Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door Accelarator
Ik heb ervaring met de Ti met FL en Cubase, op beiden loopt de Ti bij mij super strak.

thnx bud, dat wou ik ff weten.. :biertje:

Dus de problemen beginnen zo'n beetje opgelost te raken? Nog veel mensen met problemen met de usb-sync en de vst-implementatie? Ik ben zwaar aan het overwegen om een aantal synths buiten te kegelen en een TI te kopen maar daarvoor zou hij wel goed moeten werken.

Origineel geplaatst door Dezma
Dus de problemen beginnen zo'n beetje opgelost te raken? Nog veel mensen met problemen met de usb-sync en de vst-implementatie?

Ik heb nergens last van, en doet hij het verder altijd en prima.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Ik raad je aan om nog even te wachten.

En sowieso pas je andere gear wegdoen als je tevreden bent met de TI, niet nu al.

goed idee, ware het niet dat ik een student ben die dingen moet verkopen als hij iets duurs wil kopen :)
Ik zoek een waardige vervanger die de vette klanken van logic's es2 kan benaderen aangezien ik ga overschakelen naar cubase. Met mijn nova en de microQ kom ik niet eens in de buurt van de es2 in de mono-stand. (jep zelfs met 3 double saws in unison verbleekt de nova naast de es2)

Begrijpelijk. Heb zelf ook een Nova maar die unison vind ik echt heel lelijk, voor de rest een prima synth. Misschien kan je nog eens goed nadenken over verkoop. Ik wil 'm niet eens meer wegdoen omdat ie in het 2e hands circuit gewoon te weinig opbrengt. Is een leuke aanvulling dus hou ik 'm liever.

Origineel geplaatst door Accelarator
Ik heb nergens last van, en doet hij het verder altijd en prima.

Werkt alles prima bij jouw als je ook alleen USB gebruikt?

Nee, want ik gebruik de usb nooit alleen, daar heb ik niets aan ;)

Hoezo heb je daar niets aan? Dat is nou net het hele TI principe.

Of bedoel je dat je de analoge outs gebruikt om te kunnen oversturen op je mixer ofzo?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MikeJarod
Hoezo heb je daar niets aan? Dat is nou net het hele TI principe.

Of bedoel je dat je de analoge outs gebruikt om te kunnen oversturen op je mixer ofzo?

Ik zeg niet dat ik het USB gedeelte niet gebruik, maar niet alleen maar 100% USB. Ik gebruik wel de interface om mijn geluiden te bouwen etc, maar ik gebruik gewoon de analog outs naar me interface voor verdere effecten.

Ik ben nog steeds een beetje verward over de hele combo van USb, midi en analoge outs.
Als je de TI aanstuurt via MIDI, en je steekt de analoge outs op je geluidskaart, kan je dan de vcontrol nog gebruiken?

Liefst van al gebruik ik nog alles over USB, maar stel nou dat ik (tot het goed werkt) alles over klassieke aansluitingen ga doen, dan kan ik dus mijn sounds op de TI instellen (of via vcontrol...)
maar dan moet ik dus echt een audio spoor gaan recorden in cubase, want met VST (virus word eerste hardware voor me) hoef je enkel midispoor te maken en dat te koppelen aan je vst? Of hoe werkt het nou in praktijk als je analog outs gebruikt?

Tx

Als je de TI aanstuurt via MIDI, en je steekt de analoge outs op je geluidskaart, kan je dan de vcontrol nog gebruiken?
Ik zie 4 manieren:
1. Je stuurt de TI aan via ouderwetse midi kabels, audio kan alleen maar uit de analoge/spdif outs komen.
2. Je stuurt de TI aan via USB midi (zonder VirusControl), audio kan alleen maar uit de analoge/spdif outs komen.
3. Je stuurt de TI aan via VirusControl (USB), en stelt in per kanaal dat de audio uit de analoge/spdif outs komt.
4. Je stuurt de TI aan via VirusControl (USB), en stelt in per kanaal dat de audio via USB gestreamed wordt naar je sequencer.

Wat hier net stond klopt niet. Optie 3 zou zijn wat jij wilt. 4 is echt heel krachtig, maar werkt nog niet 100% bij mij. 3 heb ik nog niet echt geprobeerd, moet ik eens uitproberen om te kijken of ik dan nog steeds timing problemen krijg (no1 irritatie bij mij).

maar stel nou dat ik (tot het goed werkt) alles over klassieke aansluitingen ga doen, dan kan ik dus mijn sounds op de TI instellen (of via vcontrol...)
1, 2 en 3 zijn hier van toepassing. 3 heb ik dus nog niet genoeg ervaring mee.

Of hoe werkt het nou in praktijk als je analog outs gebruikt?
Je zal ze inderdaad door moeten lussen naar de input van je geluidskaart. Deze input zal je op moeten nemen. Als je losse audio tracks per kanaal wilt, zal je ze dus allemaal afzonderlijk op moeten nemen.

Thanks! Zo te zien is alles via USB zo'n beetje wat mijn voorkeur geniet. Nu nog hopen dat tegen de zomer die probleempjes zijn opgelost, dan wint hij een plaatsje in mn studio... mss zelfs gevolgd door de andromeda :)

waar koopt iedereen zijn kick ass virus ti ???

de goedkoopste die ik tot nu toe heb kunnen vinden was via de site musicproducts.com

hier is ie 1550,- voor de desktop versie heb helaas nog niemand kunnen vinden die daar iets gekocht heeft

TIPS iemand?

Origineel geplaatst door champ

de goedkoopste die ik tot nu toe heb kunnen vinden was via de site musicproducts.com

hier is ie 1550,- voor de desktop versie heb helaas nog niemand kunnen vinden die daar iets gekocht heeft

TIPS iemand?

die site is 'down for maintenance'....maar zo te zien buiten Nederland,dus dr komt nog extra btw bij ???...

hou er rekening mee dat als je er 1 besteld je een aardig tijdje moet wachten...maar je kunt 'm volgens mij beter in Duitsland bestellen,want de Nederlandse importeur schijnt helemaal een ramp te zijn...

Heb hem nu 3 weken...,.

En top, heb de B gehad en de powercore, maar die control is wel echt speelbaar.
Loopt lekker, werk met ableton, dus nog wat kleine dingetjes die ze samen uitwerken.
(zegt mailman van ableton)

Maar rete strakke bak.
Heb hem in nl besteld, 4 weken wachten ofzo, dus was netjes.

Dus een blije knoppendraaier :peukie:

Origineel geplaatst door champ

TIPS iemand?

Ik heb hem bij syntplanet.com voor dat bedrog gekocht (is van hetzelfde bedrijf als musicproducts.com, de sites zijn ook bijna precies hetzelfde). Het was een lange bevalling want ik heb er vier maanden op moeten wachten. Het probleem zat hem volgens synthplanet zowel bij Access (achterstand met produceren en leveren) als de distributeur. Volgens Access zouden de leveringsproblemen achter de rug moeten zijn dus misschien dat het bij andere klanten vlotter gaat.

Synthplanet/Musicproducts zit in Belgie dus er komt geen BTW bij. Verzendkosten via UPS waren 19 euro.

Origineel geplaatst door Saskija
Ik heb hem bij syntplanet.com voor dat bedrog gekocht (is van hetzelfde bedrijf als musicproducts.com, de sites zijn ook bijna precies hetzelfde). Het was een lange bevalling want ik heb er vier maanden op moeten wachten. Het probleem zat hem volgens synthplanet zowel bij Access (achterstand met produceren en leveren) als de distributeur. Volgens Access zouden de leveringsproblemen achter de rug moeten zijn dus misschien dat het bij andere klanten vlotter gaat.

Synthplanet/Musicproducts zit in Belgie dus er komt geen BTW bij. Verzendkosten via UPS waren 19 euro.

Is dit dan piens musicplanet uit Deinze, beide sites van synthplanet en musicproducts verwijzen door naar piens.be? Das hier vlakbij maar normaal gezien zijn die echt aan de dure kant dus het zou mij verbazen moesten ze 1550 € een virus TI aanbieden. Op de site staat hij 1573,55 € excl btw (1904 € inc). Moesten ze voor die prijs aanbieden zou ik daar wel 1 kopen. Die bij feedback zijn me toch maar onbeleefde boeren.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dezma
Is dit dan piens musicplanet uit Deinze, beide sites van synthplanet en musicproducts verwijzen door naar piens.be? Das hier vlakbij maar normaal gezien zijn die echt aan de dure kant dus het zou mij verbazen moesten ze 1550 € een virus TI aanbieden. Op de site staat hij 1573,55 € excl btw (1904 € inc). Moesten ze voor die prijs aanbieden zou ik daar wel 1 kopen. Die bij feedback zijn me toch maar onbeleefde boeren.

Moet je voor de grap op de startpagina van Synthplanet eens op Nederland klikken, dan vind je andere prijzen: €1547,- voor de desktop versie, incl btw.

Ik heb er ook eentje besteld daar: 9 december besteld, gisteren een mailtje ontvangen dat ze hem toch wel binnen enkele maanden denken te kunnen gaan leveren. Daar kunnen ze bij Synthplanet natuurlijk niets aan doen, maar als ik dit in december had geweten had ik wel naar iets anders gaan zoeken.

ik had via via gehoord dat er weer een hele lading deze kant op gaat komen of al onderweg zijn

kan dit niet met 100% bevestigen maar het komt uit betrouwbare bron

Back