Ervaringen Virus TI

Kun je de VU meters al uit zetten? 8~

Ik was juist laatst weer terug gegaan naar 1.1.1. 1.1.2R2 gaf bij mij juist weer een lading problemen, kreeg verdacht veel weer witte schermpjes en rare synchronisatie problemen in cubase...

Sinds gisteren heb ik een Ti Desktop (overgestapt van een C). Eerste indrukken zijn erg okay, maar voor het audio usb gedeelte loop ik nog niet echt warm. Ik had ook (nog) geen soepelheid verwacht daar eerlijk gezegd. Het lijkt al net zo'n bitch als een Powercore waarmee je altijd maar moet afwachten of je het juiste moederbord en geluidskaart hebt om dat lekker te laten werken. Maargoed, de synth mogelijkheden zijn super en voor het usb audio gedeelte heb ik hem toch niet gekocht.

Wel jammer dat ik de in- en outputs niet 90 graden kan draaien :( Één schroefje aan de achterkant zit zo ongelooflijk hardnekkig vast en is met geen mogelijkheid los te krijgen (schroefkop al zo'n beetje aan gort gedraaid, helaas van die goedkope pisbakkenstaalschroeven) dat ik die poging maar heb gestaakt. Ik heb geen zin om de module onnodig te beschadigen.

Er zijn nu ook betadrivers uit voor de intelmacs maar dat werkt voor geen meter. Viruscontrol vindt moeilijk connectie met de TI, geluid kraakt,... heb hem vrij snel weer uit gezet
;)
Ik vind de virus toch nog steeds iets doffer klinken dan vele andere synths, spijtig dat daar niks aan veranderd is.

je molet geloof ik opnieuw donwloaden, er is een RC2 (heb ik vaag gehoord)

Even met de natte vinger:
waarschijnlijk alleen voor Mac. Virus TI Software 1.2.3r2 Installation Package for Mac OS X (Universal Binary) is 30 augustus gepost.

Sinds een tijdje ben ik bezig met mijn eigen soundbank met patches die ik leuk zou vinden als ze erin zouden zitten. Dit begint inmiddels serieuze vormen aan te nemen en ik begin de ti echt te doorgronden nu. Wat ik me afvraag is wat andere mensen er nu uitkrijgen kwa eigen presets, ik zou het leuk vinden om snippets te horen van mensen die ook zelf presets maken op de ti.

ik trap af met 1 van mijn FX presets die ik gemaakt heb voor mijn soundbank:
FX Darken

wie durft nog meer :)

Origineel geplaatst door michiel blanken
Wat en kickass geluiden zeg toch maar hard gaan sparen voor een TI8)

thnx, en het mooie is dus, dit is slecht 1 patch live uit de ti (wel zelf geprogrammeerd, dus zit niet in de standaard soundbank). Het zijn dus niet meerdere sounds over elkaar heen, enige wat ik gedaan heb ik aan het modwheel gedraaid en achterin het mp3 voorbeeld de cutoff en resonance aangepast.

dit was meer een fx achtige sound, ik heb ook hele andere type sounds in die soundbank geprogrammeerd waaronder een waanzinnig mooie new age gitaarachtige sound. Ook heb ik inmiddels een aantal erg mooie vocoder presets gemaakt die vreemd genoeg ontbreken in de originele TI banken. De vocoder is stukken beter dan de virus C (maar uiteraard niet zo goed als een vc2 van roland bijvoorbeeld). Maar wel degelijk bruikbaar indien je er vocals of drumloops of mooie stringssounds als input doorheen gooit.

als 2e voorbeeldje 1 van mijn nieuwe lead sounds:
KayLead

Laatst gewijzigd:
Sterke sounds man!!!

Je vroeg of nog meer mensen hun eigen sounds maakten, maar dat is toch wel een hele kunst, om zulke sounds te produceren als jij laat horen. Respect!

Zelf bewerk ik liever presets naar eigen eer en geweten, en vaak lijken ze dan niet meer op het origineel. Als muziek je hobby is, en tijd spaarzaam moet je kiezen ey ;)

Ga je je soundbank aan de man brengen voor een bescheiden bedrag, of vrijelijk uitgeven? In beide gevallen ben ik geinteresseerd!

Origineel geplaatst door RedTitan
Sterke sounds man!!!

Je vroeg of nog meer mensen hun eigen sounds maakten, maar dat is toch wel een hele kunst, om zulke sounds te produceren als jij laat horen. Respect!

Zelf bewerk ik liever presets naar eigen eer en geweten, en vaak lijken ze dan niet meer op het origineel. Als muziek je hobby is, en tijd spaarzaam moet je kiezen ey ;)

Ga je je soundbank aan de man brengen voor een bescheiden bedrag, of vrijelijk uitgeven? In beide gevallen ben ik geinteresseerd!

bedankt voor het compliment. Ik maak dit soort presets met name voor mijzelf om te gebruiken in mijn eigen muziek. Daarnaast vind ik het heerlijk om een synth te leren kennen door eigen presets te maken. De ti biedt zoveel extra mogelijkheden tov de virus c die je op het eerste gezicht totaal niet ziet, maar die ineens een wereld van verschil maken voor je sound zodra je ze ontdekt hebt. Voor een ieder is die ontdekkingsreis natuurlijk verschillend. De presets die in mijn nieuwe bank zitten zou ik nooit in mijn virus C voor elkaar gekregen hebben, dus ik ben goed op weg met deze bank.

Ik heb al van meer mensen gehoord dat ze de sounds in mijn soundbank wel graag zouden willen hebben, zodra die af is (alle 128 presets) dan zal ik hem wel verspreiden. Ik zit nu op 98 presets in mijn bank dus ik heb nog wel even te gaan. Met name de ARP presets moeten nog wel wat verbetert worden. In elke arp preset die ik tot nu toe heb gemaakt zitten User defined arps, over sommige patronen ben ik nog niet helemaal tevreden.

Er zijn inmiddels al een hoop ti gebruikers, ik weet wel zeker dat er veel meer mensen hun eigen presets maken, dus kom op mensen, posten die presets :koffie:

Op aanraden van een aantal forumleden ben ik eens gaan kijken naar Ableton Live.
Ik heb net de Virus in Ableton gehangen en ik kan een aantal midi sporen routen naar de TI

De sequencer speelt zijn track keurig naar het juiste spoor van de TI af alleen hoe zorg ik ervoor dat mijn klavier ook het juiste spoor speelt?
Nu gaan alle noten naar spoor 1.
Een part kiezen (met de part knoppen) op de TI heeft geen zin.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Op aanraden van een aantal forumleden ben ik eens gaan kijken naar Ableton Live.
Ik heb net de Virus in Ableton gehangen en ik kan een aantal midi sporen routen naar de TI

De sequencer speelt zijn track keurig naar het juiste spoor van de TI af alleen hoe zorg ik ervoor dat mijn klavier ook het juiste spoor speelt?
Nu gaan alle noten naar spoor 1.
Een part kiezen (met de part knoppen) op de TI heeft geen zin.

het midi knopje heeft een afdruk van een midi stekker, kan niet moeilijk zijn

het midi knopje onderaan een spoor in live view, of het midi knopje aan de rechterkant in arrangement view

ps je ken er maar 1 midi rec tegelijk indrukken, maar als je alles aan een controller hangt kan je desnoods alle sporen tegelijk met midi bewerken, eigen inputs geven dat ze niet conflicten etc

weet ook niet waarom je met de muis maar 1 controller/spoor open kan gooien en met de controller alles.

In Ableton live 5 werkt mijn TI behoorlijk goed, maar in de beta van 6 niet echt. Hij blijft niet synchroon lopen.
Kan iemand me even vertellen hoe je die remote functie van de TI gebruikt in ableton? As ik de remotefunctie selecteer en dan een template inlaad van bv. de minimonsta dan kan ik op die miditrack niet de minimonsta editten met mijn TI...

Opstarten TI

Opstarten TI

Heeft iemand problemen met het opstarten van de TI?

Krijg hem sinds deze morgen, nu dus 5 uur, niet aan de praat....
Startop, en dan als die bijna daar is valt die weer uit, en gaat dan weer opnieuw
opstarten. En dat de hele tijd...

Grrrrrrr
iemand tips?

Back