Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door Ustka_Slupsk
hoi mensen, ik heb de hele thread niet gelezen,
maar ik vroeg me dat ook af.
haalt de virus wel die 80 stemmen? ik meen me nog een review van SOS te herinneren waarin de reviewer iets van 40 beweerde.

ik ben geintereseerd om de virus ook te kopen maar ik ben nou net niet geintereseerd in de bekende zaagtand leads.

kun je er ook een beetje dikke soundscapes en effex uit knijpen ?

Ja, dat kan met een virus b ook al, dus met ene ti met wavetable's helemaal.....

hoe simpeler je progt hoe meer polyphony... dus. maar 40 stemmen is wel veel hoor. misschien haal je de 60/70 wel...

Origineel geplaatst door Ustka_Slupsk
hoi mensen, ik heb de hele thread niet gelezen,
maar ik vroeg me dat ook af.
haalt de virus wel die 80 stemmen? ik meen me nog een review van SOS te herinneren waarin de reviewer iets van 40 beweerde.

ik ben geintereseerd om de virus ook te kopen maar ik ben nou net niet geintereseerd in de bekende zaagtand leads.

kun je er ook een beetje dikke soundscapes en effex uit knijpen ?

op pagina 35 van deze thread staan wat voorbeelden van presets van mij in de sectie fx en soundscapes.

Oke, ik ga voor de TI KB. Hoef ook niet te wachten tot de 13e maand, de liefde van mijn leven (vooral nu!) vond dat ik het gezamelijke spaarpotje wel aan kon breken om dat ding @^#%$ zo snel mogelijk in huis te halen! :D

Waar hebben jullie 'm gekocht? Nu heb ik al een beetje in de rondte gekeken, maar het valt me op dat de prijzen redelijk dicht bij elkaar liggen: Feedback 2259,- Thomann 2222,- (plus verzendkosten?) Music Store ook 2259,-... Dus ik denk dat het wel feedback zal worden. Voor garantie ook lekker.

Slim toch? of hebben jullie iets anders gedaan? :mexico:

Zijn bij jullie nou alle problemen met de timing en de haperingen over, na de nieuwste updates ???

bij mijn niet tis nog steets ellende qua timing en tikjes

snap het niet

zou het aan fl-studio kunnen liggen

heb het op 2 pc geprobeerd

2 paginas terug heb ik er een heel verhaal van staan, mischien dat iemand weet of ik iets niet goed doe ??

mja

teleeurgesteld

ik heb nog niet echt een duidelijk antwoord gehad op mijn vraag, mssn omdat ik het niet duidelijk heb uitgelegd.. maar wat ik graag zou willen weten is, hoe ik me virus ti desktop samen kan laten werken met de Roland V-synth XT, kan ik daar ergens een schema van vinden met uitleg, want voor de virus heb je nog geen NL handleiding..

p-jay

Origineel geplaatst door Heaveether
Zijn bij jullie nou alle problemen met de timing en de haperingen over, na de nieuwste updates ???

bij mijn niet tis nog steets ellende qua timing en tikjes

snap het niet

zou het aan fl-studio kunnen liggen

Probeer de analoge outputs eens, want die zijn doorgaans wat stabieler dan de USB bus. USB kan voor veel
problemen zorgen als je PC niet helemaal lekker loopt. dit kan aan tig dingen liggen (belasting op je usb poort,
windows drivers, etc...) Of gebruik je al je analoge output?

Success

Origineel geplaatst door pieter-soree
ik heb nog niet echt een duidelijk antwoord gehad op mijn vraag, mssn omdat ik het niet duidelijk heb uitgelegd.. maar wat ik graag zou willen weten is, hoe ik me virus ti desktop samen kan laten werken met de Roland V-synth XT, kan ik daar ergens een schema van vinden met uitleg, want voor de virus heb je nog geen NL handleiding..

p-jay

nou bij deze dan.
het is extreem simpel:
- Sluit de MIDI OUT van je midi keyboard aan met een midi kabel op de MIDI IN van de virus ti desktop.
- Sluit de MIDI THRU van je virus ti aan op de MIDI IN van je vsynth XT.

zet het midi in kanaal van die vsynth XT op midi channel 2.

als je nu midi out kanaal 2 kiest op je midi keyboard hoor je de vsynth XT
kies je midi out kanaal 1 op je midi keyboard dan hoor je de virus TI.

uiteraard kun je elk midi kanaal routen zoals je zelf wilt.

Lees je anders eens in in een handleiding voor midi voor beginners, dit is namelijk echt de absolute basis kennis die je moet bezitten om met je apparatuur te kunnen werken. Die handleidingen zijn er absoluut in het nederlands (in de boekenwinkel).

als je dit allemaal wilt routen via een computer, dan kan dat uiteraard ook, echter dan dien je de outs wat anders te verbinden afhankelijk van de midi hardware die je gebruikt. (maar dat was niet je vraag in de thread, dus dat heb ik maar niet beantwoord).

succes met de mooie setup :{

Re Virur TI

Re Virur TI

Die anologe outputs gebruik ik al

maar tis die timing

net of loopt het niet synchroon sommige noten lopen soms na 3a4 maten hoor je in eenkeer dat het geluid naar beneden of omhoogword gepitcht echt vaag

maja tis niet aleen op mijn pc zo, maar ook op die van mijn maat..

nu wou ik de virus ipv usb midi met gewoon midi aansluiten, wil wel. maar dan hoor ik niks meer zo dra ik usb aansluit en viruscontrol laat.

heb al in het boekje gezocht hoe je dan de virus op de inkomende midi kunt zetten.

ook al gekeken naar de midi clock van de ti
zelfs al gereset

maar jah... mischien ligt het wel aan de virus hoor

maar heb geruchten gehoord dat het midi verhaal van fl studio een beetje anders is dan van andere sequencers. en dat de clock van fl niet helemaal stabiel is.. maja kan er niet veel over vinden.

heb het ook geprobeerd met een demo van cubase
maar daar doe hij het zelfde in.

en het ligt ook aan hoe ik mijn timing instel van mijn asio, hoe minder latency hoe beter het lijkt te gaan als ik het strak wil laten lopen moet ik em op een latency van 5 milisec zetten, maar als ik em zo zet hangt mijn pc en stottert alles nog meer. met als gevolg ik geen softsynths of ander spul kan gebruiken
maja, het zou toch op 20 milisec ook goed moeten draaien toch.

Nou, op een gegeven moment (na heeeeeeeel lang pielen en eikelen) is het mij gelukt de boel stabiel te krijgen in FL.
De clock is inderdaad zo instabiel als wat. Mijn vorige synth (Nordlead 3) gaf aan dat de FL clock iedere halve seconde
willekeurig tussen de 117 en 124 op en neer sprong (bij een tempo van 120).

Het pitchen (meestal een halve toon) komt door het feit dat je FL project op 48KHz staat en je Virus op 44KHz (of
andersom)

Mijn algehele ervaringen met de virus en FL zijn niet om over naar huis te schrijven. Vandsaar dat ik mijzelf Cubase Studio 4
heb aangeschaft. het loopt nu als een trein in de zomer (dus zonder bladeren op de rails)

Ik kan je geen concrete oplossing bieden omdat ik zelf honderden dingen heb aangepast. Houd er rekening mee dat
de arp nooit lekker gaat lopen in FL. mocht je midden in een track op start drukken en de arp laten lopen synct de
virus niet met je FL project. Uiterst irritant als je het mij vraagt.

ennuuuhhh... demo versie van Cubase?

Laatst gewijzigd:
LOOOOOL :S dus wel die fl-studio

wat schijt, ach ik wou toch al professioneler werken
dus schaf ik dan ook wel Qbase aan ;) bedankt voor je ervaring.. maakt voor mij meer duidelijk

tis cubase le (lite edition)

maar ik snap niet dat die clock dan zo beroerd kan zijn

is er niet een mogelijk om fl en de virus op een andere clock te zetten ??

van een ander programma ?
of is dat ook niks

Sorry voor de insinuatie betreft de demo...
Anyway, je zou kunnen proberen de TI clock als master te gebruiken (die is na de nodige
updates wel re-tu-strak)

Maargoed, ik gebruik FL nu louter voor drumloopjes (de naam zegt het al)
Verder vind ik de bijgeleverde effecten van FL redelijk bout. Cubase klinkt sneller
""""professioneel"""" (wat dat ook mag zijn)

ghehe yeah

ghehe yeah

ghehe yeah,, je hebt gelijk bakker

maar ik gebruik fl meer omdat ik het gewend ben en simple is, en qua instrumenten en effecten je hebt gelijk. op 3 vst's na van fl

zoals sytrus en wasp. dat zijn toch wel leuke dingen
en die phase inverter is ook altijd wel handig voor de rest idd prut, ma het werkt wel snel ;)

ik zal het es proberen met de clock van de ti
hopen dat dat nu wel wil
en of die uberhaubt wel wil pakken want fl is soms vaaaaag

bedankt voor je andwoord man thanks

Nou, het is toch een desktop geworden. De KB is slecht leverbaar en de 13e maand viel toch iets tegen (bleek na navraag) ;)

Gisteren bij Feedback opgehaald. Een winkel (een beetje) in de buurt vond ik wel prettig, vooral i.v.m. garantie en service. En terecht blijkt nu! Op m'n werk heb ik eerst nieuwe software gedownload, geinstalleerd en een firmware upgrade gestart. Loopt dat firmware upgrade programma vast tijdens de upgrade. Virus helemaal dood! Gewoon op een nieuwe Dell, out of the box! Ik Feedback bellen, blijkt de USB2 implementatie op Dell computers niet helemaal tof te zijn. Nog een paar tips gekregen, maar het mocht niet baten. Vanmorgen dus weer langs Feedback en ik krijg gewoon een nieuwe mee! Niks moeilijk doen of standaard helpdesk vragen stellen. Dat vind ik toch wel top hoor, via postorder was het een heel ander verhaal geworden! (moet er niet aan denken... :stupid) Ik weet dat veel mensen hier niet altijd positief over Feedback zijn, maar ik ben nu wel erg blij met mijn keuze om 'm daar te kopen! :D

Maar goed, dat was het aankoopverhaal. De firmware upgrade ging thuis gewoon goed en ik zit nu al een uur paar met glimmende oogjes naar de LED's te kijken en aan die knoppen te draaien. Wat een beest, zeer bruikbare presets ook! De vorige firmware's heb ik niet meegemaakt, maar ik vind het ook erg goed werken in cubase met die Virus Control.

Ik heb mijn JP-8080 op de input aangesloten en probeer nu uit te vinden hoe ik deze door kan lussen naar de USB L&R 2, vooral voor de FX overigens. Mocht iemand zo nodig willen helpen, dan graag, maar ik heb de manual nog niet uit dus ik ga het ook eerst zelf proberen uit te vinden. ;)

Ik ga maar weer eens aan een paar knoppen draaien! :mega:

Beetje offtopic, maar...

Is er iemand die tegen een vergoeding (n.o.t.k.) een middagje zijn Ti wil laten sampelen? Ik ben namelijk op zoek naar goede Ti samples. Ik woon zelf in Nijmegen en zou graag bij iemand in zijn thuisstudio (of bij mij in de studio, dat is nog makkeljker) wat Ti sounds willen sampelen, dit uiteraard tegen een vergoeding.

Ik hoop dat iemand me hierbij zou willen helpen. Stuur me even een PM of email.

Alvast bedankt!

Origineel geplaatst door virkaz
Ik ben ook wel benieuwd naar de controller mogelijkheden.. is het oude koek offuh?

Is er niemand die iets weet over de dedicated control mogelijkheden?
moet ik dat zien als een soort van 17e part (zodat je niet 1 van je parts vernaggelt?)
bvd

Is er niemand die iets weet over de dedicated control mogelijkheden?
moet ik dat zien als een soort van 17e part (zodat je niet 1 van je parts vernaggelt?)
bvd

ik denk dat elke ti bezitter dit wel weet.
maar inderdaad, je kunt een remote knop aanzetten, en je virus is dan gewoon een midi controller die je vrij kan mappen aan je vsti's en externe hardware synths. Als je dan draait aan de knoppen heeft dit geen invloed op je virus sounds zelf, maar wel op de gekozen template (Die je in het schermpje van de ti ziet). Dus stel je wilt de vstation vsti bedienen, dan kies je op het scherm van de ti de vstation template, en vervolgens bedien je met de virus ti de vstation. Er worden standaard veel templates door access meegeleverd die je zelf kunt toewijzen aan 1 van de template memory locations in de ti.

Erg mooi en vooral handig dus.

Bedankt quifster! Dit is super mooi dus (nog net geen Novation remote SL ;-) maar mega handig)

Ok, nu nog kijken waar ik hem redelijk goedkoop kan scoren (voor service wil ik best wat betalen) in het Noorden, iemand misschien tips?

Bedankt quifster! Dit is super mooi dus (nog net geen Novation remote SL ;-) maar mega handig)

Ok, nu nog kijken waar ik hem redelijk goedkoop kan scoren (voor service wil ik best wat betalen) in het Noorden, iemand misschien tips?

als je in het noorden woont gewoon even naar musik produktiv heenrijden. (1.5 uur rijden ongeveer). Wel even van te voren bellen of die op voorraad is. Grote voordeel daar is dat je 5 jaar garantie krijgt en dat is toch wel erg fijn bij een ti ;)

access dealers zijn er voor zover ik weet niet in het noorden. Dus je zult anders online moeten bestellen bij de gangbare zaken (of heenrijden).

Back