Ervaringen Virus TI

dingetje van 17KG opsturen (als je de keyb versie hebt) is ook nie echt goedkoop.
Maar success in iedergeval.

Succes maat.

Die van mij is sinds gisteren bij SynthesizerServiceDepartment te Namedy. Hoop hem in de loop van volgende week (Vakantie hier in het noorden) weer te ontvangen. .. Heb er nog steeds alle vertrouwen in :)

Laterz.

beetje laat....maar die 2.0 update is errug vet...maakt 'm ineens een stuk geschikter voor hardcore ook...:D

Heb een vraagje he.

Is het mogelijk om effecten op elke Track van de Virus te maken?
Heb nu een Sonitus EQ FX op de track "Virus TI 01" gezet, maar als ik een andere track aan maak, krijg ik die EQ er automatisch bij, en als ik er wat aan verander, verknooit ie de TI 01 ook... Dit is wel iritant. Enig idee hoe ik dit kan veranderen?

Draai Cubase 4 btw.

Origineel geplaatst door PegaSus2k6
Heb een vraagje he.

Is het mogelijk om effecten op elke Track van de Virus te maken?
Heb nu een Sonitus EQ FX op de track "Virus TI 01" gezet, maar als ik een andere track aan maak, krijg ik die EQ er automatisch bij, en als ik er wat aan verander, verknooit ie de TI 01 ook... Dit is wel iritant. Enig idee hoe ik dit kan veranderen?

Draai Cubase 4 btw.

dus je hebt je ti weer terug :)
mooi

in cubase 4 moet je bij je vsti slot aangeven dat je usb out 2 ook gebruikt, in de common tab van de virus vc kun je dan aangeven welke output je gebruikt. Als je ook nog adat of een ander type input naar je computer gebruikt kun je ook je 3 stereo outs aanmaken als external instrument of als input. op die manier kan je mono tot 10 inputs (en fx channels dus) gebruiken met je ti, of 5 stereo.
Als je geen adat hebt, dan heb je maximaal 4 mono of 2 stereo usb kanalen tot je beschikking.

48K

48K

Hey forummers,

ik wil mn TI eens testen via spdif uit.
Dan moet mn TI op 48Khz staan. Maar ik zoek me rot, en kom tot hier:
Edit config, source internal, en dan wil ik de frequency veranderen van synced to host naar: 48 khz.

Maar hoe? Draai aan alles haha maar noppes verandert.

Iemand een tip?

Alvast bedankt!

De Virus doet bij mij verschrikkelijk moeilijk over zijn digitale instellingen. Mijn ervaring is dat hij eigenlijk alleen als 48Khz master in een digitale opstelling gebruikt kan worden. In andere opstellingen (slave) krijg je tikken omdat hij weigert te syncen op een master signaal en met 44Khz krijg je ellende om die setting goed te krijgen omdat hij constant wordt teruggezet.

waldorf q doet hetzelfde, wil ook alleen master zijn op 44100 hz. omdat ie geen synch input heeft syncht ie ook niet.

Ik heb ook onlangs een Virus TI gekocht en daar alle geluiden uit mijn Virus C in overgeladen. Die geluiden klinken precies hetzelfde als in de C, maar zodra ik 1 bepaald geluid tegelijk met een andere gebruik, wordt dat geluid na ongeveer 2 seconden ontzettend vals. Ik heb dat tot nu toe alleen met 1 geluid gehad, maar laat dat nu net een geluid zijn dat ik in een nieuwe track gebruik waar ik nog aan werk.

Iemand die een oplossing weet? Hij is al helemaal ge-update naar de nieuwste OS ed.

Ik heb het ook wel 'ns dat de Virus er 1 toonhoogte naast zit bij het opstarten. Als ik dan van 48Khz naar 44Khz overschakel is dat probleem opgelost.

Origineel geplaatst door koekebakker
Same problem here, af en toe. maar het is zo sporadisch dat ik mij er niet aan stoor.

Ik heb het probleempje opgelost door het geluid in de Virus Powercore(ook nieuw) te laden, die er gelukkig geen problemen mee heeft.

Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft.... Verder vind ik de Virus TI een geweldig ding, alles werkt 10 x makkelijker en sneller dan bij de Virus C.

VC is inderdaad heilig. Gewoon een vst'tje :)
Maarja, ik heb het euvel ook niet altijd en met elke patch. Wat ik wel vervelend is is de vertraging
bij het patch selecteren. als ik een nieuwe patch selecteer wordie pas 1 sec later ingeladen.

Ik heb een probleem met VC en Auto map universal,VC wil niet MIDI leren van uit universal.
Soms leert ie wel iets maar niet de controls die ik kies,erg vreemd.
Met STYLUS RMX werkt universal foutloos.
Ik gebruik het in LIVE trouwens.

Back