Ervaringen Virus TI

ik, goden zij dank, niet jongens.
Volgens mij hadden ze geen kandidaten en is die wedstrijd afgeblazen. Uit betrouwbare bronnen heb
ik zelfs vernomen dat Crosland het ding zelf mee naar huis heeft genomen voor losse onderdelen.

Nou, hij is vanmiddag opgehaald door DHL. naar :

SynthersizerServiceDepartment
Schloss-Str.32
D-56626 Namedy
Germany

Alles is via Access geregeld,, komt Thomann.de nu pas terug met antwoord over hoe en wat.. Heb helaas wel 150 Euro moeten neerleggen. maar geloof dat Thomann wel bereid is om de kosten te delen. :halleluja

Het is dat je het geen probleem vind om 75 euro te betalen. Als een apparaat kapot is bij aanschaf dan treed
vanzelf de garantiewet in. Ik zou hier zelf mijn vraagtekens bij zetten Maargoed. hopenlijk heb je niet al teveel gezeur
meer met de Ti

hee,, mijn virus is ook kaput... mijn pc liep vast bij het firmware updaten.. :( :( :( ach jah ik stuur em wel op naar studiodedijk

@Foetus

De Ti is sowiezo een prachtige all-rounder van hoge kwaliteit. Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor muziek
je wilt produceren. Zoek je een rijke FM bak dan covert de Virus deze wens niet. Voor de Subtractieve sound, de superzaag mogelijkheden en bas en pad klanken is de Virus Ti een all-in-one bak. Voor mij heeft ie deJP8080, de Nordlead
3 en Alesis Micron zonder spijt vervangen.

Origineel geplaatst door PegaSus2k6
Nou, hij is vanmiddag opgehaald door DHL. naar :

SynthersizerServiceDepartment
Schloss-Str.32
D-56626 Namedy
Germany

Alles is via Access geregeld,, komt Thomann.de nu pas terug met antwoord over hoe en wat.. Heb helaas wel 150 Euro moeten neerleggen. maar geloof dat Thomann wel bereid is om de kosten te delen. :halleluja

Zo, dat hoef jij niet te betalen.
Dat moet Thomann betalen, en die verhalen dat dan weer bij Access.
Stuur Access effe een mailtje. Zo klaar.

Succes

Origineel geplaatst door Heaveether
hee,, mijn virus is ook kaput... mijn pc liep vast bij het firmware updaten.. :( :( :( ach jah ik stuur em wel op naar studiodedijk

weet je zeker dat ie stuk is?? De TI laad eerst de firmware update naar zijn eigen tijdelijke geheugen alvorens hij daadwerkelijk de oude firmware overschrijft. Als je TI synth vastloopt tijdens die laatste flashbewerking, dan pas heb je
een probleem.

De mijne liep ook vast, maar naar 4 tot 8x rebooten luktte het wel...

Wel weer stress, natuurlijk, maar draait weer als een zonnetje.

Virus uit, dan:
Hou de arp edit butten een tijdje ingedrukt, dan beginnen er 2 led lampjes te flashen, even de knop vast houden.
Laat los, en je ziet dat de virus zichzelf weer opstart.

Succes.

je kan met een bepaalde knoppencombinatie altijd weer de firmware opnieuw flashen, ook als is die tijdens het updaten volledig vastgelopen. Dit doe je dan buiten het gangbare mechanisme om.

dus gewoon via de hardware manier de nieuwe firmware flashen en hij doet het weer.

Origineel geplaatst door quifster
je kan met een bepaalde knoppencombinatie altijd weer de firmware opnieuw flashen, ook als is die tijdens het updaten volledig vastgelopen. Dit doe je dan buiten het gangbare mechanisme om.

dus gewoon via de hardware manier de nieuwe firmware flashen en hij doet het weer.

Je bedoelt:

Powerstekker eruit,, 30 seconden wachten.. erin pluggen met de "exit" knop ingedrukt toch? :)

Thank you for your mail. This is anything but normal. Does the problem disappear again if you go
back to OS 1.2.4? Or have you tried resetting the TI yet? To reset the TI simply put it in standby mode
by pushing both TRANSPOSE buttons. Whenever the unit is in standby mode, please hold down the
ARP EDIT button for a few seconds. This will light up variantly 2 LEDs next to the display. Leave the
ARP EDIT button after a few seconds and let the unit boot normally then. Check if this helps.

Access

nee man werkt niet,, al geprobeerd :(

maar het apparte is zodra ik de stekker er in doe krijg ik al wit beeld

dus das het apparte er aan

ik kan em niet meer in de standby modus krijgen

dan kun je wel op die 2 transpose buttons drukken en daarna die arp edit of tegelijk alle 3 ff wachten geen 2 lampjes
blijft het zelfde,, mja ik ben bang dat ik die EEPROM heb verneukt met het flashen,, pc liep vast.. toen kreeg ik ook geen verbinding meer,, dus heb mijn virus proberen uit te zetten wou niet,, toen de usb wou nog niet uit toen de stroom stekker, daarna kreeg ik grijs beeld (geen wit dat was een foutje),, en geen mogelijkheid om em weer normaal te krijgen :( duss word toch een ritje access denk ik,, maar ik betaal echt geen 100 euries

euuhhhh.... Nu kun je wel roepen dat je geen 100 euro gaat betalen, maar dit gaat jou wel geld kosten vrees ik.
Dit is je eigen fout gaat Acces zeggen. Op zich wel logisch aangezien ze niet verantwoordelijk zijn voor de PC
waarmee jij de boel flashed. Sterker nog, je mag blij zijn als Access de boel gaat repareren tegen een vergoeding.

er is een knop om hem tijdens een power boot (met de electriche kabel uit/in te steken) hardwarematig op usb update mode te zetten, was iets met LFO maar ben het vergeten... ik zal het eens opzoeken.

EDIT:

probeer eens met de EXIT knop (hier op dit forum gelezen)

dus,
0. usb updater klaarhouden op runnende pc en usb kabel insteken
1. exit knop ingedrukt houden
2. virus voorzien van power
wachten op instructies (ik heb het zelf nooit gedaan)

dan kun je wel op die 2 transpose buttons drukken en daarna die arp edit of tegelijk alle 3 ff wachten geen 2 lampjes
blijft het zelfde,, mja ik ben bang dat ik die EEPROM heb verneukt met het flashen,, pc liep vast.. toen kreeg ik ook geen verbinding meer,, dus heb mijn virus proberen uit te zetten wou niet,, toen de usb wou nog niet uit toen de stroom stekker, daarna kreeg ik grijs beeld (geen wit dat was een foutje),, en geen mogelijkheid om em weer normaal te krijgen :( duss word toch een ritje access denk ik,, maar ik betaal echt geen 100 euries

de knoppen die jij noemt zijn soft reset buttons, jij moet gewoon de HARDWARE firmware loader gebruiken nu. Dit is juist bedoeld voor de situatie die jij hebt zodat de eeprom half geflashed is. Je kan altijd weer een firmware laden, maar dan moet je dat wel op de juiste manier doen (zie post van cosmic dreamer hierboven)

volgens mij staat zelfs in de manual hoe je in de hardware matige firmware loader kan komen (en anders staat het absoluut zeker op http://www.virusti.com

Maar waarschijnlijk staat daar hetzelfde als cosmic dreamer hier al meldde hoe je in die hardware firmware loader komt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door koekebakker
ja.... dus.... wat wil je zeggen met dit mailtje van Access? Belangrijker is of je het hebt gedaan :D

Ja, gzd luktte dit wel. Pfff...
Zweetoksels, maar weer door spelen. Agja versie 3.9 zal wel strakker lopen ;)

altijd spannend die flashes. Maandenlang loopt een PC strak totdat je iets moet flashen. Alsof ie het weet...

Back