Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door Roel
stond hierboven toch ook al

Idd, in het nederlands en niet door ben crosland.... misschien dat dat uit maakt :confused:

eventjes officieel ik behoor nu ook tot de ti club. het is uiteindelijk een desktop versie geworden daar ik meer heil zag in er een axiom 61 aan te hangen en een tweedehands motif es erbij te kopen.
Ik ben de banken aan het doorlopen. tot nu op 1 week tijd ben ik aan bank E geraakt. best een hoop leuke sounds.
Af en toe moet ik de pc heropstarten om het ding strak te doen lopen. Maar als vst toch tamelijk leuk en zowel FL Studio als Sonar 5 draaien na enig getweak zalig goed met dit monster.

Eerlijk er valt op de markt nu niks beter te scoren voorlopig. Ik denk dat de ti een echte killer is en dat het als eerste volwaardige hybride machine uit de bus zal komen die zal bijblijven als a generation on it's own zoals de minimoog of de arp2600.

Ik heb mijn vriendin kunnen overtuigen van het nut van een Virus TI! Was achteraf gezien helemaal niet zo moeilijk, vreemd genoeg. Dus in December gaat mijn 13e maand naar Access! Nu was mijn keuze feitelijk al gevallen op een desktop versie, vanwege de prijs, maar ook de afmetingen. Ik heb niet veel plek op mijn bureau namelijk.

Nu bedacht ik me afgelopen weekend dat ik ipv. een desktop versie, ook een Polar zou kunnen kopen. Dan verkoop ik gewoon mijn X-station en met dat extra geld hoop ik dan wel een Polar te kunnen betalen. Is dat een slim idee, of ga ik daar spijt van krijgen? De synth op mijn X-station gebruik ik niet omdat ik die niet aan kan spreken als ik 'm als controller gebruik. Weet iemand hier of de Virus Polar (of keys) hetzelfde probleem heeft? Ik neem aan van niet (mede omdat ie multi-timbraal is) maar wil het toch ff checken...

@ Opa Bokma,

Tuurlijk kan die virus dat.
Ik weet niet in hoeverre dat controller verhaal gereed is (Ti gebruikers aanvullen a.u.b.)

Maar met een virus c kan dat ook gewoon.Knoppen versturen cc's

Ik ben ook wel benieuwd naar de controller mogelijkheden.. is het oude koek offuh?

Origineel geplaatst door Alex Omega
@ Opa Bokma,

Tuurlijk kan die virus dat.
Ik weet niet in hoeverre dat controller verhaal gereed is (Ti gebruikers aanvullen a.u.b.)

Maar met een virus c kan dat ook gewoon.Knoppen versturen cc's
Dank je voor je reactie. Ik weet dat de meeste keyboards gewoon CC's versturen, maar het gaat erom dat als je bijvoorbeeld je cutoff open draait, dat ie dat dan niet ook in lokale synth engine doet. Dus dat hij als dedicated controller ingezet kan worden, met een druk op de knop. Mijn vraag is of die synth dan nog via midi (of USB) werkt als hij in "dedicated controller" mode is. Dat is bij de X-station nl. niet het geval.

Iemand al de up-date 1.2.4 al geinstalled?
Welke buggs onderdrukt deze update?
Aanrader of niet?

Groetjes
:)

Net geupdate naar 1.2.4 en alles draait perfect (deed het al). In ieder geval geen achteruitgang.

ik ben terug gegaan naar 1.2.3 omdat 1.2.4 teveel bugs heeft bij mij. Sommige knoppen op de hardware werkte zelfs niet eens met deze update.

Origineel geplaatst door Mark28
Sommige knoppen op de hardware werkte zelfs niet eens met deze update.

oh?
welke knoppen zijn dat (test mode aan :) )?

Nieuw probleem:

Mn laptop is net terug van de reparatie, het moederboard is vervangen. Voorheen herkende mn computer de virus gewoon zonder enkel probleem, nu als ik de usb kabel er in plug geeft ie de foutmelding:

Het USB-apparaat wordt niet herkend

Eeen van de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat. Klik op dit bericht voor hulp bij het oplossen van dit probleem.

Goed dan klik je dus. Maar dan kan je niet verder, staat alleen onbekend apparaat!

Heeft iemand anders dit al meegemaakt? Net 3 maanden op mn laptop gewacht, nu dit weer, is om gek van te worden de technologie...

Origineel geplaatst door JeanV
Dat kan dus niet, omdat de TI niet herkend wordt...

Het goeie nieuws is dat het redelijk simpel te herstellen is, mits je enigzins vertrouwd bent met windows.

om het op te lossen doe het volgende:
- ga naar control panel
- kies system - hardware device manager
- ga naar de al geinstalleerde virus ti drivers (heet geloof ik virus ti audio of zoiets)
- ga naar het properties scherm van die drivers
- kies update driver
- kies install from a list or specific location
- kies don't search, i will choose the driver to install
- kies show all devices
- kies Have disk
- browse nu naar de directory waar je virus ti .inf files staan (ergens op c:\programs\access.... (zit nu niet achter mijn studio computer dus ik doe het uit mijn hoofd, maar je vindt ze vast wel)
- klik op de inf file
- nu zie je de virus drivers staan in je lijstje.
- installeer deze

klaar.

Het is wat omslachtig, en ook wel verklaarbaar waarom je het niet op de normale manier kan doen, maar dat is meer iets voor tweakers.net ;) dat ga ik hier niet uitleggen.

succes!

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Alleen dat werkt dus niet, omdat die setup niet afgerond kan worden doordat windows de virus niet herkent, en dus die .inf er ook nooit komt. De computer heeft gewoon een clean windows, dus de virus drivers waren al niet meer geinstalleerd. Dr is altijd wel wat met die virus zeg.

Edit:

Heb nu tijdens de installatie de drivers uit de dir geopieerd zodat ze niet weggaan als de setup beeindigd wordt. Vervolgens gedaan wat je zei, maar dan zegt windows: Op de opgegeven lokatie bevinden zich geen gegevens over de hardware.

Origineel geplaatst door JeanV
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Alleen dat werkt dus niet, omdat die setup niet afgerond kan worden doordat windows de virus niet herkent, en dus die .inf er ook nooit komt. De computer heeft gewoon een clean windows, dus de virus drivers waren al niet meer geinstalleerd. Dr is altijd wel wat met die virus zeg.

Edit:

Heb nu tijdens de installatie de drivers uit de dir geopieerd zodat ze niet weggaan als de setup beeindigd wordt. Vervolgens gedaan wat je zei, maar dan zegt windows: Op de opgegeven lokatie bevinden zich geen gegevens over de hardware.

vreemd, zou gewoon moeten werken, waarschijnlijk heb je dan ook de usb drivers zelf nog niet geinstalleerd van de virus (tenzij je gewoon een probleem met je windows usb drivers hebt , maar daar ga ik maar even niet van uit)

probeer anders het volgende maar
- ga naar: C:\Program Files\Access Music\Virus TI\Audiodriver (of de dir waar nu je bestanden staan
- rechtermuistoets op VirusUSB.INF en install kiezen
- als het goed is, zou die nu toch de virus usb driver moeten installeren. en daarna zou je gewoon de andere inf files moeten kunnen installen.

Heb je wel eens met een andere usb kabel geprobeerd ? (en absoluut geen hub gebruiken in jouw geval)

Back