Ervaringen Virus TI

daT klopt idd, maar ik kan dan nog steeds niet de roland v-synth gebruiken.. ff edit, ben nu ok de firmwire aan het instaleren in de virus.. zou dat ook helpen?

Zo...

De mijne weer thuis na reparatie.... wat was er mis? Geen idee, staat niets bij.
Jammer, maarja hij doet het.

Heb hem net als asio (geluidskaart) en synth aan staan, werkt perfect, zeer verrast, zelfs met automation geen gedoe etc etc. Goed geluid, en master knop werkt goed voor mn active monitoren.

Lol, iemand anders die ook zo werkt? Met tips?

dat vraag ik mij nu net af? Wat is nu eigenlijk het beste? Je virus TI als geluidskaart gebruiken of in mijn geval mijn M-Audio Delta 1010LT?
Kan iemand mij daar raad in geven?

TNx.

Als het werkt, werkt het. zo min mogelijk audio kastjes en kabels dragen niet bij aan de
audiokwaliteit. Ik zelf gebruik de TI ook als asio interface. Werkt prima (in FL... straks eens
kijken hoe het in Cubase 4 werkt) Het enige probleem is dat ik in windows nadat ik FL heb
afgesloten gen audio meer heb. Dan moet ik de TI rebooten, zodat aller weer prima
functioneerd.

dan de standaardkaarten emu en co is de ti als geluidskaart beter (= niet sneller, maar gewoon betere adda), maar als je geld hebt ga dan liever voor een apogee of een rme of zelfs motu.

Sorry dat ik vrij vaag was heren. Ik bedoelde te zeggen dat de geluidskwaliteit beter
behouden blijft als er zo min mogelijk audiokaarten en kabels tussen zitten. Bovendien
heb je via de USB kabel van je TI totaal geen kwaliteitsverlies en ruis.

Ik kan gelukkig de latency weer op lagere waardes hebben sinds de nieuwe updates...

Maar wat ik nog steeds erg vervelend vind is dat je verschil in timing hebt tussen de outputs ; als je geluid uit de TI uitgangen wilt hebben moet je de latency compensation uitzetten..maar als je geluid via usb gooit moet de latency compensation aanstaan...

Gevolg : beide outputs tegelijk gebruiken is niet te doen en live inspelen is ook zwaar ruk ; als je via usb werkt is bij het inspelen de latency ook nog eens 2 keer zo hoog...

Hoe lossen jullie dit op ?

Origineel geplaatst door dione
Ik kan gelukkig de latency weer op lagere waardes hebben sinds de nieuwe updates...

Maar wat ik nog steeds erg vervelend vind is dat je verschil in timing hebt tussen de outputs ; als je geluid uit de TI uitgangen wilt hebben moet je de latency compensation uitzetten..maar als je geluid via usb gooit moet de latency compensation aanstaan...

Gevolg : beide outputs tegelijk gebruiken is niet te doen en live inspelen is ook zwaar ruk ; als je via usb werkt is bij het inspelen de latency ook nog eens 2 keer zo hoog...

Hoe lossen jullie dit op ?
Ik gebruik de direct-monitoring voor inspelen (onder mute knop in vc). Alles gaat dus via usb bij playback maar realtime inspelen via output 1

Origineel geplaatst door Dezma
Ik gebruik de direct-monitoring voor inspelen (onder mute knop in vc). Alles gaat dus via usb bij playback maar realtime inspelen via output 1

Maar dan kun je dus ook niet 1 sound via usb out en een andere sound via de TI out spelen...ik blijf dat echt waardeloos vinden hoor...

Een instelling in de TI daarvoor zou geen overbodige luxe zijn...

virus ti

virus ti

snik snik =( mijn virus doet het nog steets niet goed met fl-studio :( zelfs niet met de NIEUWSTE firmware en software.

ook al 10 keer opnieuw geinstaleerd

ook op een single usb 2.0 poort verders niks op aangesloten

nu ook al op andere systemen geprobeert en bij alle systemen het zelfde

snap niet hoor

als ik bij fl de noten afspeel dan speelt hij het uit de maat dan weer sneller dan langzamer en vaak

wat me wel op valt hoe lager ik de latency zet van mijn asio hoe beter het in de maat klinkt maar toch daarna gaat hij weer uit de maat. tenzij ik em op een latency van 3 milisec zet maar dan krijg ik bufferoverides (tikjes en haperingen) maar dan loopt ie wel iets strakker dan als ik em op 20 zet of op 50
loopt gewoon uit de maat en ook hij pitcht em zelf ook steets heen en weer dan weer vals dan weer goe dan weer vals + tikjes als ik dingen in fl beweeg

heb midi sync to midi clock uit staan, als ik hem aan heb staan maakt het ook niks uit
geen verschil op welk device ook

ook al geprobeert om ipv via de usb audio, mn line in te doen maar maakt ook geen drol uit

bij line in heb je een kleine vertragin in het geluid ten opzichte van de usb

heb deze hele thead al gelezen
al gemailed met access,

mn pc krijgt soms een bleuscreen als ik de virus uit zet met de melding dat er iet aan de hand is met vtimidi.sys

snap het niet meer :(

oja zelfs al een andere usb kabel gebruikt
maakt ook niks uit

mn systeem

medion md8800
p4 3gig
usb 2.0 heb de viri aan een single usb controller hangen
1024 mb ram
de nieuwste updates er op
windows xp pro corporated
emu1212m geluidskaart

mischien mensen ervaring met fl en de nieuwst updates ?

Ik kom er maar niet uit of ik nou de Nord rack 3 of de Virus TI neem. Klinken beide erg goed. Vergt de virus control veel cpu?

Origineel geplaatst door Division
Vergt de virus control veel cpu?

Nee, merk je niets van. Wel als je hem ook als geluidskaart gebruikt.

Heb de Nord 3 een tijdje te leen gehad, maar de TI is naar mijn mening en smaak speelser, en dus veelzijdiger. Maar, voor mij dan. En al die extra's.
Succes

Origineel geplaatst door scan
Nee, merk je niets van. Wel als je hem ook als geluidskaart gebruikt.

Heb de Nord 3 een tijdje te leen gehad, maar de TI is naar mijn mening en smaak speelser, en dus veelzijdiger. Maar, voor mij dan. En al die extra's.
Succes

OK, ik denk ook dat ik voor de TI ga en dan gebruik ik de 2 USB outs in de cubase mixer wel.
Hoeveel parts kan je ondertussen al laten spelen zonder dat ie gaat lopen kutten? Bedankt :)

Hoeveel parts... dat ligt aan de polyfonie.
Je kunt wel 2 afzonderlijke parts (dus ongemixt) door je USB busje laten rijden.

Alvast gefeliciteerd met je aankoop :koffie:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door koekebakker
Hoeveel parts... dat ligt aan de polyfonie.
Je kunt wel 2 afzonderlijke parts (dus ongemixt) door je USB busje laten rijden.

Alvast gefeliciteerd met je aankoop :koffie:

heh? Dus als ik enkerl de USB audio gebruik kan ik maar 2 parts tegelijk laten lopen ondanks die 80 stemmen? Wat is er dan met die 16 parts uit het specs lijstje gebeurd? Ik weet wel dat het afhankelijk is van je effecten, unison etc maar je zou er toch minstens 5 moeten uitkrijgen bij "gewoon" gebruik??

Edit: Of bedoel je 2 van de X parts kunnen door die 2 kanalen? :)

Origineel geplaatst door Division
heh? Dus als ik enkerl de USB audio gebruik kan ik maar 2 parts tegelijk laten lopen ondanks die 80 stemmen? Wat is er dan met die 16 parts uit het specs lijstje gebeurd? Ik weet wel dat het afhankelijk is van je effecten, unison etc maar je zou er toch minstens 5 moeten uitkrijgen bij "gewoon" gebruik??

Edit: Of bedoel je 2 van de X parts kunnen door die 2 kanalen? :)

alle parts kun je routen door die 2 kanalen (of 5 als je de analoge er ook bij betrekt).
kwa polyfonie hangt het er helemaal van af welke sounds je pakt, in theorie kun je met 1 patch door je complete polyfonie heen gaan, maar goed dan heb je wel 1800+ oscilatoren op 8 unison lopen.

maar als je een beetje goed uitkijkt met de patches is tussen de 5 en 10 het meest realistisch, 16 kan ook wel, maar dat klinkt voor geen meter ;)

mijn virus ti destiny track die ik hier op het forum gepost heb, is 1 virus ti in realtime mode, in die track zit je tegen de limiet aan, maar het geeft een aardige indruk van de realtime power van 1 ti.

hoi mensen, ik heb de hele thread niet gelezen,
maar ik vroeg me dat ook af.
haalt de virus wel die 80 stemmen? ik meen me nog een review van SOS te herinneren waarin de reviewer iets van 40 beweerde.

ik ben geintereseerd om de virus ook te kopen maar ik ben nou net niet geintereseerd in de bekende zaagtand leads.

kun je er ook een beetje dikke soundscapes en effex uit knijpen ?

Back