Ervaringen Virus TI

en dit mag zeker ook weer in drievoud ingeleverd worden?
samen met t doorbrandonderzoek een behoorlijk klusje voor maurice de hond of zow

Origineel geplaatst door jaccis
voor degene die al in het bezit zijn van de virus B ( ikzelf een indigo 1)

wat is de meerwaarde van de TI voor ons ?
Op welke gebieden ga ik erop vooruit ? Waarom zou ik een virus TI kopen en mijn oude virus eventueel van de hand doen ?

Ga naar de winkel en luister!!

Vraag ik me ook af en nee ik ga niet naar de winkel om te luisteren :L

Papierspecs zeggen mij over het algemeen niet alles, geluid en nuttige mogelijkheden ter verbetering van het geluid wel.
Ik ben erg tevreden over mijn "oude" Virus rack in combinatie met mijn Kenton Control Freak, vraag me dan ook echt af of het de pak um beet € 1500,- met mijn set prijsverschil waard is.
Ik verwacht eerlijk gezegd toch een beetje hetzelfde karakter met meer mogelijkheden.................kan het natuurlijk helmaal mis hebben.

voor degene die al in het bezit zijn van de virus B ( ikzelf een indigo 1)

wat is de meerwaarde van de TI voor ons ?
Op welke gebieden ga ik erop vooruit ? Waarom zou ik een virus TI kopen en mijn oude virus eventueel van de hand doen ?

verspreid over 49 pagina's:D

En als je antwoord er dan nog niet bijstaat ....

dan .... dan.................. maken we er zonder problemen 50 paginas's van !!!!!! *D :okdan:

verspreid over 49 pagina's:D

Dat ga ik niet allemaal lezen....dus heb ik 'm maar alvast besteld....kan ik over een paar weken enkele paginas meedoen...;)

Origineel geplaatst door dione
Dat ga ik niet allemaal lezen....dus heb ik 'm maar alvast besteld....kan ik over een paar weken enkele paginas meedoen...;)

Dat zijn manieren daar kun je mee thuis komen :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door RedTitan
Dat zijn manieren daar kun je mee thuis komen :halleluja :halleluja :halleluja

Hee bekende manier haha..Ik heb een stukje gelezen over de TI..En ik d8 gelijk bestellen dat ding..Heb m nu 2 daagjes staan inmiddels.Het is tevens ook mn 1e hardware :)..Voor de rest heb ik als aanvulling de nodige softsynths en als sequenser Cubase SX 3..Moet een goeie combinatie zijn *D

Nu nog ff de TI gaan bestuderen en uitproberen.Zal ik wel ff zoet mee zijn...Maar hij klinkt super!..

DJ Riego;

Ik denk dat jij voorlopig weinig aan je VSTi komt !!

Je hebt een zeer goeie beginsynth gekocht ( :D )

als je alle patches gaat downloaden kom je wel aan de 6000 patches voor je virus !!

jeeee, ik kan mijn Virus TI zo ophalen. Heb afgelopen zondag mijn C verkocht dus kan haast niet wachten....... uiteraard zal ik mijn mening geven over dit "monster".

Welke muzieksoort maken alle TI kopers hier eigenlijk?

Origineel geplaatst door Wiseguy
Vraag ik me ook af en nee ik ga niet naar de winkel om te luisteren :L

Papierspecs zeggen mij over het algemeen niet alles, geluid en nuttige mogelijkheden ter verbetering van het geluid wel.
Ik ben erg tevreden over mijn "oude" Virus rack in combinatie met mijn Kenton Control Freak, vraag me dan ook echt af of het de pak um beet € 1500,- met mijn set prijsverschil waard is.
Ik verwacht eerlijk gezegd toch een beetje hetzelfde karakter met meer mogelijkheden.................kan het natuurlijk helmaal mis hebben.

Ik heb afgelopen week de Ti gedemood bij feedback en alhoewel de hypersaw en wavetables leuk zijn denk ik toch niet dat ik mijn C ga verkopen voor een Ti. De Wavetables vind ikzelf nog het meest interessant maar ik heb al een waldorf XT.

Verder heeft alles zoals je zelf aan aangeeft echt het Access karakter......

DJ Riego;

Ik denk dat jij voorlopig weinig aan je VSTi komt !!

Je hebt een zeer goeie beginsynth gekocht ( :D )

als je alle patches gaat downloaden kom je wel aan de 6000 patches voor je virus !!

Haha,Wow dat zijn dan nog aardig wat patches idd...Die kan je zeker gewoon downloaden op de access site?...

Ik vond de virus altijd al vet klinken.Wou eerst een C aanschaffen..Maar ik las zoveel goeie dingen over de Ti dat ik dacht..Die wil ik wel hebben*D Niet eens geluisterd in de muziekwinkel maar gewoon gelijk besteld haha..

Dan zetten we de VSTI maar even aan de kant :)

verliefd

verliefd

Hoi hoi,

VAndaag de Virus TI getest, en ik werd zot !! Zalige sound, kant en klaar gewoon! Hebben hebben hebben !!!!

Ok, nu 2 dagen in bezit van de Virus TI. Klinkt super goed..vette sounds.

Maaaarrrrr.....Mijn problemen.

Ik gebruik Sonar 5 met die VST naar DXI adapter.
Plugin draait zonder te crashen en alle functies werken goed. De plugin vind ik echt super makkelijk werken.

Probleem : Als ik een project open en daar geluiden van de TI (via de plugin) gebruik loopt ie (met USB audio out) in het begin goed. Als ik midi controllers ga opnemen, of na een paar keer een loop afspeel raakt de timing helemaal in de war en komt het geluid van de virus +/- een halve seconde later. Dit was met gebruik van de USB audio output. Als ik in de plugin de normale analoge OUT 1 L/R selecteer dan werkt de plugin beter maar route hij volgens mij de audio gewoon via de Virus zelf en gebruikt ie niet de USB audio driver. Dus dan heb je in principe niet de Audio latency omdat de midi direct word doorgezonden naar de TI OUT 1 L/R ipv via de plugin via USB. Rare is dat de timing (tot nu toe) wel stabiel blijft (dus geen halve seconden delay ofzo) maar toch loopt ie niet helemaal strak met de audio van Sonar/Andere vstis.
Denk dat dit wel valt op te lossen met de manual MIDI delay compensation setting in Sonar 5.

Zal dit te maken hebben met de plugin / TI software die nog niet helemaal perfect werkt....Hebben meer mensen dit probleem met Sonar of andere sequencers? Misschien kan ik de VST-REWIRE adapter eens proberen om te zien of ie dan beter draait. Uiteraard prefereer ik werken via de USB audio driver zodat je de audio direct in Sonar bnnenkrijgt en kan down mixen naar een track ipv de analoge output en die op mijn Fireface 800 aan te sluiten.

Nogmaals, geen enkele crash tot nu toe en de plugin is stabiel, alleen die %@$$# random timing waar ik gek van word....

Ik heb 'm ook eindelijk binnen maar ik stuit al gelijk op een paar grote problemen:

Wanneer ik de TI als VSTi plugin gebruik in Renoise werkt het allemaal perfect tot ik de boel ga renderen... De WAV file is alleen een bak herrie :confused:

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik wil m graag als VSTi gebruiken voor het gebruiksgemak maar als ik de output niet fatsoenlijk kan renderen heb ik er vrij weinig aan....

Ander probleem; Wanneer ik geen gebruik maak van de TI audiointerface en mijn presonus firebox gebruik dan klinkt de output van de TI erg rot...

En ik heb onwijs veel latency!

Ligt dit mischien aan renoise of simpelweg aan de instellingen van mijn audio interface (die van de TI of Firebox)

Het werkt verder prima in Renoise dus ik hoop echt dat het ergens anders aan ligt!

No Offence FS,

maar renoise is wel het laatste pakket waar access naar gaat kijken om het compatible/werkend te krijgen. ik hoop voor je dat ze het snel fixen

hee forcesupreme, wat vind je van de sound van je eerste hardware bak?

ik ben benieuwd naar een track van jouw met dit speeltje.......

8D

Virkaz, no offence taken... daar ben ik dus ook bang voor! Ik kan wel een beetje overweg met andere sequencers en ik moet toch een keertje overstappen, daar niet van maar toch zou ik het wel heel prettig vinden als het in Renoise gewoon werkt... Het lijken mij ook niet echt problemen (van dat renderen vooral) die met Renoise te maken hebben.

Alex, ik ook... De presets zijn doen me veelste trancey aan, maar als ik zelf aan de slag ga met sounds maken denk ik zeker wel dat ik er iets leuks uit kan trekken!

hoi hoi

hoi hoi

jongens,

Aangezien ik vrij nieuw ben in de synthwereld en dus weinig of niks afweet van MIDI-toestanden, heb ik deze (misschien wel belachelijke) vraag voor jullie. Ik heb gisteren aan't prutsen geweest in de winkel met de Access Virus TI (zalig machien trouwens!). Nu is mijn vraag, ik heb hier thuis bij mij de Roland Fantom X6 staan en vroeg me af of ik die Desktop versie van de Virus TI kan aansluiten op de Fantom X6? Met ander woorden, kan ik met de toetsen van de Fantom, de VIRUS TI bedienen? Of is het toch beter de toetsversie van de VIRUS TI te kopen?

Groeten,

Fred

Back