :S zodra ik de cd erin stop en op "install virus ti software for windows XP" klik komt hij na kort het bericht: installatie voorbereiden met : Kan geen toegang krijgen tot de netwerklocatie %VSTPLUGINS%

Hoe kan dit???
Als eerste zou je je PC opnieuw kunnen starten en probeer het daarna opnieuw. Lukt het installeren nog niet, controleer dan eens de rechten op je VST map. Voeg eventueel de groep 'Everyone' toe (of 'Iedereen' in geval van een NL versie) en geef deze 'Full control'

In het register kan er nog een key missen. Het standaard VST pad is te vinden onder [HKEY_Local_Machine\Software\VST]

Onder deze key moet een value 'VSTPluginsPath' staan. Staat deze er niet, dan kun je 'm handmatig toevoegen m.b.v. 'New' -> 'String value' of kopieer onderstaande regels.

--------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\VST]
@=""
"VSTPluginsPath"="C:\\Program Files\\Steinberg\\VSTplugins"
----------------------------------------------------------

:halleluja MSXUser

je had inderdaad het bij het rechte eind. ik ben de key edit ingedoken en ik heb idd het probleem gevonden!

thx a lot!!!:biertje:

Origineel geplaatst door Saskija
Dear Virus TI user,

OS 1.2.4 is available for download. The new version fixes a saving
related bug, fixes a issue which could lead to crackling
in multi mode, improves the compatibility with officially unsupported
sequencer such as Sonar and is therefore recommended for all users.

On a lighter note, we will celebrate the Virus' 10th anniversary
starting 1st of November. Watch our website - you won't regret it ...

OS 1.2.4 can be downloaded free of charge from:

http://www.access-music.de

With best regards

The Access Team

ja,dat had ik ook gelezen ja...maar dat is wel erg algemene info : "fixt een bug en nog een bug"...:)

afijn,ik zal 'm straks wel weer eens gaan installeren...zien we wel weer...die vorige update was in ieder geval nuttig...

Er is niks mis met 1.2.4. Ik heb geen verbeteringen of uberhaupt veranderingen ervaren
overigens. Toch wel... de datum en het versienummer bij het booten :D

Goed nieuws,
ik heb de ti veel getest vanavond en os 1.2.4 met cubase 4 werkt foutloos.

Ik heb ook sterk de indruk dat de usb latency van de ti in cubase 4 drastisch verminderd is, ik hoor nauwelijks vertraging meer bij het gebruik van de usb bus. geen idee of dat nou door cubase 4 komt of door het nieuwe os. ik vermoed cubase 4, maar daar moet ik nog verder induiken.

Ik moet CubaseStudio 4 morgen zelfs halen (niet dat dat erg is... ) Ik heb er graag een treinritje Deventer-Apeldoorn voor over. Erg goed te horen dat ie nu bugvrij is!

edit: Neeeeee! de vrachtwagen die mijn exemplaar aan het vervoeren was, is niet gearriveerd
bij pakjes centrum feedback :(
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat software piraten hier verantwoordelijk voor zijn.

Laatst gewijzigd:
filter routing??

filter routing??

Hallo allemaal,

Na het nodige geëxperimenteer kom ik in de TI toch iets tegen wat ik simpelweg niet begrijp, ook niet na het lezen van de welbekende manual. Het betreft hier de routing van de twee filters.

Volgens de handleiding zijn er verschillende manieren, waarop je het signaal van de oscillatoren door de filters kunt halen:

-serial (4 en 6 pole)
-parallel
-split mode

Wat parallel en split mode doen, is duidelijk....wat serial doet, lijkt duidelijk: eerst wordt het signaal van de oscillatoren door filter 1 gehaald en daarna door filter 2.....zo staat het in het boekje en zo staat het ook uitgebeeld in virus control.....

Volg nu even het volgende experiment:

Routing: serial 6 pole.

Filter 1: Lowpass, cutoff: 0

Filter 2: lowpass.

Filter link & cutoff link: off

Filter balance: + 64 (alleen filter 2 dus!)

Bovenstaande instellingen zouden er toe moeten leiden dat wanneer ik aan de filter 2 cutoff draai (welke waarde ook) , ik sowieso niets zou moeten horen, daar het signaal eerst door filter 1 gaat en door de lowpass en cutoff 0 daar al helemaal weggefilterd wordt.

Toch hoor ik een signaal en nog duidelijk ook.

Hoe kan dat?? :confused: Serieel is toch serieel?? En als het dat (klaarblijkelijk) niet is, hoe zit het dan wel? Wat is nu de signaal routing of wat zie ik over het hoofd?

Ter vergelijking: ik heb hetzelfde op een Alesis Micron uitgespookt en daar klopt het wel: beide filters geheel in serie => filter 1 dicht = geen geluid, ongeacht filter 2 instellingen.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden :mega:

Groeten,

Merlin

je ziet de poles over het hoofd. 4 verminderd met 12dB per octaaf en 6 met 24dB per octaaf.
er is altijd wel een signaal dat dus doorgelaten wordt. Het is dus niet dat cut-off ALLES
wegknipt achter je ingestelde waarde.

Origineel geplaatst door Roel
als je je filter balance zo instelt dat alles via filter 2 gaat.. dan hoor je toch altijd iets door filter 2?? :confused:

+1 :)

Origineel geplaatst door koekebakker
je ziet de poles over het hoofd. 4 verminderd met 12dB per octaaf en 6 met 24dB per octaaf.
er is altijd wel een signaal dat dus doorgelaten wordt.

6dB per pole is het. Dus denk dat je 24 en 36dB bedoelt. :)

Origineel geplaatst door fuse
6dB per pole is het. Dus denk dat je 24 en 36dB bedoelt. :)

Erm... de database van synthforum heeft mijn bericht verkeerd opgeslagen *kuch* :D

Hallo allemaal,

Ik heb de vraag ook maar eens op het virusti forum gesteld. Binnen 5 minuten kreeg ik antwoord van Ben Crosland:

The explanation is relatively simple - the filters are only in true serial so long as Filter Balance is set to 0.

Once you move Filter Balance towards either extreme, an increasing amount of the signal is sent solely to one filter, iow with a value of +63, Filter 1 is completely bypassed - at -64, none of the output of Filter1 will be sent to Filter 2.

Hope that helps!

Wat is internet toch een fijn medium :)

Merlin

Back